Potrzebuje pomocy i rad

projektowanie-gier
game-design

#1

Witajcie, jestem mniej niż początkujący w tej branży ale potrzebuje pomocy od bardziej doświadczonych osób. Fascynuje się samolotami i transportem powietrznym mam swój pomysł na “symulator” lotów pasażerskich (bardziej to Arcade niż symulator). Nie chce stworzyć symulatora pokroju X-Plane 11 ale żeby był realny.
Trafiłem ostatnio na bardzo ciekawy filmik na YT https://www.youtube.com/watch?v=YiB-NE8MK7g na którym pokazane są katastrofy. Chciałbym móc zrobić przynajmniej jedną taka maszynę która po zderzeniu rozpada się na kilka/kilkanaście elementów. Oczywiście, żeby nie było, gra nie będzie polegała na zabijaniu się ale w razie jakiś awarii samolotów (czy to poprzez niedopilnowanie gracza by sprzęt działał czy to przez awarie któregoś z systemów) chciałbym aby samolot mógł się rozbić na te mniejsze kawałki. Oczywiście samolot powinien być bardziej wytrzymałe niż te na filmiku ale gracz będzie musiał delikatnie powiedzmy lądować, mocniejsze uderzenie o pas startowy skutkuje uszkodzeniem i zniszczeniem maszyny.
I teraz pytanie następujące, w jakim programie bądź na jakim silniku pracować by móc uzyskać takie efekty? Tutaj też trzeba brać pod uwagę, że świat który będzie się robić będzie ogromy (w końcu zaczniemy od europy).


Pytanko o tworzenie postaci i ubrań
#2

W każdym z wbudowaną fizyką.
Czy to będzie Unity czy UE czy coś innego będziesz w stanie to zrobić o ile posiadasz odpowiednie umiejętności


#3

Uczę się wszystkiego ma razie. Zastanawiam się czy tworzyć każdy element osobno czy może cała maszynę a potem dało by się zrobić jakiś skrypt który odpowiadał by za zniszczenia?


#4

każdy element osobno


#5

A nie lepiej podmienić pojedynczy obiekt na złożony w momencie, albo tuż przed, kolizji ?


#6

Zależy. Tak, jak chce, żeby zawsze rozpadał się na wszystkie elementy. Nie, jak chce, żeby odpadało tylko kilka elementów a obiekt leciał dalej. Ale w obu przypadkach każdy element osobno musi zrobić.


#7

Jak ze wszystkim zawsze jest parę sposobów na rozwiązanie.

  1. Jeżeli nie zależy Ci tak bardzo na realizmie to zrobiłbym to w taki sposób:
    Zbudował sobie model a potem dodał skrypt, który robi Destroy a następnie pojawia Cube.Primitive o różnych kształtach i by wyglądało to całkiem całkiem.

  2. Jeżeli zależy Ci na realizmie to zrobiłbym to w taki sposób:
    Zbudował model z osobnych elementów a potem w skrypcie je dodał to tablicy i przy kolizji wysypał.

Chociaż tu też dochodzi sprawa taka, że w prawdziwej katastrofie elementy się trochę niszczą i nigdy nic nie zniszczy się tak samo - to może być potraktowane jako “usprawiedliwienie” zastosowania punktu 1.

Tak jak @Spicmir pisał zrobisz to na każdym silniku obsługującym fizykę.

Powodzenia! :wink:


#8

Pierwsza podstawowa sprawa jaką powinienem się zastanowić. Czy aż takiego realizmu potrzebuje? Niby świetnie będzie wyglądała taka destrukcja jak gracz popełni jakiś błąd, bądź z maszyną coś się stanie (niedziałające silniki czy coś). Druga sprawa, loty są bardzo skomplikowane, działa w powietrzu o wiele więcej czynników niż się na początku myśli (dlatego arcade mógłby być usprawiedliwieniem). Budowanie tak złożonej gry jako pierwszy produkt ma sens?

Ponadto w grze nie będzie chodziło by sie rozbijać wszędzie (co skutkuje wysokimi karami, więc patrząc na ekonomie, nie będzie opłacalne dla gracza), więc tak bardzo skupiać się na takim elemencie gdy gracz może nigdy się nie rozbić? Ale z drugiej strony gdy zachowa się taki realizm jest jakaś szansa, że pasażerowie mogą katastrofę przeżyć (mniejsza kara- powiedzmy udane awaryjne ostre lądowanie, a pasażerowie tylko połamani) a przy wybuchu który byłby związany ze zderzeniem się z teksturą taka możliwość nie będzie.

Reasumując, dzięki Wam za odpowiedzi i jak coś będę miał w przyszłości to na pewno się podzielę informacjami :slight_smile: