Prosta gra platformowa 2d - początkująca ekipa


#1

Witam, mam 15 lat, chodzę do drugiej, informatycznej klasy gimnazjum. Jest u nas coś takiego jak projekt gimnazjalny, który musimy zrobić do 3 klasy lecz nasz wychowawca kazał mieć to już teraz. Akurat tak wyszło​, że dołączyłem do małej, 2 - osobowej grupy robiącej grę w Unity. Niestety jedna z tych osób, odpowiedzialna za mapy od samej strony grafiki platform itp. , po 2 miesiącach oznajmiła, że nie ma nic. Jesteśmy mocno do tyłu, a na dodatek podejrzewam, że i drugi kolega, de facto on tym wszystkim niby zarządza, nie ma nic, a on robi skrypty, ja jestem odpowiedzialny za tła, załatwiam muzykę, a także za to co osoba, która odeszła - na wszystko mamy 2-3 miesiące. Jakby ktoś mógł, to niech pomoże choćby dobrymi, fachowymi radami. grafik ze mnie taki sobie, programuję odrobinę w C++, ale nadal się uczę.


#2

Grafikiem nie jestem i za bardzo nie pomogę, ale jeżeli tworzysz projekt niekomercyjny i potrzebujesz JAKIŚ grafik, polecam poszukać tutaj:

https://opengameart.org/

Wiele assetów jest darmowych, zuploadowanych przez game developerów, którym projekty często nie wyszły, ale nie chcieli, aby się zmarnowały. Do projektu komercyjnego interesowałaby Cię tylko licencja CC0, jednak w przypadku niekomercyjnego i do szkoły, mogą praktycznie być wszystkie inne.


#3

Dokładnie jak kolega wyżej napisał, można skorzystać z gotowych.
A jeśli ma to być prosta gra platformowa w stylu mario, to napisanie tego w unity to kwestia 3 dni.


#4

Właściwie to mniej więcej o to chodzi, zwykła platformówka bez żadnych udziwnień, problem jest właśnie tylko tak jak pisałem z tym, że żaden z nas w C# dobrze nie programuje, ale w 2 miesiące to raczej da radę się podstaw nauczyć.


#5

Do stworzenia prostej platformówki polecam program Tiled oraz jeden z popularnych silników (dla platformy HTML5). Ja używam obecnie Corony SDK (bezpłatna wersja, używa języka Lua). Studio Ponywolf udostępniło trzy gry w tym jedną platformówkę wraz filmem na youtube (jest kilka części) opisującym jej najważniejsze elementy. Gra jest dostępna za darmo wraz z całym kodem po rejestracji dla użytkowników Corony SDK (gra do ściągnięcia w Corona Marketplace).

Życzę powodzenia
ldurniat


#6

O, to ciekawe rozwiązanie, bo Unity nie znam, a jako linuksiarz mam z tym programem też mał stycznoście (ale Winda 7 już na kompie jest). Prosty to do obsługi?


#7

Mimo wszystko optował bym za unity, ponieważ w nim można zrobić wszystko i zrobisz to szybciej niż w coronie.
Jeśli chodzi o skryptowanie to praktycznie korzysta się z podstaw C#, a kursów jest multum.
Ale jeśli nie chcesz unity, to i tak był bym za gotowym silnikiem jak np godot, lub jeśli chcesz język lua, to niedawno king udostępnił swój silnik defold.


#8

Był ostatnio temat, warto się przyjrzeć


#9

Proszę, nie rzucaj tym tematem tutaj, bo sam początek jest trochę rakowy, poza tym średnio w temat.
Jeśli robicie grę 2D w Unity, a sam znasz C++ to C# nie będzie problemem, jeśli ogarnąłeś przynajmniej podstawy OOP (Objective Oriented Programming - programowanie zorientowane obiektowo). Jak coś, to mogę pomóc z projektem, uderzaj do mnie spokojnie z pytaniami. !!Advertisment Alert!! Jeśli chciałbyś jakiś mały kurs Unity i C#, który pozwoli Wam to zrobić w miarę sprawnie to mogę Wam dać też jakieś “korki” za 20zł/h ( jeśli chcielibyście żebym usiadł z Wami na np. 2h ciągłe, o takie rzeczy chodzi. Jeśli po prostu będziecie mnie spamować pytaniami to spoko, za free :slight_smile: Piszę tą ofertę od razu, bo potem są sytuację, gdzie ktoś pyta o pomoc raz, drugi, trzeci, potem “wejdziesz na Skype?” i robią się z tego korepetycje xd)


#10

Jakby rakowy nie był, to jeśli chodzi o proste game engine’y do 2d to i tak stanowi dobry zbiór propozycji w czym robić i dlaczego.


#11

Czy ja wiem? Na pewno żadna biblioteka do C++ nie będzie dobrym enginem :V