Przeglądarkowe MMO o tematyce wojskowej -> Saper


#1

Przepisuję silnik mrówek do najnowszych standardów, z mrówkami nie wypaliło bo padł mi dysk z bazą danych a w niej miałem 40% konfiguracji gry. Wiec się poddałem, zmieniłem też częściowo sposób konfiguracji, backupu bazy o której zapominałem.

Aktualnie jest wczesna alfa na razie lokalnie, za tydzień może dwa stawiam na serwerze.
Który Waszym zdaniem rodzaj grafiki jest ciekawszy rysunkowy czy bardziej realistyczny (tartak/ budynek)

Przepisałem już system do automatycznego generowania drzewka technologii, wydaje mi się że dzięki temu systemowi oszczędzę sporo czasu przy początkowej modyfikacji takiego drzewa. Do tego jest panel administracji pozwalający na dowolne modyfikowanie i przenoszenie technologii/wymogów po gałęziach drzewa.


#2

Realistyczna wersja zdecydowanie lepsza, rysunkowa wydaje się wtórna jak wiele gier mobilnych które wyglądają jak z generatora. Coś więcej o rozgrywce mógłbyś napisać? Dobrze co by grafika była spójna stylistycznie z rozgrywką


#3

Mi dla tej gry realistyczna wydaje się trafniejsza, lecz brat zasiał we mnie ziarenko zwątpienia, dlatego szukam potwierdzenia swojej tezy.

Główny temat to rozbrajanie ładunków, w skrócie

  • jest mapa świata z poligonami na których możemy wysadzać znalezione ładunki, jeśli nie mamy technologii, uprawnień, sprzętu,

  • mamy swoją lokację w której to rozwijamy technologię/budynki, tu też posiadamy swój prywatny poligon szkoleniowy i ten od wysadzania ładunków,

  • do rozbrajania na ta chwilę są: pola minowe, budynki, mosty, pasaże, w takiej lokacji pokazane są miejsca gdzie potencjalnie istnieje możliwość wystąpienia zagrożenia, w takim polu szukamy zagrożenia, w przypadku pozytywnym = znalezienia i nie zdetonowanie mamy opcje, ryzykuję i rozbrajam, pozostawiam na później jak wzrosną umiejętności, jak wybucha pole to niszczy pobliskie i zadaje nam jakieś obrażenia w zależności od posiadanej osłony od rodzaju ładunku …

rozbrojone ładunki można magazynować, jak posiadamy transport to można je zawieść na pobliski poligon i tam zdetonować, ma być też wątek recyklingu bez wysadzania

to tak w wielkim skrócie dla single player, jest oczywiście przewidziany tryb multi i kooperacji …


#4

Jak ma wyglądać tryb multi, w sumie cała frajda w MMO to interakcja z graczami, rywalizowanie czy właśnie kooperacja


#5

Rozbudowywać i wymyślać opcje można w nieskończoność tylko ktoś to musi oprogramować i wdrożyć a piszę to sam powiedzmy nie od zera, więc na tą chwilę chciałbym się skupić na minimum współpracy graczy, czyli wspólne “koszary” pozwalające na wspólny rozwój technologii, budynków, maszyn, plusy do opcji i inne …

Tak jak zazwyczaj idę na żywioł przepisując i adoptując to co mam wykonane w starych technologiach, po drodze wymyślam co jakiś czas jakieś opcje zapisując je na kolejne ścieżki rozbudowy gry.

Fakt fajnie by było napisać mindmap i worflow dla gry ale na tym etapie chcę uruchomić działające podstawy w wersji alfa.

Dla mnie pisanie tej gry to przyjemna rozrywka, dodatkowo zauważam mały bo mały ale zawsze to coś, wzrost expa w programowaniu webowym co jest niezbędne w mojej pracy zawodowej.

Rozpisałem się to jeszcze skrobnę taką myśl.

Jest tu pewien paradoks ale takie projekty poza pracą powodują że odpoczywam od programowania.


#6

Trzymam kciuki zatem i czekam na wersję do przetestowania