Runica: The Ancient Dungeon (pixelart, roguelike)


#1

Tytuł: Runica: The Ancient Dungeon
Gatunek: Dungeon Crawler/Roguelike
Autor: Wojtek Włudarkiewicz

FB FANPAGE: https://www.facebook.com/runicathegame

1.Zarys historii:

Runica, to kolorowa kraina, w której ludzie wiodą szczęśliwe i dostatnie życie.
Sielanka kończy się podczas trzęsienia ziemi, które nawiedza ową krainę. Pomimo niewielkich strat, mieszkańcy Runiki nie mają się z czego cieszyć.

Trzęsienie ujawnia wejście do groty, wcześniej niedostępnej, niezbadanej. Z wnętrza groty zaczęły dochodzić przerażające dźwięki, ludzi ogarnął strach i niepokój. Znalazło się wielu śmiałków, pragnących zbadać wnętrze, jednak rzadko który powracał, a jeśli tak się zdarzyło, umierał w przeciągu kilku dni od obrażeń poniesionych w walce.

Przed śmiercią opowiadali o ogromnych bogactwach jakie można znaleźć w grocie, jednak dostępu do nich bronią przerażające kreatury. Najodważniejsi z mieszkańców zaczęli szkolić się w sztukach walki. Niektórzy uczyli się sztuki polowania, walki dystansowej przy pomocy łuku lub kuszy, stawali się łowcami. Inni postawili na brutalną siłę, walkę w zwarciu przy pomocy miecza. Jako wojowników, cechowała ich niesamowita wytrzymałość, odwaga i serce do walki. Wreszcie, ci najbardziej inteligentni, zgłębiający tajniki magi i zaklęć runicznych, potężni magowie.

Jesteś jednym ze śmiałków, którzy postanowili się zmierzyć ze złem czyhającym w otchłani.

2.Założenia rozgrywki:

Podobne gry: The Binding Of Isaac, Magicite, Nuclear Throne

Gra posiada dość proste założenia, typowe dla garunku roguelike/shoot’em all. Po wejściu do losowo wygenerowanego poziomu musimy pokonać każdego potwora napotkanego na swojej drodze. Możliwość wyjścia z danego poziomu pojawi się dopiero po zabiciu ostatniego potwora. W miejscu jego śmierci pojawi się totem teleportacji.Na podstawie jego wyglądu można stwierdzić do jakiego biomu trafimy. Po przejściu planszy danego biomu, będziemy mieć szansę że zagramy dany biom jeszcze raz, lub przejdziemy do kolejnego biomu. Po przejściu 2 plansz jednego biomu, kolejna na pewno będzie rozgrywana w kolejnym biomie. W planach jest 5 biomów z różnymi potworami, plus oczywiście nie zabraknie jakiegoś final bossa.

Czas gry na jeden dungeon to tak do 5-8 minut w zależności od losowo dobranego wariantu i skilla osoby grającej. Myślę że przejscie gry powinno zająć do godziny, oczywiście jeśli nie zgniemy ani razu i uda nam sie pokonać final bossa :slight_smile: Jako że jestem na tyle stary? i pamiętam większość popularnych gierek na legendarnego nesa, którym mocno się w moich grach inspiruje, chciałbym zbalansować grę w takie sposoób aby hardkorowy gracz się nie nudził, ale casual który usiądzie do gry, nie roztrzaskał klawiatury ze wściekłości na pierwszej instancji. Przedwczesna śmierć oczywiście kończy rozgrywkę i wracamy do punktu wyjścia.

Zostanie wprowadzone także zapętlanie gry, czyli po zabiciu final bossa, możemy kontynuować naszą grę z obecnym ekwipunkiem i statystykami, wracając do pierwszego biomu w którym napotkamy potwory z pomnożonym hp i dmg.

