Programy pomocne przy tworzeniu/projektowaniu gry dla amatora


#1

Witajcie.

Jak wielu na tym forum jestem amatorem. Jedno z postanowień noworocznych
to wypuszczenie gry na Google Play. Jest koniec lutego i postępy są takie sobie.
Aktualnie mam czwarty pseudo prototyp i jako tako wiem jak to ma wyglądać.

W czym problem?

Na co dzień człowiek chodzi do normalnej pracy i bywa że pewne rzeczy wypadają z głowy.
Przydało by się to rozrysować aby mieć jakiś plan. Aktualnie używam yEd Graph Editor i kartki papieru.
yEd pewnie nie do końca dobrze wykorzystuje. Mam tam rozpisane mechaniki np. co może robić postać
(typy ruchów, interakcja z obiektami), główną pętla, typy obiektów (do zbierania, typu platform), a nawet
jak ma wyglądać rozmieszczenie menu oraz GUI. Tak wiec program yEd służy do wszystkiego.

Brakuje mi czegoś do rozrysowania poziomów w 3d przynajmniej mniej więcej reszta już w Unity.
Gra jest 2.5D. Ruch prawo-lewo. Od czasu do czasu postać skręca bez skakania.
Ruch góra-dół schody lub drabina.

Pozdro.


#2

sa rozne programy jedne lepsze drugie gorsze, sam korzystam z “001 Game Creator”
program co prawda ma swoje ograniczenia a wersja platna od darmowej nie rozni sie praktycznie niczym
jednak dla amatora jest bardzo dobra, najlepsze jest to ze nie obciaza komputera jak np “Unity”
tu masz link do forum z asetami
asety


#3

W w paczkach Unity (Windows -> Package managment) masz coś takiego jak ProBuilder. Z mniej znanych jest jeszcze SabreCSG, pewnie też się znajdzie parę innych.

Z prostszych UML-i jest Violet UML Editor, szczególnie diagram klas. Przydatne jeśli chce się rozplanować co jaka klasa ma robić i jakie jest między nimi powiązanie.