Poszukuję ekipy, startuję publicznie z projektem przeglądarkowej gry MMORPG

projektowanie-gier
gamedev
game-design

#1

Kilka dni temu uruchomiłem stronę dla projektu gry i ukryte forum dyskusyjne. Dostępne pod adresem http://ant-forum.50m.pl/

Możecie na stronie zobaczyć aktualnie wykonane grafiki, oraz jak pracuję czyli moje biurko.

Gra multiplayer na przegladarkę, piszę ją w PHP BackEnd i JS FrontEnd.

Każda pomoc mile widziana: programista FrontEnd JS, Canvas, grafik 2D, 3D, animator, scenarzysta, …

Dołącz do mnie i stwórzmy razem ten ciekawy projekt.


#2

Tzymam kcuki za powodzenie ale radził bym coś prostszego. Bo wnioskuję że zaczynacie z grami. :wink:


#3

A czy mógłbyś rozwinąć myśl :wink: bo zaintrygowała mnie Twoja wypowiedź.


#4

Polecam NodeJS zamiast PHP i jego frameworków, jeżeli gra będzie prężnie się rozwijać to czeka was zmiana technologii prędzej czy później.


#5

Ogame, Plemiona, The West, są rozwinięte GIGA prężnie ja nie mażę o takim rozwinięciu nawet w snach.

Te gry są napisane w języku PHP i jakoś od prawie 20 lat nie zmieniają technologii, mam wrażenie że nie doceniasz języka PHP.


#6

Na co dzień jestem web backend developerem, przez długi okres mojej kariery tworzyliśmy rest serwisy właśnie w języku PHP, wiem o czym piszę. Sam język PHP jest w porządku, choć potrafi sprowadzić programistę na złą drogę poprzez swobodę w pisaniu jaką oferuje. Aplikacje tego typu są słabo skalowalne, nie radzi sobie z wielowątkowością co wydaje się dość istotnym elementem. Od pewnego czasu powstała moda na NodeJs, który radzi sobie dobrze z takimi tematami dodatkowo jest równie elastyczny w pisaniu co PHP (występuje tutaj ten sam problem, można zbłądzić). Można forkować procesy co daje ci symulację wielowątkowości. W połączeniu NodeJs + express + Typescript można przyjemnie pracować nad budową aplikacji. Jestem jednak zwolennikiem twardego typowania i w pracy postawiliśmy na serwisy oparte o technologię JAVA, C# (Spring, ASP .NET) ale do tworzenia gier uważam, że nie koniecznie są to dobre wybory. Dzięki językowi PHP można łatwo i szybko zrobić serwis ale tak jak pisałem w przyszłości przychodzą pewne problemy. Gry które wymieniłeś powstawały bardzo dawno temu, prawdopodobnie ich “monolity” napisane w PHP rozbiły się na pomniejsze microserwisy z konkretną odpowiedzialnością i nie wierzę, że w dniu dzisiejszym piszą nadal w PHP.


#7

Oczywiście nie odbieraj tego jako atak a dobrą radę. Mogę polecić ci dobry tutorial jak zacząć i sprawdzonego youtubera, który bardzo dobrze wie co robi.

  1. Frontend - Angular
  2. Backend - NodeJs + express
  3. Database - MongoDB

W filmiku pokazuje również jak deployować takiego typu aplikacje. Wydaje mi się, że sam Angular jako frontend już usprawni twoją pracę, nie wiem co wykorzystujesz ale jeżeli jQuery to baardzo odradzam. Aktualnie tylko React/Angular.


#8

Dodaj trochę info o swoim doświadczeniu, bo grzebiąc na Twojej stronie stwierdziłem, że masz w sumie dość spore. Póki co to ogłoszenie wygląda jak by wstawił je random, który chce robić grę po miesiącu nauki programowania w liceum. :slight_smile:


#9

Node jest świetnym rozwiązaniem, ale na chwilę obecną na rynku jest bieda z hostingami obsługującymi tę technologię.
Sam obecnie planuję zmienić dostawcę usług hostingowych na coś z obsługą Node’a.


#10

Nie wiem jakie masz doświadczenie z PHP ale piszesz że PHP to zły wybór na BackEnd dla gry przeglądarkowej w zamian sugerujesz NodeJS.

Ale na FrontEnd sugerujesz Angulara, który jest mega razy wolniejszy od VanillaJS, coś tu jest nie tak.

