Poradnik jak zarobić na muzyce poprzez audiojungle


#1

Cześć, wiem, że jest tu wiele osób, które interesują się tworzeniem muzyki na potrzeby gier, ale jeśli jesteś kompozytorem, lub początkującym kompozytorem to możesz też zarobić pieniądze poprzez sprzedaż utworów na najlepszym według mnie serwisie" audiojungle". Postanowiłem zacząć robić poradniki na youtubie z cyklu jak robić muzykę i jak dodać swój utwór na audiojungle.

Nie jest to wcale taka łatwa sprawa gdyż, po zrobieniu utworu musimy czekać kilkanaście dni na akceptację, ale jeśli jesteś muzykiem to z pewnością wiesz jak trudno jest pozyskać zlecenia więc dlaczego nie zacząć robić czegoś dodatkowego w wolnym czasie, mi się akurat udało, bo zarobiłem już poprzez ten serwis 26 tys. dolarów przez ostatnie kilka lat.

Już raz próbowałem robić poradniki na youtubie w zeszłym roku, ale byłem mało odporny na hejt i usunąłem kanał, jednak postanowiłem wrócić i się nie przejmować, może komuś z was przyda się taka wiedza, będę teraz regularnie wrzucał filmy co kilka dni, ale do motywacji potrzebuję widzów, bo jeśli mam to robić tylko dla siebie to pewnie w końcu zrezygnuję. Teraz bardzo trudno o widzów na yt, wszyscy wolą oglądac dramy i patologiczne kanały, taka jest smutna prawda, ale ja chcę podzielić się tajemną wiedzą i wierzę, ze komuś się to przyda, gdyby nie audiojungle to byłbym wciąż bezrobotny a tak to mam kasę z tego serwisu i dodatkowo od czasu do czasu ktoś Cię dostrzeże i są dodatkowe zlecenia, wystarczy tylko podjąć pierwsze kroki. Zapraszam na mój kanał i dajcie mi znać co o tym sądzicie. Pozdrawiam, Marcin Kłosowski

https://www.youtube.com/channel/UC2F1FNJuW7CEFZzRe8tp1sg


#2

Hej! Fajnie, że się podzieliłeś swoim doświadczeniem - i to z czystej uprzejmości. Ludzie, którzy krytykują darmową pomoc/rady, to jakiś absurd, więc nie warto się takimi opiniami przejmować! Na audiojungle zdarzyło mi się kupować utwory do różnych projektów - akurat niezwiązanych z grami (przeważnie podkładów do jakiś korpo-prezentacji i innych marketingowych rzeczy). Chociaż nie brzmi to zbyt pasjonująco, to jednak na takie rzeczy też jest zapotrzebowanie.

Ze swojej strony myślę, że pewnym problemem w szukaniu pracy jako kompozytor może być niewystarczające zapotrzebowanie rynku. Małe studia tworzące gry stosują pewnie ten sam model co wszyscy (np. agencje brandingowe, studia animacyjne itd.) - jeśli już zaczniesz z kimś współpracę, i się dogadujecie, i jest już zaufanie do czyjegoś profesjonalizmu, to najzwyczajniejszej nie szukasz nowych kompozytorów. Zawsze ciężko jest potem odmawiać nowo poznanym ludziom i nie ma to żadnego związku z ich stawkami, ani talentem.

Mam jednak nadzieję, że Twój kanał zyska na oglądalności i trafisz na ciekawe zlecenia w przyszłości. :slight_smile: