Robienie turowego rpg 2d z własnymi rysunkami


#1

Hej, mam pytanie chciałbym zrobić grę taką jak w temacie…problem polega na tym że totalnie nie znam się na programowaniu i nie wiem jaki program wybrać :confused: na robieniu animacji też nie zbyt się znam. Co polecacie? Nie ukrywam że byłoby fajnie gdyby program był po polsku. Nawet myślałem żeby jaki kurs zrobić ale też nie wiem jaki bo np tworzenie własnych modeli tak średnio mnie interesuje i chce żeby to w 100% były moje rysunki, jeśli w kwestii kursu ktoś ma jakiś pomysł to też będę wdzięczny :slight_smile:


#2

Wydaje mi się, że najwięcej osób zaproponuje RPG Makera


#3

Proponuję rozpocząć od przygotowania prostej gry. Po jej ukończeniu rozpocznij pracę nad drugą grą. Po stworzeniu ich kilku. Nabędziesz doświadczenia niezbędnego do przygotowania prostej gry rpg.

Na tym forum znajdziesz kilka tematów poświęconych temu od czego zacząć naukę.

Z mojej strony polecam Ci Corona SDK. Poradnik z opisem prostej gry znajdziesz tutaj.


#4

Mamy zbliżone założenia oraz podobny poziom wiedzy :slight_smile: Też startuje z tym że
Ja tak dla ciekawości ,czyli bez nacisku na końcowy wynik .Na razie tak dla zabawy i nauki .
Z tym że ja już praktycznie zdecydowałem co do środowiska (jezyka) i wybrałem mało popularne obecnie środowisko BlitzPlus .
Dodam iż jest darmowe w 100% .
Na minus musze napisać iż strona macierzysta od jakiegoś czasu nie dziala ,
natomiast są stronki fanowskie .

napisz wiecej co chcesz robić ? jakie masz wymagania ? Na co stawiasz ? na grafike czy na AI w grze ?
Co do tej czcionki to jakos sie wkleila :slight_smile: nie mam pojecia jak , sorki .


#5

Ctrl + Shift + V zamiast samego Ctrl + V, wkleja bez formatowania :slight_smile:


#6

dzieki stary , już sie nieżle denerwowałem na to .


#7

A rpgmaker nie robi się gry w oparciu o ich paczki z postaciami,tłami itp (jak w the moon)? Kiedyś ściągnąłem jakaś wersje trial tego programu (anglojęzyczna) i nie bardzo go zrozumiałem :C
Szkoda że ta Corona SDk jest po angielsku tzn rozumiem sens większości zdań ale jakoś strasznie szybko się wściekam jak czegoś nie rozumiem nawet jeśli to jest jedno słowo…z reguły okazuje się że to jest słowo kluczowe. Ale spróbuje :smile:
Faramir nie mam jakiś żadnych wymagań ze swoją wiedzą raczej nie stawiam na Al :stuck_out_tongue: tzn oczywiście wróg powinien atakować postać z najniższym hp i umieć w miarę rozsądnie korzystać z umiejętności (jeśli je ma bo myślałem na początku o wrogach typu ten atakuje wszystkie postacie na planszy, ten jest odporny na ogień takie bez szaleństw, dodam że kiedyś robiłem gre karcianą na projekt w szkole gdzie wynik starcia zależał od kości typu wypada 1 to cios zwykły 2 mnożnik x3 3 przeciwnik traci turę itp i myślę że taki system przy odpowiednio ładnych efektach mógłby zastąpić mózg wroga :blush: ) więc raczej kładę nacisk na wygląd :slight_smile: Ogólnie planuje historie w klimacie fantasy z dziwnymi postaciami (krowy śmierci z kosami <3) z fabułą opowiadaną w sporadycznych dialogach (myślałem też żeby może użyć po prostu wstawek z komiksem bo to to umiem :slight_smile: ) coś typu heroes lore na komórkach tylko żeby walki były w turach, choć przyznam że zrobienie takiego świata to pewnie wyzwanie i myślałem o takim uproszczonym poruszaniu się po świecie jak w puzzle quest też na komórach proste szyny z wrogami. Ale w sumie chodzi mi na razie o zrobienie gry którą narysuje też bez nacisku na efekt końcowy, więc nawet chętnie bym sobie z kimś powspółpracował (próbowałem kiedyś w Poznańskiej Gildzie Graczy ale mnie olali) Dlaczego wybrałeś takie mało popularne środowisko? Chociaż plus że ogarniasz na tyle że wybrałeś środowisko :smiley: moje jedyne doświadczenia to edytor do Morrowinda z tworzeniem prostackich questów przynieś kamień :smirk:
O ktoś ma jakąś opinie o CodeCombat bo zrobiłem kilka pierwszych “poziomów” i całkiem fajne tylko nie wiem czy późniejsze etapy nadają się do moich celów a widzę że są płatne.


