Problem z eksportem z blendera do fbx lub obj- brak tekstury


#1

Zrobiłem pewien model w blenderze, nałożyłem na niego teksturę UV. Chciałbym wyeksportować model do fbx lub obj. Wybrałem opcję eksportowania i typ pliku.

Po wyeksportowaniu na modelu nie ma tekstury, nie ma również nigdzie tej tekstury zapisanej (po za miejscem źródłowym). W opcjach zapisywania mam aby tekstury zapisywały się wewnątrz pliku blend.

W jaki sposób mam to wyeksportować aby model był pełnowartościowy w Unity/UE?


#2

Hej najlepiej trzymać textury w katalogu np textures i nie łączyć do pliku .blend, potem np w Unity po imporcie .fbx wrzucić ten katalog z texturami , w opcjach importu fbx można wybrać opcje znajdowania textur w zakładce Materials. Jeśli się uda to unity wrzuci textury na materiały, jeśli na modelu nic się nie zmieni , to należy ręcznie przenieść materiał na obiekt na scenie.


#3

No dobra, ale jak mam kilka tekstur, color,rgh,nrm, to robiąc Twoim sposobem unity czy ue sobie tego sam nie połączy. Da się to jakoś zrobić aby model był praktycznie bezobsługowy (wrzucam do ue, przenoszę materiał na model i mam)? Może jakiś inny format pliku to obsługuje i jest obsługiwany w ue.


#4

Należy poskładać model w unity wrzucić textury na materiał, materiał na model, jak wszystko ładnie wygląda to wtedy zrobić prefab z modelu ze sceny. Potem wszystkie te elementy materiały textury fbxy wyexportować z okna projektu, najlepiej jak wszystkie te elementy są wrzucone w dobrze nazwany folder bo zaimportowana paczka rozpakuje się w assets do tego folderu. Czasem może być konflikt z istniejącym więc nazwa powinna być unikalna. Powstały plik .unitypackage powinien tak właśnie działać przy imporcie do czystego projektu, wszystko będzie gotowe gdy ten prefab wrzucimy na scene.