Praca jako Junior Unity Dev po roku nauki

gamedev

#1

24 lata, od 2019 programuje, od 1 roku Full Stack Dev - JS PHP. Uzbierałem trochę pieniędzy i mogę sobie pozwolić na rok nauki gamedevu nie pracując. Zamiarzam uczyc się tego pięknego fachu 8h czyli jak fulltime job. Zawsze to było moim marzeniem (kocham programowanie i gry wideo) ale poszedłem w webdev ze względu na niski próg wejścia. Brak doświadczenia w C# lecz na początek wybrałem Unity. Po roku ciężkiej pracy ( 8h x 250 dni = 2000h) chciałbym się dostać do jakiegoś małego studia jako programista. Jak myslicie, jest wykonalne dostać pracę jako Unity Junior Dev po 2000h ciągłej nauki. Zaznaczę że szybko sie uczę i mam sprawdzone sposoby self learningu. Z góry dzięki za odpowiedzi :wink:

  • Element listy

#2

Odezwij się do mnie na LinkedInie i podeslij portfolio. Cos pomyślimy :slight_smile:


#3

Warto zrobić jakiś mały projekcik do portfolio żeby znać podstawy i żeby pracodawca widział że coś ogarniasz i Ci zaufał.
Nawet jakiegoś klona tetrisa tylko w wersji która da sie odpalić, nie razi po oczach i uszach i ma kod który da sie przeglądać i edytować.

Ale większości rzeczy nauczysz się w pracy i każdy projekt jest inny.

Dla mnie siedzenie rok i uczenie się brzmi mało praktycznie.
Większość osób które znam coś tam sobie kodowały przez większość życia.
Douczanie się jest bardzo standardowe ale raczej pod konkretne projekty
i/lub w trybie ciągłym pracując nad X robić sobie tutoriale z Y żeby poszerzać horyzonty.


#4

Taki przeliczanie ile godzin poświecisz na naukę moim zdaniem trochę nie ma sensu. Po pierwsze to dopiero jak zaczniesz coś działać na własną rękę sprawdzi się twoja silna wola i samozaparcie. Może to wydawać się głupie ale inne jest podejście jak wiesz, że na 8:00 musisz być w biurze każdego dnia(od pon do pt), a inne jak wiesz, że nikt Cię nie zwolni więc możesz pospać te 3 godzinki dłużej, bo w końcu wieczorem odrobisz. Po drugie każdy uczy się w innym tempie a do tego korzysta z innych materiałów. Bardziej nie przeliczałbym tego na czas tylko postawił sobie konkretne cele, czego chcę się nauczyć i pracować nad tym najlepiej jak się potrafi. Przejrzyj sobie co jest oczekiwane do pracy juniora w game-devie. Przez ten czas warto wszystkie prace zbierać gdzieś na git’cie. Myślę, że portfolio robi dużą robotę. Warto też zdobyć takie umiejętności nie związane stricte z Unity. Podstawy czystego kodu, testy jednostkowe, system kontroli wersji (tutaj firmy z różnych korzystają ale najczęściej git lub svn).