Praca architekta przy tworzeniu gier - czy to ma sens?


#1

Cześć.

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad rozwinięciem swoich kompetencji.
Jestem architektem (ale takim prawdziwym architektem projektującym budynki) z kilkuletnią praktyką w jednej z czołowych Polskich pracowni. Na co dzień zajmuję się projektowaniem dużych kompleksów usługowych uczestnicząc we wszystkich etapach projektowania (od wczesnej koncepcji po etap realizacji). Jest to wspaniała praca ale chciałbym rozwinąć swoje umiejętności - wyjść z tak zwanego pudełka.

Jeśli chodzi o elementarne umiejętności które muszę posiadać w mojej codziennej pracy a wydaje mi się że mogą być przydatne przy tworzeniu gier:

  • oczywiście perfekcyjna znajomość zasad kształtowania środowiska zbudowanego w każdej skali - od domów jednorodzinnych po ogromne kompleksy miejskie

  • perfekcyjna znajomość rysunku technicznego oraz wyobraźnia przestrzenna - no i ogólnie wyobraźnia :wink:

  • znajomość oprogramowania do modelowania 3d (rhino 3d, grasshopper, sketchup, revit)

-znajomość oprogramowania do grafiki wektorowej (autocad, ilustrator, indesign, affinity designer, corel)

-umiem nieźle szkicować - nie da się projektować architektury bez biegłości w rysowaniu

-tzw. materiałoznastwo - znam się na różnych materiałach - wiem jaką mają specyfikę, właściwości itp.

Na co dzień stykam się z różnymi problemami w bardzo wielu branżach ale powyższe to chyba takie podstawowe umiejętności które w jakikolwiek sposób mogą przydać się w jakimś zespole tworzącym gry.

Bardzo proszę doświadczonych kolegów o pomoc, sugestię od czego mógłbym zacząć?
Może ktoś potrzebuje konsultacji architektonicznej w jakimś projekcie wymagającym “realizmu”?
Chętnie podjął bym z kimś współpracę przy jakimś projekcie w rzeczywistości wirtualnej.


#2

Popieram! Kto się nie rozwija, ten stoi w miejscu :smiley:
Skoro masz wiedzę w zakresie modelowania 3D, to polecałbym na początek poczytać o optymalizacji pod kątem gier (LOD, low poly, wypiekanie map…)


#3

Dziękuję! Czy możesz mi polecić jakąś dobrą literaturę, tutorial, www lub cokolwiek :slight_smile:?


#4

Co prawda płatny ( przy czym 40 zł to obecnie grosze ). Ładnie zebrane podstawy, kurs dość przystępny. W necie co prawda jest mnóstwo materiałów, pewnie nawet lepszych i być może za darmo, ale to nie jest złe jak na pierwszy kontakt z grafiką pod gry.

jako architekt możesz pobawić się jeszcze w level design, ale podejrzewam że raczej nie chcesz porzucać dotychczasowej pracy i łatwiej będzie ci porobić trochę budynków czy innych obiektów i spróbować opychać jest na asset storach.


#5

Dzięki :slight_smile: Udemy rzeczywiście jest ok. Mam wiele kursów z udemy, może raz lub dwa spotkałem się z niekompetencją.


#6

Zastanowiłbym się na Twoim miejscu co dokładnie chciałbyś robić. Umiejętności które posiadasz mogłyby się przydać potencjalnie zarówno enviro artyście, level designerowi i concept artyście a są to zupełnie różne stanowiska. Z tego co piszesz rozumiem, że chcesz poszerzyć swoje umiejętności a nie przebranżawiać się tak?

Myślę, że duże znaczenie ma też to przy jakich grach chciałbyś robić. Studia indie / AAA mają inne wymagania i też zależnie od Twoich preferencji spróbowałbym innych rzeczy - np. jeżeli marzą Ci się duże produkcje raczej obrałbym sobie jedną dziedzinę i masterował a nie brał po trochu wszystkiego - odwrotnie przy indykach.


#7

Możesz zostać level designerem albo projektować architekturę dla gier, nie wiem gdzie zarobisz wiecej ale podejrzewam, że nie w gamedev, od czasu do czasu możesz z doskoku coś zrobić dla gamedev aby mieć satysfakcję bo podejrzewam, że pieniądze masz i tyle, całkowicie branży na twoim miejscu bym nie zmieniał.