Poszukiwany marketingowiec do projektu gry 2D dla kobiet i dziewczyn


#1

Blonde, Ginger and Brunette
Girls Game

Poszukuje marketingowca z niewielkimi umiejętnościami zarządzania i z doskonałą znajomością języka angielskiego, który zainteresuje się tym projektem. Później chciałbym znaleźć fundusze na tan projekt za pomocą platformy Kickstarter.

1. Ogólny opis gry:

Ma być to gra strategiczno ekonomiczna. W grze gracz ma możliwość wcielenia się w jedną z trzech postaci, które są najlepszymi przyjaciółkami. Każda z nich zawsze robi to samo. Dlatego też, gdy gracz postanawia zająć się tworzeniem i sprzedażą ręcznie robionej biżuterii, pozostałe dwie postacie również się zabierają za ten fach. Z biegiem czasu przyjaciółki stają się dla siebie najbardziej zagorzałą konkurencją.

Rozgrywka skierowana będzie do kobiet i dziewczynek, które przecież jak nikt inny interesują się biżuterią i błyskotkami.

Gra ma pozwolić graczowi na produkcję ręcznie robionej biżuterii w zaciszu wirtualnego mieszkanka, a w dalszej części rozgrywki w wynajmowanych biurach. Możliwość magazynowania półproduktów w większych ilościach będzie umożliwiona za pomocą wynajmowania magazynów. Gracz sprzedaż prowadzić będzie poprzez komputer, a w późniejszej rozgrywce we własnym małym sklepiku w centrum lub na targowych uliczkach.

Rozgrywka prowadzona będzie na dwuwymiarowej mapie miasta oraz w poszczególnych lokalizacjach (tylko grafika 2D plus ewentualne animacje). Gracz będzie przemieszczał między lokalizacjami na zasadzie point and click.

Powinna ona mieć rozbudowany mechanizm matematyczno-ekonomiczny oraz umożliwić rozgrywkę przeciw AI (minimum dwie postacie AI).

2. Główne postacie.

Blonde – blondynka
Ginger – ruda
Brunette – brunetka

Są to najlepsze przyjaciółki, kobiety ambitne, które mają zamiar podbić rynek swoimi produktami.

3. Mapa miasta i lokalizacje.

Mapa miasta powinna pozwolić graczowi na łatwe przemieszczanie się pomiędzy lokalizacjami. Znajdują się na niej takie lokalizacje jak na przykład:

mieszkania, hotele i apartamenty – będą w nich zamieszkiwać postacie
magazyny – możliwość magazynowania produktów i półproduktów
port – import biżuterii i półproduktów
Urząd Pracy – poszukiwanie pracy oraz szkolenia, poszukiwanie pracowników
centrum szkoleniowe - szkolenia
stacja benzynowa – zakup paliwa niezbędnego do szybkiego przemieszczania się po mapie
centrum szkolenia kierowców – możliwość wyrobienia prawa jazdy oraz ponowne kursy w razie ich utraty
poczta – wysyłka biżuterii
firma kurierska – wysyłka biżuterii w większych ilościach miesięcznych
biuro rachunkowe – rozliczenia finansowe
centrum informatyczne – pomoc w razie awarii komputera, budowa sklepów internetowych, hosting itp.
targ – możliwość znalezienia tańszych półproduktów oraz sprzedaży na bazarze
centrum miasta wraz z miejscem na sklepy – sprzedaż w centrum miasta oraz wiele dodatkowych ofert handlowych, gdy ma się tam sklep.
fotograf – profesjonalne fotografie tworzonej biżuterii (do sprzedaży internetowej)
Itp.

4. Komputery i internet w grze.

Za pomocą sieci można sprzedawać w zasięgu globalnym oraz szukać ofert półproduktów i produktów w niskich cenach. Założenie sklepu internetowego to pierwszy krok do niezależności i możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców.

