Python w gamedev


#1

Cześć! Orientuje sie może ktoś czy Python jest używany w gamedevie? Chciałbym od niego zacząć programowac, ale nie wiem czy ta wiedza przydałaby mi sie w gamedevie który chodzi mi po głowie


#2

Blendera skryptujesz w Pythonie, Blendera używasz do tworzenia modeli 3D do gier -> Pythona używasz w gamedevie.

O coś takiego chodziło? :slight_smile:
Niektórzy to lubią kombinować i utrudniać sobie życie. Czemu akurat od pythona chcesz zaczynać? Nazwa ci się podoba, czy masz jakieś lepsze argumenty?

Ściągnij sobie Unity i pooglądaj tutoriale jak normalny biały człowiek…


#3

Może to coś pomoże
https://www.gamefromscratch.com/post/2018/09/13/Python-Game-Engines.aspx

Jest jeszcze jeden całkiem ciekawy silnik “Armory” https://armory3d.org.

Mimo wszystko, jeśli dopiero co zaczynasz to chyba lepiej wybrać popularniejsze narzędzie.


#4

Jeszcze jest Godot i ich GDScript wzorowane na Pythonie. Ale na początek dobrze jest wybrać popularne narzędzie, a jeśli myślisz o pracy w gamedevie to raczej Unity albo Unreal.


#5

Po prostu c++ mam w szkole, c# uczyłem sie przez pół roku aż zrezygnowalem i teraz szukam innego języka do nauki który ma niski próg wejścia a jest użyteczny =)


#6

Gamedev jest tobą, jeżeli w nim pracujesz. Jeżeli uznasz, że robisz grę w pythonie to gamedev robi w pythonie. Natomiast, jeżeli chodzi o częstotliwość zatrudnienia to python jest raczej niszowym stanowsikiem. Najpopularniejszi są cpp dev, java dev, js dev i engine dev.


#7

Python ma jeden bardzo popularny framework, jest to “pygame”, sporo osób używa go do swoich pierwszych kroków w “Game Developerce” - na start może być dobry, na pewno szybciej nauczysz się pisać pierwsze gry w Pythonie, niż w C++, C# czy w Javie.

Wydaje mi się, że Python nie jest językiem, którego będziesz używał do tworzenia docelowych gier (choć proste gry możesz robić bez problemu, a nawet gry na Androida/iPhone/Tablety, nie wspomnę już o prototypach), ale jest to popularny język skryptowy, który może Ci pomóc w pierwszych krokach, albo w jakichś skryptach w innych silnikach gier.

Moim zdaniem lepiej zacząć od Pythona i zrobić cokolwiek (bo w nim gry robi się naprawdę szybko), niż zacząć od C++/C#/Javy - są to trudniejsze języki, w których musisz napisać dużo więcej kodu. Jako początkująca osoba możesz dużo szybciej się zniechęcić i porzucić programowanie, bo nawet proste rzeczy są o wiele trudniejsze do zrobienia, niż w językach skryptowych.

Jestem zawodowym programistą, który zaczynał od języków skryptowych, a aktualnie piszę dużo kodu w Javie i JavieScript (w tym TypeScript) - także przechodziłem przez wiele boleści początkujących (w tym i w GameDevie). ; )

I tak, pisałem proste gierki w Pythonie (właśnie w PyGame). ; )

EDIT: Po przemyśleniach dodam, że warto jest znać jakiś skryptowy język, właśnie specjalnie do szybkich rozwiązań i tworzenia prototypów. Moim zdaniem z języków skryptowych do GameDev Python jest bardzo dobrym wyborem. Myślę, że jego nauka i kombinowanie z PyGame będzie trafną decyzją na start. ; )


#8

W pythonie (pygame) mozna pisac gry na adnroida? Jak?