Pomysły na skille do gry 2D


#1

Witam! Zastanawiamy się jakie można dodać skille do gry gdzie gdzie głównym wątkiem jest sieczka. Mamy pomysł na grę, że jesteś tajnym agentem i wyruszasz na zwiady. Jeżeli zauważysz coś co jest nie tak donosisz tym do swojego przełożonego a on wysyła ciebie z misją zniszczenia danej placówki.


#2

Świetny pomysł. teraz do dzieła i pisz grę!


#3

Prosiłem o pomysły na skille a nie o ocenę pomysłu :confused:


#4

Pograj sobie w jakieś gry tego typu i podejrzyj jakie tam są skille.
No bez jaj, to tak jak ja bym np napisał “mam pomysł na grę gdzie się chodzi w podziemiach, weźcie i wymyślcie mi co tam w tych podziemiach ma się dziać” :wink:

Btw, w czym masz zamiar to pisać? :slight_smile:


#5

W Unity i nie chodzi nam o jakieś skille które są już w innych , ale o takie których jeszcze niema. Jakieś nawet głupie ale kreatywne.


#6

Więc chcesz żebyśmy wymyślili ci kawał gry?
Skille przeważnie wiążą się bardzo ściśle z mechaniką gry. Wiedziałeś o tym? Pewnie nie, bo gdybyś wiedział to byś nam tu podał niezbędne informacje. Zaprojektowałeś sobie wzory? Wiesz chociaż od czego w twojej grze będzie zależał damage?


#7

Damage będzie taki sam. Chodzi nam o np. możemy kupić jakieś umiejętności które na jakiś sposób utrudniają grę i uławiają czyli np teleport ale np. przez 5s grcz nie będzie mógł atakować itd… A co do dmg to będzie rusł razem z poziomami ( LvL Gracza ) i jakimiś itemami.


#8

Zaraz, czyli hack’n’slash ale skille nie modyfikują podstawowej rzeczy w grze? Dziwne.

Jak będzie rósł? Liniowo? Wykładniczo? Co z obroną?
Wzory, chłopcy, WZORY! Matematyka. Skille w grach rpg to przeważnie cała masa modyfikatorów uwzględnianych we wzorach.

To bez sensu, i szkoda, ze ty tego nie widzisz. Rzucacie tu chłopcy hasło: “wymyślcie nam skille”, ale nikt tu nie wie jak ta gra ma naprawdę wyglądać. Ja mogę wymyślić: “10 sek bez atakowania, spowolnione poruszanie się, zwiększony regen HP, zwiększona odporność”, i nawet jakąś fajna nazwę bym do tego wymyślił, ale realia samej rozgrywki mogą być takie, że ten skill nie będzie miał sensu - np przeciwników będzie tylu, że zwiększony regen HP ‘nie przebije się’ przez otrzymywany damage, nawet przy zwiększonej odporności. Takie rzeczy to się projektuje jak już wiadomo w jakim ‘środowisku’ znajdzie się gracz i jaka matematyka za wszystkim stoi.

Weźcie sobie chłopcy napiszcie jakąś platformówkę albo endless runnera…


#9

Dobra. Opisze wszystko, ponieważ tematy tu się nie kleją. Chcemy zrobić platformówkę ze strzelaniem. ( taka mini-countra )
Level zdobywamy wraz z przejściem poziomów ale np. im więcej ludzi zabijesz, im więcej innych ludzi uratujesz, gdzieś zniszysz generator to będzie przekladało się na EXP. I naprzykład pierwszy Level up to +Dmg, +Speed. Mamy plan by nasz bochater giną na OHK. A skille w tym co próbujemy stworzyć wyglądały by tak idziemy mam kupiony skill tarcza i aktywuje go i mam tarczę na 5 sekund ale przy tym wolniej strzelam.

Gra w założeniach prosta: Idzesz badasz miejsce i zdobywasz potrzebne informację, wracasz a potem przychodzisz spowrotem i strzelasz do wszystkiego co się rusza.

Narazię mamy prototyp ale jeszcze nie gotowydo ukazania jak ma to wyglądać.


#10

No to dopiero jak to będzie gotowe do pokazania (np filmik albo demo download) będziesz mógł szukać jakiejś pomocy w wymyślaniu skilli. No bo tak:

Poważnie, ja sobie wyobraziłem jakiś hack’n’slash typu np diablo(zamiast undeadów w podziemiach zabijasz ochroniarzy w biurowcu) I w życiu bym nie wpadł, że to ma być

Zadając pytanie albo prosząc o pomoc starajcie się przekazać jak najwięcej istotnych informacji, bo inaczej to po prostu nie ma sensu. I albo ktoś taki temat zwyczajnie oleje, albo was jeszcze zrugają i oplują :wink:
(trafiliście na dzień gdy jestem miły)


#11

Dzięki za podpowiedź.


#12

" Gotowe do pokazania ". Czyli grywalnością? No bo w grafikę to jesteśmy ubodzy.


#13

Jeśli szukasz pomocy w rozwinięciu ficzerów gry to pokaż samą grę. Coś, cokolwiek dzięki czemu będzie wiadomo co to za gra, o co w niej chodzi, jak w to się gra. Postaw się na naszym miejscu - zadaj dobie pytanie: co ty potrzebował byś wiedzieć o grze, co potrzebował byś z niej zobaczyć?


#14
  • Pierwszy i najważniejszy skil to nawalanie cwajhanderem. Nie ma cwajhandera w sieczce to nie warto grać.
  • Drugi skij naparzanie axem. Nie ma axa, nie warto grać.
  • Dziuganie enemisów długim kijkiem zaostrzonym na końcu
  • Legolasowanie na tarczy (tony pro skater tylko na tarczy a nie na deskorolce)
  • Przyzywanie gandalfa - wpada facet i zamienia wszystkich w kamień

Teraz doczytałem że to jest sieczka z karabinem…

  • Martixowanie - gracz unika pocisków kucając
  • Fully operational - gracz zmienia się na 5 sekund w gwiazde śmierci i nawala laserem
  • Człowiek z żelaza - gracz strzela laserami z oczu
  • Kaaaaa meeee chaaa meeee chaaaa
  • death note - gracz wpisuje imiona przeciwników na klawiaturze i oni giną
  • Sit com - gracz stawia telewizot i pobliscy strażnicy patrzą się w niego i nic nie robią
  • You are not a father - gracz zaczyna tańczyć a przeciwnicy mu kibicują
  • You are the father - przeciwnik na mapie zaczyna płakać
  • Jestem hardkorem - gracz chodzi po ścianach
  • Ale urwał - gracz rozwala z kopa samochód
  • To jest amelinijum - gracz jest odporny na strzały
  • Grochówka - gracz może używać broni biologicznej
  • ja ci się ponawydurniam jeden z drugim - pojawia się nauczycielka i wykręca ucho jednemu z przeciwników
  • kijek z kupom - ostateczna broń zagłady silniejsza od bomby A
  • czypieńćdziesiąt - gracz zmienia się w żula na jakiś czas i może nie niepokojony chodzić po mapie
  • mam chorom curke - przeciwnik oddaje graczowi swoją broń