3. Sterowanie w grze:

O sterowaniu należy wspomnieć gdyż jest dość nietypowe, ale maksymalnie dostosowane do wygody użytkowania. Jako że jedną reką ciągle obsługujemy myszkę, której nijak nie oderwiemy aby wcisnąć klawisz, musiałem większość roboty zrzucić na rękę od klawiatury. Sterowanie wygląda następująco (wszystko jest jak na tacy na poniższym screenie):

PODCZAS GRY(bez otwartego ekwipunku):

Mysz:

[LMB] - Auto attack z broni podstawowej
[RMB] - Skill nr. 1

Klawiatura:

[W]{S}[A][D] - Poruszanię się
[Q] - Potion zdrowia
[E] - Potion many
[2] - Skill nr.2
[3] - Skill nr.3
[Space] - Skill nr.4
[Tab] - Otwórz/Zamknij ekwipunek
[ESC] - Menu

EKWIPUNEK:

Tutaj sprawa jest prostsza. Jako że nie mamy możliwości przeciągania itemów, wszystko robimy klikając myszą:

[LMB] - Dodaj punkt statystyk/Wybierz akcję(ULEPSZ/ZMIEŃ BONUS/ODZYSKAJ KRYSZTAŁ/SPRZEDAJ/WYMIEŃ KRYSZTAŁ)/Zatwierdź akcję(ULEPSZ/ZMIEŃ BONUS/ODZYSKAJ KRYSZTAŁ/SPRZEDAJ/WYMIEŃ KRYSZTAŁ)
[RMB] - Załóż przedmiot/Zdejmij przedmiot/Podmień przedmiot

Warto dodać że podczas używania ekwipunku, nie możemy się poruszać, atakować, używać umiejętności, potionów, jednak potwory są ciągle aktywne i mogą nas zabić.

4.Klasy postaci i ich umiejętności:

Każda klasa ma 4 umiejętności aktywne, które odblokowuja sie po kolei wraz ze zdobywaniem poziomów. Nie mozna ich ulepszać, większość z nich posiada stałe przeliczniki
od broni podstawowej z EQ. Obrażenia są także zwiększane poprzez ulepszanie statystyk ataku. Czary nakładają uderzenia krytyczne.

Czarnoksiężnik to postać walcząca przede wszystkim na dystans. Potrafi zadać duże obrażenia w krótkim czasie, posiada dużo punktów many, jednak w bezpośrednim starciu
jest narażona na szybką śmierć ze względu na małą liczbę punktów życia.

[RMB]Elektropociski:

Wystrzeliwuje 5 pocisków odbijających się od ścian, które niszczą się w kontakcie z potworem zadając obrażenia, lub giną po pewnym czasie w locie. Stosunkowo
niskie obrażenia, rekompensuje bardzo niski czas odnowienia i niski koszt many.

[2] Regeneracja many:

Przez kilka sekund ataki z broni podstawowej przywracają manę równą pewnemu procentowi zadanych obrażeń. Umiejętność darmowa.

[3] Lodowe tornado:

Tworzy lodowe tornado które przemieszcza się za kursorem, co jakiś czas zadaje obrażenia i tworzy lodowe tafle które spowalniają przeciwników na kilka sekund.
Spore obrażenia, ale długi czas odnowienia.

[SPACE] Przywołanie błyskawicy:

W miejscu kursora tworzy błyskawicę która przy uderzeniu zadaje obrażenia obszarowe. Czar z niskim czasem odnowienia i sporymi obrażeniami.

Łowca to postać hybrydowa, mogąca walczyć bronią z atakiem magicznym czyli łukiem, a także bronią z atakiem fizycznym czyli kuszą. Każda z jego umiejętności ma inny
przelicznik dla tych dwóch typów broni, co powoduje że dla łowcy można wybrać różne ścieżki rozwoju.

[RMB] Bliźniacze ostrze:

Rzuca przed siebie obracającą się kosą, która po osiągnięciu maksymalnego zasięgu zaczyna powracać. Kosa zadaje obrażenia w obie strony, a trafienie we wroga
zwraca 50% czasu odnowienia. Trafienie 6 razy zwraca koszt many. Przy wyrzucie odbija się od ścian, podczas powrotu przenika je.

