Pomoc w znalezieniu tego Assetu

projektowanie-gier

#1

Witam, uczę się od niedawna na silniku Unity. Podstawowe informacje na temat robienia gry dzięki standardowych assetów mam ale poszukuje czegoś takiego jak na obrazku (mam nadzieję, że sie wkleił).
Nie do końca wiem czy do będzie dobry asset ale na pewno wydajniejszy od realistycznego, choć miło było by robić lepiej wyglądająca grę tylko, że mój sprzęt nie do końca sobie z tym radzi.

No i też inne pytanie mam. Jak tworze grę w mniejszym pomieszczeniu (np. mieszkanie, dom) to przy standardowych assetach będzie mi spadała wydajność?


#2

Zdecydowanie dobrze będzie określić się jakim sprzętem dysponujesz. Bo gry z Unity mogą być bardzo źle jak i bardzo dobrze zoptymalizowane.


#3

Im mniej rzeczy do liczenia, tym większa wydajność. Nawet jeżeli masz małą scenę, ale upchasz ją skomplikowanymi obiektami to wydajność spadnie.

Trochę to oczywiste, ale np. standardowy model karabinu robiony dla widoku fps średnio nadaje się jako model - ozdoba na półeczkę. Inną rzeczą jest to, że nie każdy obiekt potrzebuje wszystkich komponentów, które mogą się znajdować w ściągniętym prefabrykacie. Jeżeli nie zakłada się, że np. powyższy karabin będzie podlegał jakimkolwiek interakcjom, to nie potrzebuje np koliderów lub rigidbody.

I w zasadzie, to w trakcie większości prac nie ma potrzeby aby pracować z docelową grafiką. Jak pracujesz nad mechaniką, interakcjami itd. to spokojnie możesz zdezaktywować elementy sceny, które nie są istotne. Możesz również podmienić modele na prostsze ( np. prostopadłościan zamiast stołu ), a przy wykonywaniu build’u wymienić komponenty w prefabrykatach. No i w samym unity jest kilka rzeczy, które można wyłączyć na czas pracy .

Edit: Tak przyszło mi do głowy, aby podzielić się opinią : realistyczny świat jest bardzo szczegółowy i pełen przedmiotów. Tworzenie “realistycznie” wyglądających światów wymaga znacznie więcej pracy i bez odpowiedniego zaplecza ludzkiego realizacja takiego projektu zajmie lata, a i tak pewnie gra będzie wyglądać jak produkt pod “zagrajmy w crapa”. Taki uproszczony, “artystyczny” styl wymaga o wiele mniej pracy aby był znośny.


#4

@Spicmir niestety posiadam laptop Lenovo GeForce 840M, i5-4210u 1.7 GHz, ram 8. Widzę po tym jak bawię się standardowymi assetami, że jakość muszę mieć ustawione na średnie by móc dobrze chodzić.


#5

@W_P dlatego chciałbym taka grafikę jak na zdjęciu, gdyż bardziej się można było skupić na pisaniu skryptów i timeline (system dnia i nocy?) W pomieszczeniu chciałbym dać tylko podstawowe rzeczy by pasowało i było funkcjonalnie (czyli to w co gracz może wejść w interakcję i cześć dla zapełnienia widoku, by nie było po prostu za pusto).