Prosta pixelowata strzelanka z góry


#1

Cześć, chciałem pokazać Wam nad czym obecnie pracuje.
Docelowo ma to być gra na komórkę dlatego sterowanie jest bardzo proste. Steruje się albo myszką, klikając lewym przyciskiem, albo spacją. Zagrajcie i powiedzcie co myślicie.

ZAGRAJ


#2

Cześć, a w zasadzie to cześć wszystkim jako że to mój pierwszy post tutaj

Zagrałem więc powiem co myślę.

Sam pomysł na mechanizm rozgrywki jest intrygujący, tylko że zaprezentowana wersja jest jak dla mnie zbyt trudna.

  1. Zwłaszcza na początku sugerowałbym obniżyć trudność, aby grający miał trochę więcej czasu na na nabranie wprawy.

2.Drugie spostrzeżenie jest takie, że jeżeli na pierwszej i/lub drugiej fali nie zgarnie się wzmocnienia to nie ma sensu grać dalej. Zmiana rodzaju pocisków utrudnia grę.

  1. Podstawowy wróg mógłby strzelać sporadycznie. Przy zastosowanym sterowaniu unikanie tylu pocisków na raz jest praktycznie niemożliwe, więc gracz może jedynie uciec spod nadlatującej grupy i nie da rady już wrócić. W dodatku w niektórych momentach nie ma szans na ucieczkę i gra wydaje się mocno niesprawiedliwa.

  2. Przydały by się dodatkowe życia i/lub jakieś naprawianie.


#3

To, że ten stateczek tak sam lata w jedną i drugą stronę to bug czy feature?


#4

To, że ten stateczek tak sam lata w jedną i drugą stronę to bug czy feature?

To główna mechanika gry. Założenie jest takie że gracz gra na komórce używając jednego palca.

W_P - dzięki za uwagi, nie będę ich komentować bo masz racje i tyle :slight_smile: trzeba popracować nad mechanikami

Wielkie dzięki za uwagi


#5

Przyjemnie się gra, moim zdaniem mechanika trafiona jak na telefony - jeżeli rozumiem to gra ma być w trybie endless? W takim wypadku jak kolega powyżej też bym sugerował, żeby obniżyć na początku poziom trudności, żeby dać graczowi się rozpędzić trochę. :slight_smile:

Graficznie moim zdaniem gra dużo by zyskała na czytelności ale i jakości wizualnej, gdyby jaskrawe statki były na ciemnym tle:


#6

Faktycznie na ciemnym tle wygląda dużo lepiej.

I tak, tryb endless.


#7

Cześć, chciałem pokazać nową wersję gry.

  • Stopień trudności jest nie skalibrowany, jest za łatwy na razie
  • Siła broni też nie jest odpowiednia, zazwyczaj są zbyt silne
  • Zmieniłem sposób w który gracz zdobywa ulepszenie broni, teraz gracz nie musi zabić wszystkich przeciwników tylko jednego który upuszcza ulepszenie
  • Zmieniony system strzelania przeciwników
    *Ciemne tło mapy - wyświetlanie gwiazd / mgławic / planet można włączać i wyłączać, jeszcze testuje które elementy powinny się pokazywać a które nie, prawdopodobnie zrezygnuje z planet bo dają mylne przeświadczenie że można na nie wpaść

ZAGRAJ


#8

Cze.

  • tak, planety wydają się przeszkodą.
  • jakiś pojedynczy strzał z fali wydaje się konieczny. Jak gracz pozbiera odpowiednio wysoki poziom broni, to taka fala nie stanowi zagrożenia i gra robi się samograjem, a tak to trzeba by było uważać chociaż na ten jeden pocisk.
  • bronie wydaja się niezbyt zbalansowane, ale mniej niż w Contrze :).
  • jeden z wrogów, nazwijmy to promieniem śmierci, w późniejszych etapach przestaje strzelać. Przynajmniej tak mi się wydaje
  • zamiast nieskończonej fali daj jakiegoś boss’a i ekran WIN.

poza tym jest lepiej, główny minus to, to że tym razem jest za łatwo.