Poszukuję osób do projektu


#1

Witajcie, mam na imię Darek, jestem początkującym grafikiem 3d. Szukam ludzi, którzy pomogą mi w robieniu gry mmorpg. Założenie jest takie że gra ma być podobna do Metin2, ale nie ma być jej bezpośrednim klonem na innym silniku. Datę startu prac nad projektem szacuję na 02.2021. Zakończenie projektu to czas bliżej nieokreślony, zależy od umiejętności osób. Do projektu przyjmę osoby na każdym poziomie umiejętności, sam nie umiem wszystkiego. W projekcie chodzi (jakkolwiek to zabrzmi) bardziej o samorozwój, niż o szybkie dopchniecie projektu do końca. Pracujemy po godzinach, nie ma presji na termin. Ewentualna zapłata za pracę to równy procent od ewentualnego zysku. Na chwilę obecną praca zdalna, później praca zdalna lub Poznań.

Kogo poszukuję:
-level designera, osoby która potrafi zrobić grywalne lokacje według dostarczonych wskazówek i assetów, silnik na jakim będziemy pracować to raczej Unreal Engine, ale możemy o tym porozmawiać,
-programistę/kogoś kto ogarnia blueprinty, kto będzie potrafił napisać podstawowe mechaniki gry np. ekwipunek, parametry mobów/postaci itd.
-kogoś kto potrafi napisać netcode

Czym ja się zajmę:
-tworzenie potrzebnych assetów np. moduły budynków, skały
-tworzeniem obiektów typu, bramy, ogrodzenia, broń, skrzynki itp.
-organizacja projektu i pewnie coś jeszcze …

Zainteresowanych proszę o PW, z krótkim opisem swoich umiejętności.
Pytania odnośnie gry, piszcie tutaj.


#2

wszystko zależy od stopnia skomplikowania i nie jest to niemożliwe ale :l, ale czy aby na pewno nie porywasz się z motyką na słońce ? taka gierka może być ogromnym wyzwaniem.
A :smiley: pochwal się swoimi modelami zawsze to jakaś zachęta


#3

jestem początkującym […] Szukam ludzi, którzy pomogą mi w robieniu gry mmorpg

name more iconic duo… I’ll wait

A tak na poważnie życzę wszystkiego dobrego ale niestety raczej nic z tego nie będzie. Nie zrozum mnie źle, ale mmorpg jest najgorszym tematem na jaki może porwać się zespół początkujących devów. Polecam skupić się na czymś mniejszym, jeżeli uczysz się w kierunku grafika 3D robiąc fpsa, rtsa, walking sima, cokolwiek innego zaoszczędzi ci frustracji a da tyle samo umiejętności i będzie realne do zrobienia i skończenia.


#4

@Frank wyczerpał temat.

Brak GDD :heavy_check_mark:
Pierwszy projekt :heavy_check_mark:
MMORPG :heavy_check_mark:
Nieokreślony termin :heavy_check_mark:
Zapłata po ukończonym projekcie w nie wiadomo jakim terminie :heavy_check_mark:


#5

Watus, jak przeczytałem ten post, to w pierwszej chwili pomyślałem, że to bait. Już tyle podobnych tematów było wałkowanych na tym forum. Przyłączam się do tych, co piszą wyżej i od siebie dodam, że jest parę czynników, które utrudnią wam (tobie) skończenie tego projektu (wszystko w dobrej wierze, bez pretensji do ciebie osobiście):

