Prawa Programów do tworzenia gier


#1

Cześć! Zauważyłem, że np po zarobieniu 100 tyś. $ na grze zrobionej w unity musimy kupić oficjalną wersję.
Jak to jest z innymi programami? Powiecie mi coś o innych prawach?


#2

To zależy o jaki program Ci konkretnie chodzi. Czy w ogóle o oprogramowanie używane przy produkcji gier (np. pakiet adobe photoshop czy after effects) czy konkretniej o silniki do tworzenia gier. Generalnie licencje jednego i drugiego, a także warunki ich użytkowania, możesz znaleźć na oficjalnych stronach producentów tych programów.

Unity ma tak jak piszesz licencje (która IMO jest pod każdym względem super jeżeli o to chodzi, bo skoro zarobisz 100k $, to spokojnie stać Cię z nadwyżką na kupienie sobie licencji xD)

Unreal posiada już kompletnie inną, wg. mojej subiektywnej opinii też gorszą. Niby też jest za free, ale oddajesz Epic games 5% z dochodów z gry stworzonej na tym silniku.

Załóżmy, że wydajesz grę MMO, z której dochody wynoszą 10 000 miesięcznie (co nie jest dużą kwotą jeżeli jest to gra wydana światowo). Jeżeli została stworzona w unity 5 i musisz kupić licencje, płacisz za profesjonalną wersję 125$/miesiąc. W przypadku unreala 4, oddajesz Epic games 5% czyli 500$ miesięcznie, czyli wychodzi ci 4-krotność tego co oddałbyś, gdyby gra była w unity. Oczywiście cena tutaj jest sprawą drugorzędną, ponieważ silnik dobiera się pod to co chcesz wydać, bo oferują inne rozwiązania :slight_smile:

Generalnie każda licencja jest inna i musisz po prostu poszukać po producentach :slight_smile:


#3

Informacja z Unreal Engine FAQ:

UE4 is free to use, with a 5% royalty on gross product revenue after the first $3,000 per game per calendar quarter from commercial products.

Once you ship your game or application, you pay Epic 5% of gross revenue after the first $3,000 per product per calendar quarter.

Dla sprostowania: w UE4 po zarobieniu przez każdy produkt pierwszych 3000$ jest to 5% przychodu brutto za każdy kalendarzowy kwartał, nie ma opłaty co miesiąc.