Przy pomocy komputera można także ustalać ceny i promocje na własne towary.

Jednym z rozszerzeń DLC może być umożliwienie brania udziału w aukcjach internetowych oraz aukcjach na miejskim bazarze.

5. Handel

Sprzedaż może odbywać się za pomocą trzech źródeł:

sprzedaż w centrum miasta
na targu
za pomocą sklepu internetowego

Kupna można dokonywać:

za pomocą sieci
na targu
w porcie (import – na przykład z Chin)
poprzez skrzynkę pocztową (można dostać oferty handlowe na email)
poprzez oferty handlowe, które docierają do sklepu w centrum miasta
poprzez aukcje w rozszerzeniu DLC

Towary przychodzą za pośrednictwem kurierów, a dodatkowym kosztem, który trzeba wliczyć do ceny towarów jest tranzyt. Oczywiście można także znaleźć oferty, które dają możliwość braku kosztów za transport.

6. Mechanika gry

Zadaniem gracza będzie zarobek i zgromadzenie wielkiej ilości gotówki lub zdobycie wysokiego prestiżu. Każdy proponowany produkt ma swoje cechy charakterystyczne jakimi są:

cena
jakość materiału
jakość wykonania
moda (czy jest modny w tym momencie czy też nie)

Postacie także mają trzy podstawowe zdolności:
Blonde – reklama (+10% do zainteresowania)
Ginger – fach w ręku (+10% do jakości wykonania)
Brunette – zawsze na fali (+10% do mody)

Ponadto postacie mogą nabywać nowe zdolności i uczyć się projektowania nowych elementów biżuterii. Na przykład umiejętność tworzenia biżuterii wire wrapping może być na poziomie od 0 do 100 %, jednocześnie przy znajomości przykładowo trzech modeli tego typu. To oznacza, że jakość wykonania będzie zróżnicowana przy jednoczesnej możliwości tworzenia tylko trzech modeli.

7. Licencje, szkolenia.

Szkolenia kosztują, ale czasem warto inwestować nieco w siebie. Niektóre z nich mogą poszerzać horyzonty o nowe modele biżuterii, a inne podwyższać umiejętności w danej kategorii.

Licencje można zakupić prowadząc sklep w centrum lub szperając po sieci. Możliwość nabycia licencji na dany model biżuterii może także zostać wysłana mailem w ofercie handlowej. Nieposiadanie licencji na dany model uniemożliwia jego produkcję. Gracz na początku rozgrywki stawia się na kursie w Urzędzie Pracy i nabywa nowe zdolności wykonywania jednej z wielu kategorii biżuteryjnych oraz zdobywa licencję na kilka modeli w tej kategorii, co pozwala mu rozpocząć działalność.

8. Modele i zdjęcia w grze.

Modeli biżuterii może być naprawdę sporo i powinno się postarać o wielka różnorodność. Zamiast projektować graficznie każdy model, można też nawiązać współprace z jednym lub kilkoma projektantami i zaproponować im darmowa reklamę w grze w zamian za zdjęcia, które później można wykorzystać w projektowaniu gry.

9. Półprodukty

Jest naprawdę wiele półproduktów do biżuterii ręcznie robionej. Najważniejszym zadaniem programisty będzie jednak stworzenie dobrej mechaniki tworzenia produktu z odpowiedniej ilości półproduktów.

10. Mąż.

Gracz ma wybór między staniem się niezależnym lub po ślubie. Rolą postaci męża w drugim wypadku będzie pomoc w codziennych zmaganiach, taka jak na przykład podjechanie do magazynu czy skoczenie na pocztę z paczkami, gdy gracz będzie w tym czasie projektował kolejne modele do sprzedaży.

Mąż ma jednak swoje wymagania. Na przykład może powiedzieć, że skoczy na pocztę ale jak wypije kawę co zajmie mu 30 minut lub dopiero gdy obejrzy mecz z kolegami co zajmie mu kolejne 3 godziny.