#8
Witaj.
Dlaczego wybrałem BlitzPlus?
1 Szukałem środowiska z przystępnym jezykiem .
 Tu jest zastosowana składnia podobna do Basica z 
 tym że sam język to nie jest Basick dosłownie
 Np  C jest na pewno precyzyjny i uniwersalny ale 
 ta ilość tych znaczków , przecinków itp. uczenie sie tego to nie dla mnie .
2 Musiał byc to jezyk profesjonalny , "pełny" inaczej pisząc dopracowany 
  działający bez jakiś nieprzewidzianych konfliktów ,
  zgrzytów że czegoś tam niema w systemie  itp.  Zapewniający prace nad 
  projektem bez potrzeby posiadania innego oprogramowania wspomagającego.Również do działania gotowych .EXE w systemie nie potrzeba standardowo jakiś ekstra dodatków .
  No i niemulący kompa ,czyli dobrze wykorzystujący zasoby sprzetowe.
3 BlitzPlus posiada swoją kontynuacje , nowsze wersje tego srodowiska 
  umożliwiają tworzenie gier 3D oraz tworzenie projektów na różne     platformy sprzętowe , np. na telefony . Tak wiec droga nie jest zamknięta .
4 Posiada funkcje Obsługujące sieć i internet np. tworzenie multi plajerów .
5 Posiada sporą baze przykładowych programów .W każdym razie wystarczającą na szybki start i nauke.
6 Jedna z najważniejszych cech - szybkość pisania kodu .
7 Inna cecha to możliwość stosowania klasycznych skoków Goto i Gosub  które są podstawą programowania cokolwiek by pisali miłośnicy  C,jak i klasycznych Funkcji(),także  proste tworzenie baz danych , sorki ,
  jak to sie nazywa w C ?Struktury czy tak jakoś.Cytat z helpa :
   "If you know C prgramming, a TYPE is basically a STRUCT in Blitz Basic.
    If you don't know C, read on! 
    TYPE is your best friend. It is used to create a 'collection' of objects 
    that share the same parameters and need to be interated through quickly 
    and easily."
8 Środowisko jest darmowe i w tej darmowej wersji nie jest z niczego okrojone :) Czyli jeśli zaczniemy tu(w BB) robić jakiś projekt nie wyskoczy nam nigdy komunikat iż musimy coś dokupić .
------
Ciekawostka . Co jest starsze , jezyk C czy jezyk Basick ?.

#9

OOO! Ale tak zostawie.Chodzi o format wcześniejszej odpowiedzi :slight_smile:

Wolfgang_von_Posen @
Mamy dość podobne podejście do tematu , są oczywiście różnice .
Jeśli wytrzymam i to nie bedzie mój słomiany zapał to chetnie powymieniam z Tobą różne uwagi , odczucia , wnioski…


#10

No właśnie jeśli chodzi o uniwersalność to jak wybiera się jakiś niepopularny język to potem nie ma problemu z działaniem na różnych urządzeniach lub przeglądarkach? Moja mama miała kiedyś program zrobiony przez informatyka w jakimś super niepopularnym języku (chyba żeby trudno go było zastąpić) i źle wyświetlał się w Operze O-o Choć oczywiście nie planuje gry na przeglądarka tak tylko z ciekawości pytam. I punkt 6 z czego w sumie wynika ta szybkość pisania kodu?
Zapewne starszy jest Basick :stuck_out_tongue:
Spoko ja też chętnie powymieniam się uwagami…chyba że nadchodząca sesja mnie zabije, ale jak na razie jest ok zabiera tylko większość mojego czasu :grin:


#11

Ja pracuje zawodowo od dawna , jako elektronik , automatyk .
To co przedstawiłem o BlitzPlus nie odbieraj jako usilnej namowy , zapytałeś odpowiedziałem .
Co do wyświetlania w przeglądarkach to nie jest jezyk do robienia gier na przeglądarki choc domyślam sie że podałeś jedynie taki przykład .
Ja jestem otwarty na wymiane spostrzeżeń .Trzym sie .


#12

Sorki Men ale , czuje bo jestem z miasta że nic nie zrobisz .A szkoda .https://www.youtube.com/watch?v=a_I94dWg0p0
co za dno na forum dla programistów nie wlekja sie odtwarzacz multimediów :slight_smile:
ale jazda !!! co to za gowno?


#13

Nie umiesz. Działa. proof:


#14

Co? xD Skąd wniosek że nic nie robię to są jakieś uprzedzenie do studentów czy ludzi z dużych miast? Bo nie rozumiem a nie lubię nie rozumiec…
Spytałem o twój wybór języka z czystej ciekawości nie dostrzegam żadnej namowy sam chyba zdecyduje się na Jave bo znalazłem ładny opis jak działa i można jej użyć w unity


#15

Java w Unity? Masz na myśli JavaScript (chociaż tak naprawdę jest to UnityScript)?
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z Unity, polecałbym raczej C#, jako że Unity powoli zaczyna odchodzić od UnityScript: https://blogs.unity3d.com/2017/08/11/unityscripts-long-ride-off-into-the-sunset/


#16

Oh trochę szkoda że odchodzą od javasc…znaczy się unityscrpit skupialem się na tym jak wygląda a nie jak się nazywa, ale dzięki za informacje :slight_smile:


#17

[quote=“Wolfgang_von_Posen, post:14, topic:5091, full:true”]
Co? xD Skąd wniosek że nic nie robię to są jakieś uprzedzenie do studentów czy ludzi z dużych miast? Bo nie rozumiem a nie lubię nie rozumiec…[/quote]

Sorki iż w tak bez znieczulenia to napisałem .tamta seria wpisów była po kilku drinkach ,nie wycofuje sie z tego ale przesadziłem w bezpośredności przekazu .
Byc moze po tym moim wpisie bedziesz mial wieksza motywacje .Jawa?
niech cie Bog oswieci.


#18

Co fakt to fakt , dziala bo pokazales , a ja nie umiem .Moze to tak i to forum dla programistow a ja elektronik i wsciekam sie bo tu dziala wszystko inaczej .masz plusika .Znaczy tego lajka .


#19

Faramir Oh okej alko+klawiatura rozumiem nawet w litery udało się trafić choć tematyka po % mało optymistyczna :stuck_out_tongue: