Prośba o feedback stworzonych przeze mnie gier

gry

#1

Na youtube mam konto z demonstracyjnymi filmikami moich gier. Nie ukrywam, że chciałbym dostać jakoś informację zwrotną :). O to link do moich gier


#2

wygląda na to że masz podstawy programowania

wężyk to klasyk, kółko i krzyżyk też
nie bardzo wiem jaki feedback chciałbyś dostać…
czy ktoś chce w to zagrać? - nie
czy spoko do nauki - tak

na przyszłość polecam ogarnąć jakiś mniej prehistoryczny tech
bo turbo paskal to był super stary jak się go uczyłem w podstawówce 20 lat temu…
np unity albo unreal engine, albo godot, albo https://phaser.io/
to będzie łatwiej o coś co graficznie lepiej wygląda
plus poduczysz się jakiegoś języka którego się używa typu typescript, c++ albo C#


#3

a jak chcesz bardziej złożone kółko i krzyżyk w które jest sens grać to np:


Plansza 15x15 wygrywa linia długości 5
Więcej zabawy z implementacją i ciekawsza rozgrywka


#4

Znam też c++ ale trochę w mniejszym stopniu a co do pascala ? a jeśli te kody są kompilowane również w delphi ? :wink:


#5

pascal nie wytrzymał próby czasu
na start do nauki to jeszcze ujdzie
ale jak już masz podstawy to warto nauczyć się czegoś co jest używane, ma toole, tutoriale, assety do zabawy itd.


#6

Czy znasz Soldat ?


#7

Tak jak pisałem to było 20 lat temu i już wtedy było stare…

Nowoczesne silniki mają trochę upierdliwe kodowanie bo trzeba się nauczyć różnych wymysłów wynikających z konstrukcji silnika a nie własnego kodu. Ale jak juz się nauczy to można szybko zrobić coś ładnego i jest dużo materiałów do nauki.

Pisanie w pascalu w 2021 sensu nie ma


#8

ale zobacz też


#9

Nie wiem o co Ci chodzi…

Tak, istnieje gra soldat z 2002.
Tak, była niezłą grą.
Tak, była napisana w delphi.
Tak, ma community i developerzy zrobili patcha 5 lat temu…

Nie, dalej nie ma sensu programować w Pascalu w 2021 roku…

Chciałeś feedback to dałem feedback…


#10

2002 roku została wydana jej pierwsza wersja potem kolejne aż do 2016 roku…
To trochę tak jakby porównywać golfa obecnej generacji z golfem pierwszej generacji. Czy takie porównanie jest ok ? Tak samo delphi piewrsze wydanie 1995 a obecne wydanie luty 2021. a przecież w delphi jest wykorzystywany język pascal. image. Być może object pascal to nie pascal taki jaki jest w kompilatorze turbo pascala. Jeszcze jest kompilator o nazwie free pascal niemniej kod snake-a, kompiluje się ładnie w obu tych kompilatorach wiem bo sprawdzałem :).


#11

Ale dlaczego chcesz pisać gry w paskalu?
Masz mnóstwo community które pisze gry w różnych nowoczesnych narzędziach.
Mogą ci pomóc, łatwiej będzie zrobić grę która wygląda, łatwiej będzie przeportować ja na inną platformę albo wersję www.

Są jakieś legacy systemy biznesowe i super fascynaci którzy będą używać pascala i za 50 lat…

Tylko dlaczego Ty chcesz należeć do tej grupy?

Systemy biznesowe rozumiem - przepisanie większego systemu na inny język to duży koszt i duże ryzyko…

Gamedev pascalowy… po co? I jak się uparłeś to nie szukaj feedbacku, bo mało kto Cie zrozumie…
Dla mnie to jest mocny absurd, więc masz feedback, że polecam zmienić tech…

I daty z soldata to nie jest jakieś moje przekręcanie faktów tylko rzeczywistość - w 2002 kiedy pascal był leciwy ale jednak popularny, a o kompilator czy fajne biblioteki bywało ciężko… o darmowym silniku do gry zapomnij… powstał soldat… soldat był fajny i supportowany patchami do 2016… bo przepisanie go na inny tech byłoby za dużym kosztem i było nieuzasadnione… nawet programiści soldata jakby teraz zaczynali projekt pewnie nie skorzystaliby z tego techa bo jest masa alternatyw (chyba że naprawdę kochają pascala i niew wierzyliby w sukces projektu na innnym techu… ale jakoś wątpię…)

To że jakaś gra była długo patchowana ma się nijak do zaczynania developmentu w pascalu w 2021…

Btw z tego co widzę Soldat korzysta np z jakiejś biblioteki graficznej…

Polecam przemyśleć dlaczego tak bardzo bronisz tego pascala, bo dla mnie to jest jakiś mocny absurd…


#12

O widzę że dephi rozwija się prężniej niż myślałem, jest nawet jakieś community edition i chwalą się grami na materiałach reklamowych. A jakieś studio piszące gry w delphi wrzuciło swój kod bazowy na otwartej licencji jako silnik apus. Dalej nie rozumiem tego kierunku i polecam przemyśleć temat. Ale może jak zupgradeujesz się do tego nowego delphi będziesz mógł np dodać grafikę i obsługę myszy do gry w jakimś sensownym czasie…
ale szczerze to dalej nie wiem dlaczego ten kierunek miałby mieć sens…
z nowoczesnym silnikiem dostajesz edytor i masę tooli, a jak chcesz pisać wszystko niskopoziomowo to dalej w innych językach dostaniesz więcej bardziej dopracowanych bibliotek i tooli do różnych tematów
community delphi jest poprostu bardzo bardzo małe o ile można mówić o delphi gamedev community a nie kilku studiach

jeśli chcesz sukać potem pracy jako programista to na C#, C++ czy Typescripta też jest trochę wiecej ogłoszeń niż na delphi… chyba ze to jest Twoja nisza biznesowa - legacy bizsness code w delphi - a gierki jako taka zmiana tematu…


#13

Odnosząc się do dyskusji na temat Pascala (a dokładniej Object Pascala który jest w Turbo Pascalu, Delphi i Free Pascalu), to moim osobistym zdanie, jeśli tylko Ciebie to bawi i masz przyjemność z kodowania gier pod Crt to powinieneś sobie dalej kodzić w tym języku. On jest językiem OOP więc jak najbardziej będziesz mógł ćwiczyć sobie różne techniki związane z programowaniem obiektowym, algorytmami, patternami. Pisząc pod Crt skupisz się bardziej na algorytmie niż na części wizualnej, wodotryskach, co jest bardzo cenne. Będziesz pewnie jedną z niewielu osób które robią gry pod Pascalem (i jeszcze Crt), których pewnie raptem jest ze setka (?). Masz tu możliwość dalszej migracji do Free Pascala i Lazarusa. Fora dotyczące ich są aktywne (i to zdecydowanie bardziej niż to forum.gamedev.pl).
A jak poczujesz że chcesz robić coś innego i będziesz chciał wyjść z swojej niszy (gdzie można być rozpoznawalnym), to weźmiesz na warsztat jakieś Unity etc i staniesz się jednym z szarych nierozpoznawalnych ziarenek piasku w wielomilionowej populacji programistów gier tych nowoczesnych frameworków/etc …
Niezależnie, ważne żebyś miał przyjemność z kodowania gier.

A jeżeli wiążesz programowanie gier z możliwości zatrudnienia w tej branży to już tutaj powinieneś posłuchać bardziej @NamespaceV.