Gracz w grze z początku ma ograniczoną ilość gotówki, dlatego też jako osoba niezależna musi spędzić określona ilość godzin w pracy, a dopiero później może zajmować się swoją działalnością. Posiadanie męża może pozwolić graczowi na rezygnację z pracy i korzystanie z jego funduszy.

Do wyboru w grze są trzy postacie męża:

biznesmen – dużo zarabia ale nie ma czasu dla nikogo.
średnio zamożny – ma stały dopływ gotówki jest pomocny, ale często ogląda mecze z kolegami.
bezrobotny programista – zarabia czasem na jakiś małych zleceniach, a rzadziej trafi się lepszy klient. Może jednak za darmo zaprojektować sklep internetowy i naprawić go lub komputer gdy będą jakieś problemy techniczne. Nie zapewni jednak stabilnego źródła dochodu.

11. Podsumowanie

Mam nadzieję, że pokrótce udało mi się przedstawić to na czym mi zależało. Poszukuje Marketingowca z niewielkimi umiejętnościami zarządzania oraz z biegłą znajomością języka angielskiego, który chciałby wraz ze mną zająć się tym projektem. W przyszłości będzie potrzeba jeszcze kilka osób, ale w tym momencie marketingowiec jest najważniejszy.

Pierwszym zadaniem marketingowca będzie zbudowanie zespołu i próba pozyskania środków na platformie Kickstarter.

Krótko o mnie żeby nie było niedomówień. Mam 31 lat i pracuje jako copywriter. Jestem osobą upośledzoną mentalnie. Dlaczego o tym piszę? Bo z doświadczenia wiem, że nie każdy chce pracować z osobami nie do końca sprawnymi psychicznie. Mam lepsze i gorsze dni, ale tych lepszych jest znacznie więcej. Jeśli zdecydujesz się na współpracę to nie wahaj się i pisz do mnie. Dlaczego sam nie zajmę głównej roli w projekcie - bo wiem, że moje upośledzenie nie pozwoli mi samodzielnie doprowadzić go do finału. Dlatego też potrzebuje Ciebie, żebyś przejął garść obowiązków.

Mnie interesuje tylko niewielka część zysków ze sprzedaży oraz możliwość napisania kilku dobrych scenariuszy do rozgrywki. Oczywiście pomysły też.

12. DLC

Do największych DLC, jakie mogą poszerzyć rozgrywkę należą te, które umożliwią projektowanie innych typów biżuterii niż tylko ręcznie robionej. Można przecież profesjonalnie zająć się produkcją biżuterii dla kobiet, mężczyzn, modowej, ze złota i srebra, oraz tej najdroższej, z kamieniami szlachetnymi. Itd.

Ponadto można umożliwić rozgrywkę sieciową, do której mogły by przystąpić trzy osoby wcielając się w rolę każdej z trzech przyjaciółek.

13. Zapomniałem o najważniejszym czyli o czasie.

Czas w grze jest liczony na dni i miesiące. Dwa dni (48 godzin w grze)to jeden miesiąc w grze. To co zostanie wyprodukowane w ciągu jednego dnia jest mnożone przez ilość dni w miesiącu. W drugim dniu prowadzona jest sprzedaż. To co zostanie sprzedane mnożone jest przez ilość dni w miesiącu. Reszta produktów zostaje zmagazynowana.

Każda z wykonywanych czynności zajmuje określoną ilość czasu. Postać, która posiada samochód przemieszcza się szybciej po mieście, ale musi kupować paliwo.

Moda może zmieniać się co miesiąc lub co sezon (co trzy miesiące).


#2

Fajny projekt, ale żeby marketingowiec miał cokolwiek do roboty to najpierw muszą pojawić się jakieś materiały z gry (koncepty, screeny, video). Marketing gry niezależnej powinno się oczywiście rozpoczynać jak najwcześniej, ale bez przesady, twoich zamiarów nikt raczej nie ‘kupi’.


