[Problem] ze skryptem :D


#1

Siemka, zaczynam przygodę z robieniem gry napisałem skript na chodzenie jednak wyskoczyły 4 errory nie do naprawienia… piszę skript po raz 5 i Ciągle to samo ;’(
ktoś pomorze??

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Player : MonoBehaviour
{

public float moveSpeed;
public float jumpHeight;


void Start()
{

}


void Update()
{

    if(Input.GetKeyDown(KeyCode.W))
    {
        GetComponent<Rigidbody2D> ().velocity = new Vector2 (0, jumpHeight);
    }

    if(Input.GetKey(KeyCode.D))
    {
        GetComponent<Rigidbody2D> ().velocity = new Vector2 (moveSpeed, GetComponent<Rigidbody2D>().velocity);
    }

    if(Input.GetKey(KeyCode.A))
    {
        GetComponent<Rigidbody2D> ().velocity = new Vector2 (-moveSpeed, GetComponent<Rigidbody2D>().velocity);
    }
}

}


#2

Jeśli chcesz by ktoś Ci pomógł to dokładnie opisz problem. Podaj także błędy jakie Ci wyskoczyły.


#3

GetComponent<Rigidbody2D> ().velocity = new Vector2 (moveSpeed, GetComponent<Rigidbody2D>().velocity);

Jako drugi parametr w Vector2 podajesz Vector2 zamiast float.
Polecam utworzyć globalną zmienną typu Rigidbody2D (może być prywatna), i pobrać ją w Starcie, zamiast ciągle używać funkcji GetComponent w funkcji Update - kwestia optymalizacji.
I nie pisz proszę ‘skript’, to strasznie głupio wygląda. Script, albo skrypt.


#4

Moję błedy to:

  1. Assets/Scripts/Player.cs(42,100): error CS1503: Argument #2' cannot convertUnityEngine.Vector2’ expression to type float' 2.Assets/Scripts/Player.cs(42,48): error CS1502: The best overloaded method match forUnityEngine.Vector2.Vector2(float, float)’ has some invalid arguments
    3.Assets/Scripts/Player.cs(37,99): error CS1503: Argument #2' cannot convertUnityEngine.Vector2’ expression to type float' 4.Assets/Scripts/Player.cs(37,48): error CS1502: The best overloaded method match forUnityEngine.Vector2.Vector2(float, float)’ has some invalid arguments

#5

Przeczytaj moją poprzednią odpowiedź. I przeczytaj co jest napisane w tych błędach, tam podali co jest źle, i w którym miejscu. Z jakiego środowiska programistycznego korzystasz?