[2] Zew Łowcy:

Po aktywacji uzyskujemy zwiększoną wizję a także +50% do szansy na uderzenie krytyczne na kilka sekund.

[3] Toksyny:

Rzuca butelką z toksynami w miejsce wskazane przez kursor. Po osiągnięciu celu toksyny wybuchają, zadając obrażenia duże obrażenia magiczne w momencie wybuchu. Pozostałości butelki nie zadają obrażeń. Umiejętność mierzona, ze sporym czasem odnowienia i kosztem many.

[SPACE] Uwiązanie:

Wystrzeliwuje trzy pociski w kształcie stożka, które przelatują przez wrogów i unieruchamiają ich na chwilę. Umiejętność bardziej użytkowa niż ofensywna. Zadaje
obrażenia fizyczne.

Wojownik to postać stworzona do walki w zwarciu. Posługuje się jedynie mieczem, o dość mizernym zasięgu, ale atakuje obszarowo i zadaje największe obrażenia z oręża dostępnego w grze.
Grając wojownikiem należy skupić się na rozwoju ilości punktów życia, pancerza co zwiększa nasze szanse na przeżycie w kontakcie z wieloma potworami na raz.

[RMB] Rozerwanie:

Tworzy falę ostrzy która rani każdego napotkanego wroga. Każda fala może trafić każdego przeciwnika tylko raz. Umiejętność przydatna, jeśli nie możemy podejść zbyt blisko potworów. Niski czas odnowienia, jednak szybko można się wyzbyć całej posiadanej many. Gdy fala napotka ścianę, odbije się od niej.

[2] Gorąca krew:

W czasie 5 sekund przywraca 25% maksymalnych punktów życia. Umiejętność jest darmowa, jednak ma długi czas odnowienia, co powoduje że lepiej zostawić ją na krytyczne
sytuacje.

[3] Klątwa Koscistego Króla:

W miejscu wskazanym przez kursor przyzywa ostrze Kościstego Króla, które co sekundę zadaje obrażenia magiczne w zazanczonym obszarze.Obrażenia są równe pewnemu procentowi maksymalnych punktów zdrowia, a umiejętnośc nie nakłada uderzeń krytycznych.

[SPACE] Tąpnięcie:

Podskakuje i uderza o ziemię wywołując niedużą falę uderzeniową rażącą wszystkich wrogów w zasięgu. Niski czas odnowienia i spore obszarowe obrażenia.

5.System uniku i pancerza, regeneracja many.

Warto wspomnieć jak działa w grze unik i blokowanie obrażeń. Kiedy otrzymujemy obrażenia, a nasza szansa na blok jest >0 możemy totalnie zablokować atak, nie ważne ile punktów obrażeń by nam nie zada. Nie liczy się także źródło wyprowadzanego ataku.

Pancerz to statystyka która procentowo redukuje nasze obrażenia. Maksymalna procentowa redukcja obrażeń w grze wynosi 80% i potrzebujemy 240 punktów pancerza aby osiągnąc taką redukcję. Tak czy inaczej, nawet jeśli będziemy mieć dużo więcej pancerza niż 240, zawsze otrzymamy 20% obrażeń, o ile nasza postać nie uniknie ciosu.

Inaczej jest w przypadku stworów. Każdy stwór ma przydzielone wartości redukcji obrażeń, oddzielne dla tych magiczny i fizycznych.

Regeneracja many, pomaga nam w momencie kiedy brakuje potionów, w zależności od klasy ilość regenerowanej many na sekundę różni się. Oczywiście przoduje tutaj Wizard, kolejny jest Hunter, a najsłabiej manę regeneruje Warrior. Podczas levelowania bohater, ilość regenerowanej many zwiększa się nieznacznie.

6.Skarby w lochach, system potionów.