#3

Ja jestem tylko zwykłym copywriterem z pomysłem i chęcią do tworzenia treści do tego projektu. Chciałem tylko, żeby znalazł się ktoś, kto będzie potrafił z nim ruszyć na szerokie wody, dlatego tez pomyślałem o marketingowcu, który mógłby zająć się nie tylko kampanią na Kickstarterze, ale przede wszystkim budową zespołu i stać się jego głową i uszami. Teraz w rzeczy samej się zastanawiam, że mógłby to być ktokolwiek kto wniósłby wartość.


#4

Szczerze powiedziawszy, nie jestem do końca pewien, czy uda Ci się znaleźć taką osobę. Znaczy, marketingowiec to nie problem, sam jestem copywriterem, który zna się na pozycjonowaniu stron, obsłudze platform e-commerce, nadzorowaniu kanałów social media i marketingu internetowym. Problem w tym, że Ty szukasz nie tyle marketingowca co lidera projektu, a to już o wiele cięższy orzech do zgryzienia.

Aby lider projektu mógł w ogóle zbudować zespół, albo będzie wymagało to od niego dobrych znajomości, dużo czasu na zebranie ludzi na non-profit, albo po prostu zainwestowania pieniędzy. Nie napisałeś generalnie o kapitale na projekt, tak więc oceniam, że taki lider projektu zmuszony jest wyłożyć swoje własne fundusze na stół. To jest potencjalny problem. Cóż, osobiście życzę powodzenia w poszukiwaniu takiej osoby, mam nadzieję, że się ktoś znajdzie :slight_smile:


#5

Wiesz ilu na świecie jest ludzi z pomysłami? Ja tu cie nie chcę demotywować, ale twoje szanse w takim wypadku są marne.
Wg mnie powinieneś zacząć od znalezienia kogoś, kto pomoże ci z wykonaniem takiego projektu… tylko że… to też ma praktycznie zerowe szanse na powodzenie. Ogłoszenia typu “hej, nie umiem programować, nie jestem grafikiem ale mam taaaaki fajny pomysł na grę i szukam ludzi, którzy mi go zrealizują” nie są brane zbyt poważnie. Ani tutaj ani na innych forach czy grupach.
Wydaje mi się, że jedyną szansą jest w tym momencie dołączenie do jakiegoś istniejącego zespołu, takiego, który szuka kogoś z twoimi umiejętnościami i który realizuje już jakiś projekt. Po ukończeniu projektu, jeśli współpraca będzie się dobrze układać możesz zaproponować swój pomysł.


#6

Jeśli ktoś ma pomysł, który uważa za niesamowicie dobry może spróbować wbijać z nim do różnego rodzaju firm, które pomagają je realizować. Nie pamiętam jak nazywała się firma, którą poznałam bodajże na PGA 2 lata temu - szukali kreatywnych, świeżych koncepcji na gry video. Ogłosili konkurs w którym osoba z najlepszym pomysłem mogła go z ich pomocą zrealizować. Jeśli w coś wierzysz - spróbuj to stworzyć. Jeśli masz mieszane uczucia - zapytaj znajomych, na forach co sądzą o tej koncepcji. Bo to też według mnie jest istotne.
Wymagasz od kogoś ogromnego wysiłku i dużego zaangażowania w projekt, który istnieje na razie tylko w takiej formie jak tu pokazałeś (przynajmniej tak zrozumiałam) a marketingowcy z reguły mają głowy pełne swoich pomysłów - i często uważają je za najlepsze na świecie. :smiley: A kampanie crowdfundingowe są oblegane genialnymi pomysłami.

W ogłoszeniu wyróżniłabym informację, co oferujesz ze swojej strony, co już jest gotowe, jaką w ogóle korzyść miałaby dana osoba z tego projektu no i dlaczego wierzysz, że ten projekt osiągnie sukces.