Projekt gry platformowej 3D [Unity 5] - Kompletowanie zespołu


#1

Post edytowany: Temat jest już nieaktualny, więc można go zamknąć i/lub usunąć :slight_smile:


#2

Fabio,
napisz coś więcej o Waszych doświadczeniach, co już potraficie, czym się kto miałby zająć. Bo z poniższego trochę wynika, że macie pomysł i szukacie kogoś kto go za Was zrealizuje i da Wam możliwość przyglądania się bo sami jeszcze nie ogarniacie ?


#3

“Mamy więc pomysł, chęć oraz zapał do pracy, jeden z nas jest programistą, a drugi osobą od level designu i całej reszty.” - Nikt z nas nie ma zamiaru siedzieć z założonymi rękoma i czekać na osoby, które go zrealizują. Chodzi o osoby, które wspomogą, a nie odwalą całą robotę. W tym co napisałem jasno wynika, że level design jak i sprawa z zaprogramowaniem różnym elementów jest już na starcie, oczywiście w C#. Znajomy dla przykładu potrafi zrobić (w wyżej wymienionej grze) wszystko, czego tylko dusza zapragnie .Nie wierzysz? Zapytaj :stuck_out_tongue: Tego typu materiały mogłyby i zostać wrzucone, ale modding to inna kwestia, choć wiele z nowych elementów tam, które wymagały zaprogramowania, są właśnie w C++.

Nie martw się, ogarniamy, gdyby tak nie było, to nawet byśmy nie startowali. Jak chcesz podyskutować szerzej, to zapraszam na któryś z dostępnych kontaktów podanych przeze mnie.

Pozdrawiam.


#4

ok, muszę się przyznać, że przeczytałem bez zrozumienia i to zdanie o Was mi umknęło, a w głowie zostało to, że nie macie doświadczenia w robieniu gier. Przepraszam. Oczywiście wierzę :slight_smile: Powodzenia w takim razie!


#8

Jakby co, to ja jestem sound designerem i kompozytorem (chociaż wolałbym na ten moment skupić się na tym pierwszym) Jeśli chcesz, to zagadaj do mnie na priv :slight_smile:


#9

Hej :slight_smile:
Jestem grafikiem 2D, próbujnie cały czas się rozwijać na tyle ile mi pozwala sprzęt.
Chętnie pomogę :slight_smile:
Więcej na priw.
Pozdrawiam


#10

Jestem grafikiem 2d 3D i concept designerem potrafię tez robić postacie i animacje mam kilka pytań na priv


#12

Aktualizacja tematu.

Istotna informacja: Nie polecam użytkownika o nicku pitfon123, to oszust, kanciarz i krótko mówiąc nieogarnięty dzieciak z przerostem ambicji, jeśli chcecie na niego tracić czas, to polecam, ale jednocześnie odradzam.

Pozdrawiam.


#13

Masz poprostu nieogarnięte team który nic nie robi grafika z którym od dwóch tygodni próbuje się skontaktować by uzgodnić styl i wogole cokolwiek mam już dość tego ze nic się nie dzieje wiec wyszedłem i wam ludzie radzę to samo chyba ze lubienie małe teamy które stoją w miejscu a skontaktowanie z kimkolwiek graniczy z cudem.
Pitfon


#14

Przecież ty już robisz jakąś grę, nawet backendowca szukałeś. Gra miała produkować zyski już w czerwcu. I co?
Tak pytam, bo z jednej strony Fabio oskarża ciebie o bycie nieogarem a ty odpowiadasz oskarżając o to samo cały jego zespół. Ciekaw jestem gdzie leży prawda. I może przy okazji wyniknie jakaś fajna drama :wink:


#15

Luz, żadnych dram nie będzie, @frozenshade dobrze piszesz, zważywszy na Twoje posty na tym forum :stuck_out_tongue: Aktualnie wygląda to jak odbijanie piłeczki, ja tu bardzo rzadko wrzucam posty tego typu, a po postach “Pana” pitfona można zobaczyć mniej-więcej z kim ma się do czynienia, nie muszę chyba już przypominać o tym śmiesznym 3% z 1000zł.

Od jakich dwóch tygodni, jak Twój post o zgłoszeniu się do nas był zaledwie 9 dni temu, a dołączyłeś po czterech dniach od napisania postu? To tylko 5 dni…

Prawda jest taka @pitfon123, że średnio co 2 tygodnie robisz jakąś inną grę i tak będzie cały czas, pozdrawiam.