Podczas gry i przemierzania lochów będziemy natrafiali na kilka różnych przedmiotów do zebrania. Pierszym typem są Gemy, czyli kryształy, które respią się na powierzchni lochu w grupkach po 4 sztuki.
Zbieranie ich jest bardzo ważne, gdyż potrzebne są do ulepszania przedmiotów w ekwipunku. Jest 7 różnych gemów: Soulstone - Kamień Duszy, Diamond - Diament, Emerald - Szmaragd, Ruby - Rubin, Amber - Bursztyn, Sapphire - Szafir,
Sulfur - Siarka.

Mamy także oczywiście złoto wypadające z potworów jak i skrzynek. Co do skrzynek to jest ich 8. Każda różni sie nie tylko wyglądem, ale i wartością przedmiotów jakie możemy z nich otrzymać. Spawnują sie losowo w lochach, przy ścianach, rzadko kilka
obok siebie. Z niektórych nigdy nie otrzymamy przedmiotów Tieru 3, z innych wylatują jedynie pierścienie i bonusy.

System potionów w grze ogranicza się do potionów życia i many. Nie można ich kupić, nie wypadają także ze skrzynek. Aby otrzymać potiony musimy zabijać stwory z których jest szansa aby wydropić HP Orb lub Mana Orb. Po zebraniu 3 orbów dostajemy
1 potion, w zależności jakie orby zbieraliśmy. Jest orb niebieski, odpowiednio dla mikstury many i czerwony dla mikstury życia. Użycie potionów zwraca nam pewną ilość życia lub many, jednak ma pewien czas odnowienia. Maksymalnie możemy mieć po 10
potionów danego rodzaju. Potem zbieranie kolejnych orbów z ziemi jest niemożliwe.

7.Ołtarze, kowadła, NPC

W grze możemy znaleźć kilkanaście interaktywnych losowo generujących się obiektów które mają wpływ na rozgrywkę. Każda plansza posiada własny pattern i ilość generowanych obiektów. W zależności od typu obiektu, gracz ma dostęp do różnych funkcji z poziomu gry i ekwipunku.

Ołtarz many i życia:

Ołtarze generujące się w lochach potrafią odnowić życie lub manę w zależności od jego typu. Powyższy screen prezentuje oba ołtarze, które znajdziemy w biomie Nasty Caves. Zależnie od biomu, ołtarze zmieniają wygląd, tak aby oddawały klimat danej planszy, jednak ich funkcjonowanie nie zmienia się.
Po podejściu do ołtarza, aktywuje się on uruchamiając krótką animacje. Po chwili gracz otrzymuje pewien procent HP lub MP, a dany ołtarz zostaje wyczerpany.

Kowadła zwykłe i magiczne:

Kowadła to obiekty, dzięki którym gracz otrzymuje nowe akcje z poziomu ekwipunku. Są to ulepszanie i enchanting, w zależności na jakie kowadło natrafimy. Poszczególne kowadła różnią się także procentową szansą przy ulepszaniu przedmiotów. Możemy znaleźć 3 kowadła: zardzewiałe, porządne i złote.

Kowadła zwykłe:

Zwykłe kowadła dają nam dostęp jedynie do akcji ulepszenie. Po podejściu do kowadła, aktywuję się ono i pojawia się nad nim ikona akcji. Od teraz mamy możliwość ulepszania przedmiotów po otwarciu ekwipunku.

Kowadła magiczne:

Kowadła magiczne to zaczarowane obiekty, które oprócz ulepszania, pozwalają nam także na dodanie bonusów do przedmiotów, które mają 0 lub
1 bonusową statystykę. Do zaczarowania przedmiotu potrzebujemy złota, a bonusy jakie możemy otrzymać i ich siła, są takie same, jak bonusów w przedmiotach które posiadają już taką statystykę. Magiczne kowadła pozwalają nam także ulepszać przedmioty z mniejszym ryzykiem niż kowadła zwykłe, ceny ulepszeń są te same, jednak znalezienie takiego kowadła jest o wiele trudniejsze.

