Pytanie: Czy mój komputer uciągnie Unreal Engine 4


#1

Witam. W najbliższym czasie planuję do końca skompletować jako-taki sprzęt, aby można było w miarę komfortowo prototypować gry w Unreal Engine 4 a w najbliższych latach nie wskoczy mi potężniejszy sprzęt w ręce, ponieważ każdy grosz wkładam obecnie w inne rzeczy (remont i inne) a chciałem wreszcie ruszyć moją przygodę na UE4 i już tego nie przeciągać więcej, dlatego zwracam się do was z prośbą o ocenę mojego configu.

  • Mobo: Gigabyte EP45T-Extreme (socket 775)
  • CPU: Intel Core 2 Extreme QX9770 3,2GHz 12MB cache (4x rdzenie, podkręcony do 4GHz)
  • RAM: Kingston 4x4GB (16GB) ddr3 1333MHz CL9 (2Rx8 16-chip)
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB
  • PSU: 650W
  • Jeszcze dysk HDD: 1TB, SSD: 128GB oraz OS: Win7 Ultimate x64

Niektóre rzeczy już mam a inne jeszcze dokupię co wypisałem i mam właśnie z tym dylemat, czy iść dalej w ten config na gamedev czy lepiej prawie wszystko od nowa kupić lepsze z tymi 32GB ram itp. jak pisze w oficjalnych rekomendacjach od Epic Games na dobry komputer do produkcji gier w UE4. No ale to by drożej mnie wyszło i to sporo a czy była by aż taka różnica?

W nowych grach na pewno nie będzie przycinek ale tworzenie gry to zupełnie co innego, dlatego zadaję to pytanie.

Szczególnie dręczy mnie, czy tworzenie czegoś na bardzo dużej, napchanej różnymi elementami otwartej mapie z mnóstwem przeciwników a-la Serious Sam na ekranie z nienaganną ilością poligonów nie będzie zbytnio mulić tego leciwego proca oraz tylko 16GB ram. Bardzo zależy mi na odpowiedzi, ponieważ nie jestem pewien czy taki sprzęt udźwignie wystarczająco bez przycinek wielogodzinne dłubanie na max detalach grafiki z wysokimi rozdzielczościami tekstur, dużą ilością polys postaci i otoczenia, systemu cząsteczek real-time sterowanych fizyką (woda, piach/kurz/śnieg) oraz różnymi zasobożernymi dodatkami od Nvidia jak HairWorks, PhysX, Waveworks, Faceworks, etc.

Zależy mi aby wypowiedzieli się w tym temacie szczególnie ci, którzy mieli sporo do czynienia w edytorze i ogólnej produkcji w UE4, ponieważ najtrafniej będą w stanie mi odpowiedzieć. Tak mi się chociaż wydaje. :slight_smile:

Pozdrawiam i czekam na odp.


#2

Nie wiem czemu taki wybór procesora, ale stary i7 jest prawie 2x lepszy (http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core2-QX9770-vs-Intel-Core-i7-3770). Pamięć RAM ma dość małą częstoliwość, bo tylko 1333MHz. Myślę, że lepiej kupić 2x8 GB. A jeśli chciałbyś kupić GTX to lepeij niereferencyjny model, który jest podkręcony np. ASUSa albo ZOTACa. Reszta jest ok. Sprawdź tylko czy masz odpowidnio dużą obudowę, bo GTX 1070 jest dość spory i mi się ledwo zmieścił.


#3

Ogólnie mam wrażenie, że NOssX prawie wszystko co się da z płyty głównej, co szczerze mówiąc nie wiem czy ma sens bo płyta jest dobra, ale wspiera nieaktualne już technologie. Co do pamięci święta racja, że 2x8, nie dość, że lepsza wydajność to i perspektywy rozbudowy. I jeszcze słówko do autora tematu; kupujesz GeForce’a 1070 8gb, a nie możesz tej płyty wymienić, wstawić choćby i5 (z tego co wiem są nawet te podkręcane), RAM DDR4 2100 Mhz jakieś? Mi Unreal nie idzie, ale to głównie wina niezakupionej jeszcze grafy i procka


#4

Może zastanowił bym się nad dyskiem ssd 256 gb, który wystarczył by na lata.