Naczytał się za dużo książek, a tak naprawdę o produkcji nie ma bladego pojęcia, w wieku 16lat to ewentualne zyski mogą generować co najwyżej Twoi rodzice :stuck_out_tongue:

Gwoli ścisłości: prace nie stoją w miejscu, a jak już to przez osoby Twojego pokroju, zostało już nawet trochę zrobione, ale jak twierdzisz “nienawidzisz Unity” i nawet nie zapytałeś, nie wspomnę, że jegomość to jakiś anarchista z punków, który chcialby w każdej grze - nagość, wulgaryzm, przemoc i używki :smiley:

PS. Niedługo pewnie wypowie się jeszcze ktoś, ktoś kto z ową osobą miał do czynienia :slight_smile: (jeśli wyniknie z tego jakaś większa dyskusja, to po jakimś czasie poproszę o usunięcie jej, ale na razie niech będzie)


#16

Tak z ciekawości Fabio, nie potrzeba wam czasem kogoś od elementu fabularnego gry ew. marketingu? Pracuję obecnie nad swoim IP ale mam w sumie nieco czasu, aby zająć się recenzją chociażby (czy użyta jest poprawna pisownia językowa) czy nawet odrobinę po stronie reklamy. Może i nawet konstruowania strony pod względem SEO, nic wielkiego oczywiście, bo jam zajętym człowiekiem. Od razu dodam, że mogę to zrobić pro bono, nie zależy mi na dochodach z projektu :stuck_out_tongue:

PS. Zanim ktokolwiek spyta o moją współprace z pitfonem, z góry informuję, że nie zamierzam się w tym aspekcie wypowiadać, było minęło, a jestem zwolennikiem NDA (non-disclosutre-agreement dla niewiedzących) jeżeli o współprace w teamach chodzi, mniej problemów potem na forach tego typu itd. :wink:


#17

Może i kiedyś tak, jak na razie nie ma tyle, żeby można było to recenzować, poza tym poprawna pisownia językowa nie jest niczym trudnym :stuck_out_tongue: Marketing to dobra i bardzo ważna sprawa, ale czy na ten moment go potrzebujemy? Raczej nie. Robimy co możemy i skupiamy się na najważniejszych rzeczach, a sprawy tego typu, o których mówisz robi się w przypadku, gdy można pokazać jakiś minimalnie sensowny prototyp, teraz ten marketing nie miałby żadnego sensu. Strona projektu na pewno jakaś będzie, w teamie oprócz mnie, jest też osoba, która ogarnia tworzenie ich, więc nie jest to większy problem (tak, wiem, że chodzi ci o SEO, a nie budowę od podstaw, tak uściśliłem w przypadku gdybyś chciał, żeby użyć jakiś badziewiastych CMS).

Kiedyś może się odezwę, zobaczymy czy będzie to koniecznie, na razie nie widzę żadnego sensu, priorytetem są osoby między innymi od grafiki, w przypadku ewentualnych postępów raczej na pewno będę publikował informacje o grze, być może już w innym temacie. Co do tych elementów fabularnych gry, hmm… odezwij się na PW to zobaczymy.


#18

Fabio,

Musze się nie zgodzić. Jeżeli zakładacie, że skończycie projekt i chcecie coś z niego mieć, to już musicie już go delikatnie promować. Ktoś mądry powiedział niedawno, że sukces gry powstaje długo przed nią samą. Dziś gdy nowe studia powstają codziennie i codziennie pojawiają się nowe gry ryzyko, że zrobicie coś zajebistego i nikt się o tym nie dowie w natłoku nowych produkcji jest bardzo duże. Jeśli więc macie gotową koncepcje to najwyższy czas na promocje.Później będzie dużo trudniej.

PS. Wiem, mam to samo. Nie ma na to czasu bo pracujecie nad grą. Ale to ważne :frowning:


#19

Nie wiem kto tak powiedział, nie kojarzę, ale na pewno nie miał na myśli dosadnie promowania jej. Prototypami bez modeli i animacji się nie promuje, zaś tych z neta używać nikt nie będzie, to nieprofesjonalne. Znów mam wrażenie, że trochę nie do końca przeczytałeś, bo na ten moment promocja w zupełności nie jest potrzebna, jak są przecieki dotyczące gier, to studia mają już zapewne coś na koncie, a jeśli nie, to zawsze oprócz ewentualnego skrawka opisu jest też coś pokroju conceptu, czy nagrania z komórki w 180p. Do tego potrzebne są materiały, bez nich takie promocje są nic nie warte, a jak ktoś zobaczy, że wygląda to słabo, to dalej nie będzie na to patrzył - ja na przykład jak widzę produkcje z gotowych assetów, to widzę, że są badziewiaste, nawet od razu krytykuje jak mam ochotę napisać dłuższy post, to tak w skrócie :stuck_out_tongue:

To nie wynika z braku czasu, a braku potrzeby. Podaj chociaż jeden sensowny przykład, to może zmienię zdanie :stuck_out_tongue:


#20

No ja właśnie też nie pamiętam kto:slight_smile:
Ale jestem niemal pewien, że Karol Zajączkowski z 11 Bit opowiada podczas wystąpień nt promocji This War Of Mine, że mieli prototyp w postaci ludzików walczących w zamkniętym środowisku i gdy tylko postanowili, że będzie to gra o cywilach w czasie wojny ruszyli z promocją, chociaż jeszcze nic poza prototypem nie mieli. I na pewno on mówił, że marketing to jedna z najważniejszych elementów produkcji gry, choć większość o tym nie pamięta. Oczywiście wiem - ogromny budżet itp. To działa inaczej. Ale nowinki nt gry, jakieś screeny z produkcji, jakieś story i media społecznościowe to taki musthave jeśli chce się dobrze wystartować. Zobacz co robi frozenshade tutaj na forum.Wrzuca co jakiś czas jakieś info nt Skullstone - gra jeszcze się robi, ale ja już wiem że będzie. Mało tego, nie lubię takich gier ale z każdym postem się nakręcam, i w sumie już chciałbym w finalny produkt zagrać. OK, on ma już jakieś modele i jakiś gameplay. NIe mniej jednak pewnie domenę, nazwę i fabułę - którą już macie - pewnie warto zacząć promować.


#21

Wszystko zależy od ludzi i ich stylu pracy ;/ .


#22

Bez porównania. This War of mine to gra 2D, znacznie łatwiejsza w wykonaniu, tam wszystko może być prototypem i idzie to pokazać, w przypadku gier 3D jest zupełnie inaczej, pokaż mi tego typu prototyp. Frozenshade ma utwory muzyczne, grafiki, i da się to sensownie pokazać, to nadal inny poziom, gdyby nie miał ani modeli, ani animacji, to raczej nie pokazałby np. zdjęcia tekstury, bo to bez sensu, żaden sensowny materiał, a graczy (potencjalnych odbiorców) to nie obchodzi, to sztuczne pompowanie.


#23

Czuję się wywołany do tablicy…

Grę należy promować od samego początku, ale trzeba robić to z głową. Mając koncept gry absolutnie nie warto iść z dym do prasy, robić szumu na forach dla graczy czy promować tym swojego fanpage. Ludzie zwyczajnie to zleją. Ale koncept, oczywiście taki sensowny to dobry materiał do pokazania w takich miejscach jak to. Szkice, concept-arty bardzo fajnie się zaprezentują na facebookowych grupach dla rysowników i domorosłych artystów, pierwsze rendery będą fajnie wyglądać na warsztat.gd. Pokazujemy to, co robimy ale najpierw nie chwalimy się tym. Wszystko pod pretekstem zbierania opinii.

W miarę postępów prac wychodzimy z grą do coraz szerszego grona odbiorców. Coś się rusza, coś da się klikać, coś działa, jest jakaś akcja i reakcja, widać podstawy - imo to dobry moment na powiedzenie światu ‘hej, powstaje nowa gra!’.

Co do modeli i gotowców z neta - ja osobiście bym tego nie używał w prezentacjach. Praktyka mi pokazała, że najbrzydszy na świecie rysunek czy model, ale własny robi 1000x większe wrażenie w działającej grze niż coś ściągniętego z neta.


#24

Dlaczego bez porównania? Marketing to marketing, nieważne czy to gra 2D czy 3D.

Inny przykład? Cyberpunk 2077 CD Projekt Red. Pierwszy oficjalny trailer pojawił się w styczniu 2013, a plotki nt gry już były rozsiewane jeszcze pół roku wcześniej. Tak, to 4,5 roku temu a premiera jest zapowiedziana na 2018 i to jeszcze ze znakiem zapytania. Raczej na pewno w 2013 poza planami i pomysłami rozgrywki żadnej jeszcze nie mieli. Pierwsze gameplaye pojawiły się chyba z rok temu, więc 3 lata po trailerze. W sieci o grze już huczy, chociaż większość to nadal domysły. Jak ją w końcu wydadzą (no i pod warunkiem że nie odstawią jakiejś kichy) Pewnie w tydzień koszt produkcji się zwróci. Ale nie będę Cię na siłę przekonywał.