Rocky Planet - Survival Space Game z proceduralnie generowanym światem - solo project

game-design
projektowanie-gier
gamedev

#1

Witam bardzo serdecznie! :slight_smile:

Chciałbym pokrótce zaprezentować mój solo project, który tworzę od 3 miesięcy - Rocky Planet.

Rocky Planet to survivalowa gra osadzona na obcej planecie, która przypomina macierzystą Ziemię. Astronauta rozbitek próbuje skolonizować ją oraz przeżyć.
Pomimo, że gra ma założenia survivalowe nie jest to forsowany tryb gry, tzn. gracz ma cieszyć się grą, budować, eksplorować podróżować… nie zapominając o tym, aby od czasu do czasu coś zjeść, napić się lub ogrzać :wink:

Główną cechą Rocky Planet jest proceduralnie generowany świat z różnymi biomami:
Pustynny, Śnieżny, Leśny, Wulkaniczny i Skalisty.

Podczas rozgrywki napotykamy również moby, od znanych w realnym świecie jeży, poprzez Hactus’y (połączenie angielskich wyrazów hat i cactus). (Screeny poniżej).

Grę tworzę w 100% samodzielnie, tzn. kod, grafika, dźwięk, animacje, wszystko…
Nie korzystałem z assetów i nie zamierzam. Chcę, aby była to w pełni moja gra.

Planuję premierę na Grudzień 2019 lub Styczeń 2020.

Co jest zrobione:

  • Mechanika gry
  • Proceduralne generowanie świata
  • System craftingu
  • System budowania
  • Interakcja z przedmiotami

Co wymaga dalszej pracy:

  • Nowe modele obiektów
  • Nowe modele mobów
  • Nowe dźwięki, odgłosy

Gra będzie opublikowana na serwisie Steam.
Cena jest już ustalona, lecz będzie widoczna w momencie wydania.
https://store.steampowered.com/app/934630/Rocky_Planet

Dzięki udanemu marketingowi, na który poświęcam dużo czasu.
Gra bez żadnej pomocy osób trzecich tj. Youtuberów, Bloggerów, cieszy się rozbudowanym Community na Reddit liczącym ponad 1600 osób oraz ponad 400 osób będących członkami oficjalnego Discorda.

Reddit: https://www.reddit.com/r/RockyPlanet/

Z racji tego, że jestem nowym użytkownikiem witryna pozwala mi na wrzucenie tylko jednego zdjęcia :frowning: Więcej screenów, filmów znajdziecie na Redditcie! :slight_smile:


#2

A napisz coś więcej o featurach. Jakie masz unikalne elementy w porównaniu do innych survivali?

Będzie można założyć osadę z wieloma mieszkańcami itp.?

A ilość wishlist na Steam? :slight_smile: Bo to jedyna wartość jaka ma znaczenie przy sprzedaży.


#3

Na Redditcie w INFO-POST wspomniałem o: “Trade with mobs
Survival i exploracja to raczej nie jest połączenie związane z zakładaniem osad :slight_smile:

Ilość osób na wishlistcie wcale nie jest wskaźnikiem dot. sprzedaży. Ponieważ jeśli ktoś kliknie, może o tym zapomnieć. Liczy się faktyczna liczba użytkowników na forach typu Discord, Reddit, którzy komentują, dyskutują.

Jeśli interesuje Cię takowa wartość wishlisty - wynosi 4627 na ten moment.


#4

Na ten moment jest najważniejszym wskaźnikiem jeśli chodzi o sprzedaż jak nie masz dealu z Epiciem lub jakiegoś szczęśliwego zbiegu okoliczności. Jest najlepszą obecnie metodą estymacji sprzedaży, np.:

Steam przypomni mailem każdemu userowi zapisanemu do wishlisty, że Twoja gra ma premierę, dostanie też mail o każdej zniżce. Ilość osób zapisanych na wishlistę jest też podstawą do trafienia na “popular upcoming” w Steam. To w zasadzie jest “end goal” każdej gry, być jak najwyżej na tej liście.

Bez urazy ale niestety nie znajdziesz tu zbyt wielu chętnych na przeglądanie Twojego reddita. To forum innych devów amatorów i oni nie są Twoją grupą docelową.

Jedyne co możesz liczyć na tym forum to na krytykę tego co na nim pokazujesz :slight_smile: Więc pod tym kątem odpisuj na posty.