NPC i ich funkcje:

W grze możemy spotkać 4 NPC posiadające różne funkcje. Generują się losowo, podobnie jak kowadła i ołtarze. Różnica jest taka, że ukrywają się przed potworami. Aby wejść z nimi w interakcję, należy znaleźć ukrytego NPC i dopilnować aby w jego pobliżu nie było potworów. Jeśli NPC wykryje potwora, ponownie się ukryje do czasu aż nie zabijemy przeciwnika. Po 3 sekundach pojawi się ponownie. NPC posiadają kwestie na przywitanie i czas aktywacji. Kwestie nawiązują indywidualnie do postaci i jej charakteru.

Nagma:

Nagma to kapłanka, która poświęca się przywracaniu równowagi energii w zepsutych podziemiach, gdyż uważa że w każdym z potworów została jeszcze jakaś cząstka dobra.

Nagma aktywuje jedną z dostępnych akcji i jest nią enchanting przedmiotów.

Marod:

Marod to grubawy czarodziej, miłośnik flory i fauny podziemi. Stara się zgromadzić komplet informacji na temat gatunków jakie żyją w podziemiach, często ryzykuje zdrowie i życie podczas badań nad wszelakimi kreaturami Runiki.

Marod oferuje nam akcje zmiany bonusów a także enchanting przedmiotów, podobnie jak kapłanka Nagma.

Gamar:

Gamar to rudy krasnolud, którego jedynym sposobem na spędzanie wolnego czasu jest wydobywanie kryształów w podziemiach, a także spożywanie napojów wysokoprocentowych.
Nie ukrywa się ponieważ się boi, lecz dlatego że jest zbyt leniwy, aby stanąć do walki z potworami.

Gamar oferuję nam akcję wymiany kryształów w stosunku 2:1. Zdzierstwo, ale nie ma rady, kiedy brakuje nam kilku gemów do ulepszenia przedmiotu.

Trog:

Trog pochodzi z królestwa goblinów i ma za zadanie dostarczać wymagane uzbrojenie dla swoich pobratymców. Jego fundusze są nieograniczone, a jego upodobania co do przedmiotów są niezwykłe chwiejne. W zależności od lochu i jego humoru, poszukuje najróżniejszych przedmiotów, które my możemy
sprzedać po okazyjnych cenach, jeśli trafimy w gusta Troga.

Trog umożliwia nam akcję sprzedaży każdego przedmiotu jaki posiadamy.

8.Przedmioty, ulepszanie, odzyskiwanie i wymiana kryształów, enchanting, zmiana bonusów, sprzedaż.

Przedmioty są jednym z najważniejszych aspektów w grze. To jaki mamy ekwipunek może zadecydowac o tym czy uda nam się przetrwać. Ekwipunek zawiera standardowe
sloty: broń, pancerz, tarcza, buty, hełm, dwa sloty dla pierścieni.

Oprócz wyżej wymienionych mamy także do dyspozycji 3 sloty na bonusy, czyli przedmioty które posiadają jedynie statystyki bonusowe.
Nasz ekwipunek posiada 12 slotów i zapełnia się zawsze od pierwszego wolnego slota.

Przedmioty dzielą się na 3 Tiery. Każdy tier posiada własne statystyki, im wyższy tym przedmiot rzadszy i silniejszy. 2 i 3 Tier przedmiorów posiada odpowiednio 1 i 2 losowe statystyki bonusowe.
Wszystkie przedmioty w grze są losowe tzn. nie mają jasno ustalonych wartośći statystyk. Daje to ogromną liczbe różnych kombinacji statystyk w przedmiotach, co powoduje że nasz ekwipunek co grę będzie się
zmieniał, rzadko kiedy trafimy na identyczne przedmioty.

Dodatkowo przedmioty dzielą się na sety. Każdy set odpowiada kolorowi przedmiotu, oprócz bonusów. W grze wystepuje 5 setów: Czerwony-Krwawy, Niebieski-Kryształowy, Żółty-Słoneczny, Zielony-Leśny, Biały-Nawiedzony.
Zbieranie pełnych setów nie ma znaczenia, ponieważ nie wpływa to na statystyki, nie zyskujemy dzięki temu żadnego bonusu.

ULEPSZANIE:

Ulepszanie w grze odbywa się przy pomocy zebranych gemów i złota. Aby ulepszyć przedmiot należy umieścić go w ekwipunku (nie może być założony) i znaleźć kowadło, przy którym dostępna będzie akcja Upgrade. Następnie w ekwipunku wybieramy akcję ulepszenia i najeżdzamy na żądany przedmiot, a gra automatycznie pokaże czy mamy wystarczającą ilość złota i gemów aby ulepszyć dany przedmiot. Koszta ulepszenia są zależne od tieru przedmiotu, jak i aktualnego poziomu ulepszenia. Podczas ulepszania przedmiot może zostać zniszczony, wtedy tracimi go bezpowrotnie, a także
materiały które na niego wydaliśmy. Informacja o szansie na ulepszenie jest pokazana obok ceny ulepszenia. Szanse mieszczą się w przedziale od 100% do 30%. Szansa jest uzależniona od używanego kowadła. Maksymalny poziom ulepszenia to 9.

Podczas ulepszania, zwiększona zostaje podstawowa statystyka przedmiotu czyli dla broni będzie to ilość obrażeń, dla elementów pancerza punkty pancerza, a dla pierścieni będzie to dodatkowa procentowa ilośc otrzymywanego złota. Nie możemy ulepszać bonusów, gdyż nie
posiadają żadnej podstawowej statystyki.

Warto dodać że każdy przedmiot posiada własną unikalną wartość ulepszenia które zyskuje z każdym poziomem. Dlatego może wystąpić sytuacja że przedmiot niższego tieru będzie mógł posiadać wiekszą ilość punktów pancerz/ataku, ze względu na wyższą wartość ulepszenia.
Tak więc nie każdy przedmiot będzie warty ulepszania pomimo tego że jego podstawowa wartość lub bonusy będą w porządku.

ZMIANA BONUSÓW:

Bonusy to statystyki które mają wpływ na zachowanie naszego bohatera w grze. Jest 9 typów bonusów jakie możemy znaleźć w przedmiotach: +HP, +MP, Dodatkowy pancerz, Szansa na unik, Szansa na uderzenie krytyczne, Dodatkowe obrażenia krytyczne, Dodatkowe obrażenia fizyczne, Dodatkowe obrażenia magiczne,
Dodatkowe złoto.
Bonusy również nie mają ustalonych wartości. Są one losowe, z określonych przedziałów dla każdego typu bonusu.

Tak jak wcześniej wspomniałem zależnie od tieru przedmiotu mamy różną ilość bonusów w przedmiocie. Tier 1 - 0, Tier 2 - 1, Tier 3 - 2.
Bonusy możemy zmieniać w przedmiotach które są enchantowane.

Jeśli nasze bonusy nam nie pasują, możemy je zmienić przy pomocy npc Marod, który umożliwia nam akcję Reroll. Aby skorzystać ze zmiany, potrzebujemy określonej ilości bursztynu. Po zmianie otrzymamy nowy zestaw bonusów z nowymi wartościami statystyk. Wyjątkiem są bonusy tieru 1, które posiadają 1 statystykę bonusową, jednak
nie można jej zmienić. Bonusy tieru 2 również posiadają 1 statystykę dodatkową, jednak w tym przypadku możemy ją zmienić.

ODZYSKIWANIE KRYSZTAŁU:

Mamy także możliwość odzyskania materiałów z niepotrzebnych przedmiotów. Nie potrzebujemy do tego żadnego z npc. Opcja Restore jest ciągle dostępna w ekwipunku. Należy jej użyć, gra pokaże nam ile możemy otrzymać kryształów z określonego przemiotu.

ENCHANTING:

Niektóre npc i magiczne kowadła pozwalają nam na dodawanie nowych bonusów do przedmiotów nie posiadającyh lub z jedną dodatkową statystyką. Enchanting kosztuje jedynie złoto, a na dodanie bonusu pozwala nam opcja Enchant.

SPRZEDAŻ:

Jeśli mamy niepotrzebne przedmioty i brakuje nam złota, możemy je sprzedać u npc Trog.
Każda część ekwipunku ma inną cenę, najbardziej wartościowe są oczywiście pierścienie, ze względu na to że pozwalają nam uzyskiwać więcej złota.

Trog obok znacznika akcji posiada ikony aktualnej okazji. Dopasowując sprzedawany przedmiot do okazji, możemy uzyskać więcej złota ze sprzedaży. Okazje w ekwipunku posiadają ikony pieniążków. Trog zmienia wymagania okazji, jeśli sprzedamy 3 przedmioty po aktualnej okazyjnej cenie.

WYMIANA KRYSZTAŁU:

Czasem zdarza się tak że posiadamy dużo niepotrzebnych kryształów, które nijak możemy użyć. Na ratunek przychodzi nam npc Gamar, który chętnie wymieni nasz kryształy na inne, aktywując w ekwipunku akcję Exchange. Minusem trade’u jest to że musimy oddać 2 niepotrzebne kryształy w zamian za jeden pożądany. W oknie wymiany może dobrać odpowiednią dla siebie ofertę wymiany. Kryształy wybieramy klikając na ich ikony.

Przydatną opcją jest także to, że jeśli najedziemy na przedmiot na który zbieramy kryształy, pokaże nam się okienko z ilością wymaganego kryształu, jaki będziemy musieli zapłacić przy ulepszeniu.

9.Biomy i przeciwnicy

W grze planowo będzie 5 różnych biomów, różniących się od siebie wyglądem planszy jak i rodzajem potworów z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć. Z każdym kolejnym biomem, potwory
będą stawały się coraz bardziej wymagające, ich życie i obrażenia będą rosły, tak więc warto zadbać o odpowiednie przygotowanie do walki.

W każdym biomie będzie 5 rodzajów zwykłych przeciwników, oraz 3 czempionów, które bedą ich wzmocnionymi wersjami. Razem daje nam to liczbę prawie 50 różnych potworów w grze. Czempioni będą pojawiać się losowo, maksymalnie
1 na jedną planszę. Może się okazać że w danej lokacji nie znajdziemy czempiona.

Te przerośnięte stworki są o wiele bardziej niebezpieczne i wytrzymałe od zwykłych, dlatego będzie trzeba uważać i niszczyć je jako pierwsze, najlepiej w miejscach wczesniej oczyszczonych ze zwykłych potworów.
Oczywiście nagroda w złocie jak i przedmiotach będzie odpowiednio wyższa. Aktualnie ukończone zostały 3 z pięciu biomów tematycznych. Poniżej lista potworów jakie możemy spotkać.

Slime:

Mały, kwadratowy glut, atakuje w zwarciu, dość łatwy do zabicia i nie za szybki. W pojedynke nie wyrządzi nam wielkiej krzywdy, jednak nie należy walczyć bezpośrednio z większą grupą tych stworów.

Elder Slime:

Większa wersja Slime’a, wolniejszy jednak ciężej go zabić, a także posiada atak dystansowy o sporym zasięgu którego należy unikać. Duże obrażenia w zwarciu.

Bat:

Typowy nietoperz. Mały i szybki, łatwy do zabicia, jednak nie należy dać się złapać, potrafi zadać spore obrażenia w zwarciu.

Zombie:

Agresywny nieumarlak, dość powolny, jednak od czasu do czasu potrafi plunąć kwasem. Wytrzymały i potrafi mocniej uderzyć jeśli podejdzie za blisko.

