Pomoc dla początkującego grafika


#1

Witam, potrzebuje pomocy w zakresie tworzenia gier, chodzi mi najbardziej o tworzenie grafiki, jakim programem się posługiwać i jak zacząć tworzyć grafike na sam początek najlepiej 2D, programem jakim się posługuje jest Unity i mam też pytanie, czy po wrzuceniu na google play gry reklamy są dodawane automatycznie i jaki jest potencjalny zarobek z tego? Pozdrawiam.


#2

Cześć!
Najczęściej używanym i uniwersalnym programem do grafiki 2D jest Adobe Photoshop oraz Adobe Illustrator.
Musisz sobie także odpowiedzieć na pytanie - kim chcesz dokładnie być? Concept Artist? Digital Artist? Tak naprawdę proces tworzenia grafiki (w większych firmach) jest dosyć skomplikowany bo przechodzi przez kilka działów artystów.

Odnośnie Unity i reklam, to musisz samemu zaimplementować API od Admoba bądź innego reklamodawcy i wtedy możesz zarabiać na reklamach.
Odnośnie zarobku to liczy się tutaj głównie eCPM * ilość ściągnięć/1000.
Oczywiście są też inne czynniki jak Retention D1/D7, LTV, CPI.
Polecam poczytać o monetyzacji, mechanikach oraz modelach biznesowych gier mobilnych.

Potencjalny zarobek? Jak masz 100 userów to może starczy na obiad, ale jak gra się przebije do miliona no to sam sobie odpowiedz.

Tak jak w większości biznesów - liczy się przez skalę. Parę groszy na użytkowniku/kliencie to nie dużo. Ale licząc przez miliony/setki tysięcy to rodzi się interesująca kwota.

Pozdrawiam i powodzenia! :slight_smile:


#3

Najchętniej chciałbym dołączyć do jakiegoś zespołu, i współpracować tworząc właśnie grafikę czyli wszystkie modele tekstury ale ktoś kto ma jakieś pojęcie musiałby mnie tego nauczyć, żebym się nie pogubił w tym wszystkim. Fajnie by było tworzyć coś ambitnego ale wiadomo gry aaa tworzy się latami, więc narazie celowałbym w jakąś gre indie z ciekawym pomysłem. Więc chciałbym wiedzieć gdzie mg zacząć zgłosić się i móc coś zacząć tworzyć


#5

To grafikę 2D czy modele i tekstury ? :slight_smile: . Jeśli 2D to tak jak radzi kolega MakkuT bez Photoshopa się nie obejdzie. Jeśli chcesz tworzyć modele to zdecydowanie Blender, bez problemu znajdziesz poradniki i jakieś kursy po polsku na YT. Do teksturowania Substance Painter albo Quixel… Wydaje mi się, że do tego drugiego jest mniej tutoriali ale dla chcącego nic trudnego :slight_smile:


#6

Cześć, zacznijmy od tego, że Twój post jest mocno chaotyczny. Spróbuję więc mniej więcej uporządkować temat i mam nadzieję w jakiś sposób rozwieję Twoje wątpliwości.

Po pierwsze “Grafika w grach” to bardzo szerokie pojęcie. Dobrze, że chcesz określić się do 2d, ale ostrzegę, że nie jest to w żadnym wypadku łatwiejsze od 3d. To dwa zupełnie różne tematy które pociągają ze sobą odmienne problemy. (Odniosłem lekkie wrażenie po tym co piszesz, że chcesz spróbować 2d bo jest łatwiejsze “na początek” więc tylko ostrzegam)

Samo 2d możesz podzielić na ilustrację, rysowanie assetów, malowanie tekstur, projektowanie interfejsów, graphic design i każda z tych dziedzin wymaga innych umiejętności. Z 3D jest tak samo, nie wspominając już o całym visual developmencie łączącym w sobie 2d i 3d na który składa się między innymi concept art…

Jak widzisz temat jest bardzo obszerny a rozmawiać można byłoby o nim długie godziny. Tak więc proponuję Ci jako, że dopiero zaczynasz zadać sobie pytanie “Co ja w ogóle chcę robić?” ciężko jest być od wszystkiego (ale nie umniejszam bo istnieją genialne indyki tworzone przez pojedyncze osoby). Radzę jednak spróbować różnych rzeczy i zacząć się powoli określać rozwijając umiejętności które najbardziej cię interesują.

Polecam Ci znaleźć na początek jakąś grupę ludzi którzy też chcą coś zrobić i zacząć tworzyć. Będziesz rozwiązywał problemy powstające w trakcie developmentu i tak nauczysz się nowych rzeczy. Z doświadczenia wiem, że pierwsze projekty przeważnie nie wychodzą (drugie i trzecie czasem też) ale najważniejsze to uczyć się na swoich błędach i szukać kolejnych okazji na zdobycie nowej wiedzy.

Na koniec jeszcze pytałeś o programy. Standardem do bitmapy jest tutaj oczywiście Adobe Photoshop aczkolwiek słyszałem o kilku zmienikach tańszych/całkowicie darmowych lub po prostu lekko innych jak Affinity Photo, Krita (głównie do digital paintingu), Corel Painter i inne.

Z wektorowej korzystałem tylko z Illustratora ale zakładam raczej, że ten typ grafiki nie jest aż tak przydatny w gamedevie.

Resztą się nie zajmuję więc nie znam odpowiedzi.

Gdybyś miał jakieś pytania śmiało pisz, spróbuję pomóc