  • brak doświadczenia: mmorpg wymaga dużo expa, aby skończyć projekt. Ty masz mało. Zespół będzie miał mało, bo ludzi z dużym exp ciężko za darmo wciągnąć.
  • brak terminu ukończenia gry: świadczy o tym, że nie znasz zakresu prac oraz ich przewidywanego terminu zakończenia przy wejściowych założeniach (ich też prawdopodobnie nie masz). To oznacza z kolei, że zakres projektu, będzie cię co krok zaskakiwał (ile to jeszcze trzeba zrobić, żeby to jakoś chodziło). A zatem zanim nawet ujrzysz koniec, to już opadnie para, wynikająca z braku widocznych postępów gry.
  • praca po godzinach, bez spiny - to oznacza, że jak ktoś nie będzie chciał robić przez pół roku, bo będzie miał ciekawsze tematy, to jest dalej w zespole? Ryzyko częstej rotacji zespołu, brak ciągłości wiedzy, umiejętności i pomysłu, ryzyko braku jakichkolwiek postępów.
  • ewentualna zapłata… brak terminu… duży projekt - spowoduje, że każdy kto będzie chciał dołączyć, będzie musiał odpowiedzieć sobie na pytanie, czy i ile czasu chce zainwestować w projekt, który ma małe szanse na ukończenie i małe szanse na wygenerowanie zysków i nieokreślony czas trwania. Ten czas można przecież zainwestować w coś, co nie przyniesie zysków, ale zostanie ukończone szybciej i z widocznym efektem w krótkim czasie.

Samorozwój jest super, np. zacznij od rozpisania GDD i zastanów się, czy jest kompletne. Albo wypisz listę obiektów 3d, jakie będą znajdować się w grze. Albo listę animacji, mechanik, tekstur - zobaczysz, na co się porywasz.


#6

Oki, wziąłem sobie Wasze rady do serca. Oczywiście nie obrażam się na nic, wiedziałem że takie komentarze będą, na tym etapie każda krytyka dobra. Rzeczywiście to trochę wygląda jak: “nic nie umiem, nigdzie nie pracowałem, mam pomysł, zrób mi grę za 20% zysków”.

Mam pytania:

  1. Czy jeżeli będę miał dokumentację, opis wszystkiego, wszystkie modele (to wszystko co należy do grafika 3d i “osoby z pomysłem”) to łatwiej będzie mi znaleźć kogoś do współpracy? Nie wydaje mi się.

  2. Jak zdobyć doświadczenie? W żadnym studiu gier mnie nie przyjmą bo nie mam doświadczenia, a studia gier nie mogę założyć bo nikt nie będzie pracował u osoby która nie zna realiów. Milionerem też nie jestem, aby opłacić specjalistów.
    Najlepiej było by “zatrudnić się” przy jakimś projekcie, ale co jak projekt padnie np. po pół roku? Zostanę z niczym.

  3. Zacząć od czegoś łatwiejszego. Takich “g*wno gierek” jest…kupa… Taka gra nie ma szans się wybić, a co za tym idzie, odnieść sukces finansowy. No chyba że zrobię jakąś innowacyjna grę, no ale to się chyba kłuci z tezą o braku wystarczających umiejętności i doświadczenia. Czyli jeżeli koniecznie chcę zrobić coś swojego to powinienem najpierw popracować za darmo, aby moja gra “była na steam” a nazwisko w creditsach, dopiero później mogę zakładać coś swojego?

No nic, od nowego roku trzeba się zająć dokumentacją i samorozwojem.

Jeszcze jakieś rady? A może ktoś szuka początkującego grafika 3d do projektu :smiley:?


#7

a ty chciałbyś od razu zarabiać miliony :D, nie piszę że sie nie da, ale takie sukcesy ma tylko garstka, w zasadzie zrobienie małego gówienka nie jest złe może nic nie zarobisz możne wpadnie kilka tysięcy tego nie wiesz ale zawsze będziesz mógł się tym pochwalić w kanjpie przy piwku :d, jeśli nie zarobisz na grze kilku milionów to podryw marny, nie żebym coś o tym wiedział…

grafik zawsze znajdzie pracę, pytanie do ciebie masz portfolio? jeśli nie to pozostają ci widmo projekty które tworzą nowicjusze, taki projekt może zostać ukończony a może się też okazać że po 3 miesiącach wszystko trafi szlak. zawsze możesz sprzedawać assety nie mam pojęcia ile na tym można zarobić (pewnie niewiele) ale pozwoli ci to na nauke i ewneutalnie wpadnie parę groszy.


#8
  1. Czy jeżeli będę miał dokumentację, opis wszystkiego, wszystkie modele (to wszystko co należy do grafika 3d i “osoby z pomysłem”) to łatwiej będzie mi znaleźć kogoś do współpracy? Nie wydaje mi się.

