Problem z Sterowaniem na platformę Android


#1

Bez Zbędnego przedłużania zacznę mam problem z zrobieniem Virtualnego Joysticka na platformy android. Gra to typowa “Platformówka” sterujemy kulą i mamy zdobyć wszystkie punkty.Mam problem ze zrobieniem Ui oraz poprawnego Kodu C#

Proszę więc o pomoc.
z góry dziękuje.


#2

w asset storze coś się znajdzie na pewno np.
https://assetstore.unity.com/packages/tools/input-management/joystick-pack-107631

Nie wiem czy w standard asset też nie ma.

A jeśli chciałbyś się nauczyć:


#3

Dziękuje za odpowiedź. Spróbuje z tym poradnikiem. dzięki


#4

W unity masz cross-platform inputs/controllers gotowe do uzycia.
Assets->import package -> cross platform input.
Tam masz rozne joysticki itp.
Bardzo prosto sie uzywa, bo np joystick ustawia ci kilka zmiennych w static klasie.
CrossPlatformInputManager.GetAxis("<Nazwa_osi") - vertical/horizontal i maja wartosc pomiedzy 0-1.
pamietaj ze joystick od unity dziala “po kwadracie” czyli max/minX i max./minY - a nie po kole ze joystick wychyla sie tylko na dana odleglosc od srodka na calym obwodzie. (trzeba zmeinic kilka rzeczy w kodzie i wtedy fajnie dziala).