Albo jesteś konsekwentny i sugerujesz poprawne rozwiązania przy pisaniu gier przeglądarkowych albo nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Odnośnie PHP to pisałem aplikacje użytkowe w PHP 5, które miały więcej odsłon on-line niż te gry które wymieniłem wcześniej, nie były to mega aplikacje bo obsługiwały jedynie ok 2k UU online, a Ogame ma jedynie 300 UU więc aktualnie PHP 7 i PostgreSQL tego nie odczują bo są wiele razy szybsze, dodatkowo aktualnie VPSy są tak tanie że można niskim kosztem mieć super sprzęcik.


#11

Nie zgodziłbym się z tym jeden z przykładów:

Alternatywa dla bardziej ambitnych/zaawansowanych to wynajęcie serwera VPS np u polskiego dostawcy i osobista konfiguracja, myślę, że jest to najlepszy pomysł choć nie najprostszy. Polecam: https://hitme.pl/


#12

Nie zwracajcie na to uwagi to powyżej to SPAM


#13

Odnośnie posta o NodeJS to posiadam wiele serwerów VPS, mam zainstalowane NodeJS bo z niego korzystam.

Więc informuję że każdy serwer VPS na świecie może mieć NodeJS, wystarczy sobie zainstalować.

Darmowe hostingi stron mogą nie mieć NodeJS ale VPS już TAK.


#14

Mam kolego doświadczenie 3 letnie komercyjne przy tworzeniu mikroserwisów wykorzystujących REST architekturę. Platforma którą rozwijam posiada ponad milion zarejestrowanych firm i wielu użytkowników w poszczególnej firmie. Nie twierdzę, że do pewnych rozwiązań PHP nie jest dobry, czasami nie opłaca się wyciągać armaty na mysz i tu przychodzi PHP. Do gier uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest NodeJs i javascriptowe rozwiązania. Jeżeli chodzi o Vanilla Js niestety nie miałem styczności ale oferty pracy na rynku dotyczą głównie React, Angular no i ewentualnie Vue. Fajnie byłoby gdybyś poparł swoje słowa o wydajności jakimś przykładem.


#15

Przykro mi, że stwierdzasz, że to spam. Myślę, że to zwyczajna wymiana zdań z szacunkiem. Nie chcę narzucać nikomu swojego zdania, po prostu przedstawiam swój sposób myślenia.


#16

Jeśli miałbyś podstawowe pojęcie o programowaniu wiedział byś o czym napisałem.

Więc z wypowiedzi w tym poście wnioskuję że nie znasz się na programowaniu a jedynie udajesz.


#17

@RM650 Dzięki za linka, sprawdzę na pewno. Mój obecny host za usługę VPS zaśpiewał sobie sporą dodatkową dopłatę, więc podziękowałem i gdy skończy się umowa, przeniosę się do innego dostawcy.

@MMORPGGameMaker Wybacz, ale sprawiasz wrażenie aroganckiego buraka, który zamiast wysłuchać rad i dyskutować na poziomie, robi osobiste wycieczki na temat czyjejś znajomości programowania. Nie sądzę, żebyś znalazł tu ekipę, której szukasz, ale życzę powodzenia.


#18

Przykro mi to słyszeć, twoja ignorancja w tym momencie pokazuje twój brak profesjonalizmu. Pracuję komercyjnie jako backend developer ponad 4 lata, miałem styczność z frameworkami JAVA, NodeJS, PHP. Znam ich bolączki i zalety, zróżnicowanie z tego względu, że wykorzystujemy architekturę hexagolaną, która jest bardzo popularna na całym świece i elastyczna. W takim razie dziękuję za szacunek, który okazałeś mi w ostatnim poście.


#19

Mam dziś ten gorszy dzień :wink:
Przepraszam, zdecydowanie przesadziłem. Postaram się już tak nie zachowywać.


#20

No to czekać tylko teraz na programistów Go, Pythona, Ruby, C++, bedzie zabawa. :smiley:

Panowie, moim zdaniem tutaj (w tym projekcie) wybor technologii nie ma znaczenia. Podstawa to zrobić jak najszybciej tak zwane MVP i zobaczyć jak to przyjmie rynek.

Chłopak zna PHP, takze zanim ogarnie inną technologię, to w PHP już dawno zrobi API.