Ale napisałeś o kolonizacji a to się kojarzy (czy nawet definiuje) jako zakładanie osad.

Z opisu wnioskuje, że chciałbyś na grze zarobić. W swoim opisie nie zawarłeś w zasadzie niczego co mówi, że gra jest unikalna, lepsza w jakiś aspektach od setki innych survivali. Stąd moje oryginalne pytanie, jakie masz USP?


#5

Pięknie to brzmi, lecz znacząco mija się z prawdą. Wydałem już 2 gry na serwisie Steam, będące raczej projektami, dzięki którym chciałem się nauczyć jak działa gamedev.

Przelicznik związany ze średnią, czy medianą dot. faktycznych sprzedaży z sumy osób na wishlist jest statystyką… statystyką…

Nie jest to mój pierwszy produkt, nie tylko na Steam.
Mam również konto na Google Play, gdzie również samodzielnie tworzę aplikacje, oto jedna z nich:
https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.waxer.pomocniczek&hl=pl

Mimo, że jest darmowa, mimo, że nie ma tutaj wishlisty, gromadzenie userów nie jest proste, z racji trudności w komunikacji, jaką jest opinia-odpowiedź do opinii.

Dlatego tak ważne jest budowanie forów.

Z opisu wnioskuje, że chciałbyś na grze zarobić.

Nie wiem w jaki sposób to wywnioskowałeś z opisu, ale to chyba logiczne :slight_smile:

W swoim opisie nie zawarłeś w zasadzie niczego co mówi, że gra jest unikalna, lepsza w jakiś aspektach od setki innych survivali.

Jedno z tych pytań, na które można napisać rozprawkę a i tak znajdzie się “Ale…” oraz jedno z tych, które w sumie jest najmniej precyzyjne i płytkie…

Czym różnią się od siebie strzelanki, skoro i tak się w nich strzela?
Czym różnią się od siebie strategie, skoro i tak używa się w nich strategi?
Czym różnią się od siebie survivale, skoro i tak trzeba tam przetrwać?
Każda gra ma w sobie coś unikatowego. Zagrasz, to to znajdziesz :wink:

Jeśli pytasz o USP - prosta, lecz ciekawa oprawa graficzna, sandboxowa swoboda w interakcji ze światem :slight_smile:


#6

Nie wiem czemu chcesz mieszać Google Play i Steam, dwa różne światy, zupełnie inne podejście do sprzedaży.

Ale właśnie nie napisałeś dlaczego. Argumenty w stylu “wydałem grę na Steam więc wiem lepiej” nie mają sensu, niczego nie dowodzą.

Jeśli liczysz na dobrą sprzedaż na Steam, jedyny sposób na to duża wishlista i duża sprzedaż w pierwsze parę dni/tygodni by algorytmy Steam’a zaczęły Cię promować. Wishlist na Steam jest jednym z czynników, które algorytm bierze pod uwagę.

Szczerze nie rozumiem co chciałeś przez to przekazać? Nic “nie różniące się od siebie” top strategie na Steam: https://store.steampowered.com/tags/en/Strategy/#p=0&tab=TopSellers

Nie, wystarczą maks 3 zdania. Dosyć też kluczowe. Jak komuś o swojej grze powiesz:

to zapomni tytuł zanim skończysz zdanie.


#7

Tak od siebie tylko powiem, że jeże są bardzo pożytecznymi stworzonkami i dodawanie ich jako przeciwników jest takie nie OK jak dla mnie…


#8

Wcale nie napisałem tak.

Jednak przejrzałem Twój profil i możesz się pochwalić jednym projektem wydanym na Google Play wraz z Teamem.
Natomiast nie prezentujesz nic z serwisu Steam, a kreujesz się na speca od marketingu, gdzie Twój darmowy produkt na Google Play wcale nie osiągnął wielkiej popularności.

Dwa różne światy? I tu ludzie i tu ludzie, marketing działa w ten sam sposób. Ludzie lubią komunikować się z twórcą :slight_smile:


#9

No właśnie zrobiłeś to drugi raz, argument w stylu “wydałem grę na Steam więc wiem lepiej”. Czy raczej nie mam nic merytorycznego do powiedzenia więc atak ad persona.

Na tym forum fanów nie znajdziesz, tylko krytykę mniej lub bardziej zasłużoną, od ludzi, o których nic nie wiesz. Co z tym zrobisz to Twoja sprawa.