Prosta gierka napisana w JS

gamedev

#1

Witam
To mój pierwszy wpis i mam nadzieję, że niczego nie spartolę. Jakiś dłuższy czas temu stworzyłem sobie mały projekcik gry w JS. Gierka wykorzystuje bardzo prostą grafikę stworzoną przeze mnie w Inkscap-ie. Działanie gry można zobaczyć na mojej stronie http://www.obliczeniowo.com.pl/659

Ostatnio też stworzyłem w Angularze 8 prosty edytor mapy, którą można wykorzystać w samej grze, co też można zobaczyć na stronie http://www.obliczeniowo.com.pl/1147

Zasady gry są proste:
są trzy czynniki jakimi dysponuje czołg:
punkty zdrowia - czyli stan techniczny czołgu;
paliwo - czołg zużywa je w trakcie jazdy;
amunicja - czyli liczba pocisków, jaką dysponuje w danej chwili czołg.

Wszystkie te czynniki mogą zostać uzupełnione poprzez najechanie na zasobnik danego czynnika.

Zadaniem gracza jest rozwalenie wszystkich działek. Gracz przegrywa, gdy zabraknie mu paliwa lub (co wydaje się oczywistym aktem) gdy liczba punktów zdrowia spadnie do 0.

Przemieszczanie mapy:
w - w górę;
s - w dół;
a - w lewo;
d - w prawo;

Kliknięcie prawym przyciskiem myszy uruchamia grę i przemieszcza czołg do punktu docelowego, jeżeli w jego miejscu nie ma jakiegoś obiektu. Jeżeli obiekt istnieje i jest w zasięgu rażenia czołgu to wystrzelony zostanie pocisk.

Do sterowania czołgiem wykorzystałem algorytm znajdujący najkrótszą drogę na planszy złożonej z pól prostokątnych.


#2

ciekawa ta Twoja gierka


#3

Dzięki, prosta ale fajna bo można pewne algorytmy zastosować w niej.


#4

Dodałem do mojego edytora możliwość gry. Wszystko zrobione w Angularze 8 myślę, że całkiem ładnie to działa a i jako tako wygląda…


#5

jest OK mi się podoba


#6

Dodałem ostatnio animacje przy otrzymywanych obrażeniach i przy załadowaniu zasobów takich jak amunicja, paliwo czy zmiana punktów życia czołgu. Teraz myślę nad stworzeniem czegoś w rodzaju statystyki opisującej:

zużyte paliwo - czyli ile paliwa podczas gry zużyłeś;
wystrzelone pociski
otrzymane obrażenia
liczbę trafień


#7

Pograłem trochę, spoko gra. Wiedziałeś, że klikając na nasz czołg i dobrze mierząc można oddać strzał do celu z dowolnej odległości?


#8

Tak, wiem zostawiłem bo pomyślałem, że jest to fajny sposób na obejście ograniczenia :slight_smile: czymże by była gra bez możliwości czitowania