Oczywiście, że tak. Jeżeli już włożyłeś w projekt swój czas jest o wiele większa szansa, że potencjalnie przekona to kogoś do współpracy. Pomysł niestety nie jest nic warty dopóki nie zaczniesz go realizować.

  1. Jak zdobyć doświadczenie? W żadnym studiu gier mnie nie przyjmą bo nie mam doświadczenia, a studia gier nie mogę założyć bo nikt nie będzie pracował u osoby która nie zna realiów. Milionerem też nie jestem, aby opłacić specjalistów.
    Najlepiej było by “zatrudnić się” przy jakimś projekcie, ale co jak projekt padnie np. po pół roku? Zostanę z niczym.

Szczerze mówiąc nie wiem czemu tak bardzo uwziąłeś koniecznie od początku na robienie gry. Doświadczenie jako grafik 3D zdobędziesz w bardzo prosty sposób - robiąc modele 3D - czyli innymi słowy pracując nad swoim portfolio. Jeżeli nauczysz się modelować, rozkładać UVki i teksturować a efekty twojej pracy będą dobrze zoptymalizowane pod silnik a poza tym będą wizualnie też reprezentować jakiś poziom to bez problemu znajdziesz pierwszą pracę. Junior nie potrzebuje żadnych produkcji na koncie, jest to mile widziane, ale priorytetem jest dobrze zapowiadające się portfolio.

  1. Zacząć od czegoś łatwiejszego. Takich “g*wno gierek” jest…kupa… Taka gra nie ma szans się wybić, a co za tym idzie, odnieść sukces finansowy. No chyba że zrobię jakąś innowacyjna grę, no ale to się chyba kłuci z tezą o braku wystarczających umiejętności i doświadczenia. Czyli jeżeli koniecznie chcę zrobić coś swojego to powinienem najpierw popracować za darmo, aby moja gra “była na steam” a nazwisko w creditsach, dopiero później mogę zakładać coś swojego?

Tu nie chodzi o to żeby pierwszy projekt stał się finansowym sukcesem. To nie musi nawet trafić na steam ani gdziekolwiek indziej. chodzi o to żebyś zrozumiał jak robi się gry, jaki proces za tym stoi i miał styczność z silnikiem. To może być nawet kopia czegoś co już istnieje którą na końcu włożysz do szuflady, ale będziesz mógł np. nagrać krótkie wideo i wrzucić w porfolio jako potwierdzenie swoich umiejętności, będziesz miał pretekst do wykonania spójnych ze sobą modeli.

Mam wrażenie, że trochę plączesz się pomiędzy chęcią bycia grafikiem 3D a indie devem (albo nie wiesz do końca z czym jedno i drugie się je). Powtórzę jeszcze raz na koniec - jeżeli chcesz robić modele nie musisz “umieć robić gier”, oczywiście im więcej wiedzy i umiejętności tym lepiej. Ale przede wszystkim potrzebne jest Ci portfolio :wink:


#9

Rozwaliły mnie “gówno gierki” :smiley: zrób taką gierkę i sprawdź, czy jesteś w stanie dorównać poziomem choćby najsłabszym dostępnym grom. Jeśli głównym celem pierwszej w życiu gry jest sukces finansowy, to mam tylko jedną radę: trzeba będzie nauczyć się pokory.


#10

Sukces finansowy miałem na myśli żeby na tym nie stracić, a nie miliony zarabiać i co tydzień nowe Lambo :smiley: .

“Gówno gierki”- Wiadomo, każda gra nawet najgorsza wymaga jakiejś tam pracy. Jestem zdania, jeżeli jakaś gra jest słaba, zbugowana, brzydka, nie powinna być wydana (przynajmniej ja bym nie wydał), a ludzie mimo wszystko wydają po to by mieć co w portfolio wpisać. Taka gówno gierka w cv też słabo wygląda, lepiej żeby jej nie było (chyba że akurat aplikujemy na jakiś staż).

Co do pokory, to myślę że jak się ma duże umiejętności to pokora niepotrzebna, w moim przypadku potrzeba dużo pokory :sweat_smile:.

Temat uważam za wyczerpany, wyciągnąłem odpowiednie wnioski.