Problem z bakowaniem textur w Substance painter


#1

Hej. Mam straszny problem z bakowaniem w Substance Painterze (do tego stopnia że to wygląda na jakiś błąd programu ale nwm)
Sprawa wygląda tak. Mam przygotowany model (kreski brushem na szybko do testu).
Nie bakują mi się wogóle normal mapy… Gdy mam zrobioną całkiem przyzwoicie retopologie, dobrze rozłożone seamy, smooth shading zrobiony, zamienione quady na trisy (niby idealnie). Nic nie wychodzi z bake’u. Normal mapy wogóle nie ma.
Gdy mam okropnie zrobioną UV, która jest w quadach i zrobiona automatycznie przez blendera to ładnie wychodzi bake, tak jak powinno być.
Nie rozumiałem wogóle… Pózniej ten sam model znowu z okropnym UV exportowałem z blendera jako inny plik. Powinno być to samo, nic nie zmieniałem. I nagle teraz na złej siatce też już nie bake’uje normal map.
Suwaki w bakowaniu nic nie pomagają (range itp). Cage też mi nic nie pomogło. Ma ktoś jakieś wytłumaczenie ?!
Dodam że np bake w blenderze wygląda dobrze, tak jak powinno być, więc to chyba problem Substance paintera.


#2

Znalazłem problem…
Problemem było nazewnictwo. Trzeba wpisywać suffixy _low i _high. Nie może być np _lp i _hi
Zmarnowałem na to cały weekend. Setki różnych prób i sposobów bakowania.

Z ręką na sercu… Popłakałem sie… Jak to może być taka pierdoła…
Zostawie temat, może to komuś kiedyś pomoże.
PS. kiedyś zwariuje.