Problem z IK w Unreal Engine 4

Dzień dobry. Na wstępie chciałem zaznaczyć, że jest to mój pierwszy projekt w UE4 i w niektórych sprawach jestem jeszcze zielony. Tworzę grę w stylu souls-like, do portfolio. Dodałem poszczególne bronie, również dwuręczne. Pojawił się problem z “przyklejeniem” drugiej (lewej) ręki do broni. Szukałem podpowiedzi w Internecie ale jak coś znalazłem to albo mocno różniło się od tego co potrzebuje albo nie działało tak jak powinno. Próbowałem wykorzystać Two Bone IK oraz FABRIK, jednak nie przyniosło to żadnych efektów. Poniżej krótkie omówienie:

Na pierwszym screenie jest animacja indle wraz z FABRIK. Wartość LeftHandPosition jest ustawiana w Evnet Graph za pomocą funkcji GetWeaponSocket:

Wartość zmiennej RightHandEQWeapon jest ustawiana w momencie wyposażania konkretnej broni. W Skeletonie broni jest dodany socket LeftHandSocket.

Poniżej jeszcze screen z odpalonej gry przy ustawieniach FABRIK z pierwszego screena:

Podsumowując: W momencie wyposażania(dodania) broni dwuręcznej do ręki następuje sprawdzenie co to za broń, następnie pobierana jest nazwa socket’u i w zależności od jego położenia druga ręka powinna “przykleić się” do konkretnego miejsca na broni. A przynajmniej w teorii…

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł lub wie co robię źle to bardzo byłbym wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam Serdecznie.

Ustaw Alpha na 1.0, bo inaczej FABRIK nie ma wpływu na szkielet.

Dzięki za odpowiedź. Ustawiłem i rzeczywiście jest lepiej. Ręka znajduje się w okolicy socketa…ale nie jest to niego przyklejona :confused: Poniżej widać dokładnie jak to wygląda.

RP_GP_28_06_2021

Lewa ręka znajduje się na odpowiedniej pozycji, ale nie “przykleja się” do broni. Może jest to wina animacji? Sam już nie wiem…

Jeżeli to jest IK od ramienia do dłoni, to może zwyczajnie nie sięga do socketa (kości się nie rozciągają) - możesz spróbować przesunąć socket niżej i sprawdzić czy się przyklei.