Problem z dokładnością, blender


#1

Mam problem z dokładnością w blenderze.
Problem polega na tym że, mam np. boxa, chcę dołożyć do niego inny kształt np. połowę okręgu. Chcę aby było maksymalnie dokładnie (idealnie przystawał do krawędzi i był tej samej grubości). Robiąc to przez poruszanie strzałkami xyz wychodzi to bardzo niedokładnie, powstają szczeliny lub kształty nakładają się na siebie. W dodatku podobny problem mam z ustaleniem grubości/szerokości/wysokości obiektu. Pomimo nadania ten samej skali i położenia (z odpowiednim przesunięciem) obiekty i tak sie nie łączą poprawnie.

  1. Jest gdzieś opcja podania idealnych wymiarów i położenia?
  2. Czy jest możliwość włączenia “przyciągania obiektów”?

#2

Hej,

Hmm, okrąg nie ma grubości.

Co do przyciagania to jak jesteś w trybie edycji wierzchołków jest toolbar z opcjami snappingu (zobacz obrazek) Zaznaczasz wierzchołek, dajesz G podciagasz do innego i go przygiąga.

Tomek