Toxic Eggs:

Toksyczne gniazdo to jedyny przeciwnik w biomie który się nie porusza. Ma sporo punktów życia, a jego jedyną bronią są latające zarodniki, które wypluwa, jeśli
podejdziemy dostatecznie blisko. W kontakcie z graczem, zarodnik wybucha zadając spore obrażenia. Gniazda lepiej niszczyc od razu, nie pozwalając na wyplucie chmary zarodników.

Mutated Bat:

Zmutowany nietoperz to chyba najniebezpieczniejszy potwór w Nasty Caves. Z początku spokojny, potrafi w chwilę wpaść w szał i gonić za bohaterem. Jeśli podejdzie za blisko możemy się pożegnać z życiem, zadaje ogromne obrażenia w zwarciu.
Należy trzymać go na dystans, lub używać ścian, aby blokować jego movement. Nie daje się spowolnić, ani unieruchomić. Od czasu do czasu zatrzyma się w miejscu i wypuśći salwę pocisków w kształcie stożka w kierunku bohatera.
Pociski mają maksymalny zasięg, dalego najlepiej się odsunać na czas salwy, omijać pociski.

Slime Chief:

Przywódca wszystkich Slime’ów, super powolny, posiada olbrzymią ilość punktów, a także dużą odporność na ataki. Czasami potafi przywołać 3 pomocników którzy gonią za graczem tak jak zwykłe Slime’y.
Wkurzony, podskakuje do góry i wali o ziemię tworząc falę uderzeniową podobną do tej u Warriora. Łatwo go trzymać na dystans, jednak zabicie go zajmuje trochę czasu.

Zombie Warlord:

Mądrzejsza wersja Zombie, posiada różdzkę i kapelusz maga. Potrafi używać prostych czarów, strzela magicznymi pociskami, po osiągnięciu pewnego dystansu względem gracza zatrzymuje się, jednak nigdy nie ucieka.
Czasami staje się niewidzialny i przenosi się w losowym kierunku. Kontroluje otoczenie dlatego czasami próbuje na nas zrzucić jakiś kamień przy pomocy telepatii, dlatego lepiej nie stać w jednym miejscu zbyt długo.

Frozen Spider:

Podstawowy potwór w Frozen Path, niezbyt szybki i groźny. Typowe mięsko do ubicia. Atakuje jedynie w zwarciu.

Unstable Ice:

Niestabilny Lód to mały i szybki duszek samobójca. Podąża za bohaterem tak długo, aż będzie w odpowiedniej odległości aby wysadzić siebie i naszego bohatera przy okazji. Lepiej zlikwidować od razu po wykryciu.

Stalactite Guard:

Strażnik lodowego podziemia, zachowuję się jak wieżyczka strażnicza, jednak potrafi się poruszać. Strzela z pewnego dystansu niewielkimi pociskami o niewielkiej sile, jednak jego szybkostrzelność jest na tyle duża że przy dłuższej konfrontacji potrafi nieźle nabroić.

Snowman:

Koszmarny bałwanek, skacze i próbuje nas dopaść. Rzuca śnieżkami o sporym zasięgu, lepiej ich unikać.

Ice Man:

Człowiek lodu, to zaginiony poszukiwacz, który przeobraził się pod wpływem mrozu w przerażającą i rządną krwi kreaturę. Wolny, ma dużo życia i zadaje duże obrażenia w zwarciu.

Guard of The Frozen Tomb:

Strażnik Lodowego Grobowca to potężny lodowy golem, broniący Lodowej Ścieżki. Potrafi wyrywać z ziemi lód i tworzy falę ostrzy. Rzuca także odłamkami lodu, trudno go zabić, lodowy mięśniak.

Northwind Monk:

Upadły mnich posługujący się magią mrozu, nie jest tak wytrzymały jak inni bossowie, jednak przyzywa Lodowego Żywiołaka, który goni nas dopóki go nie zniszczymy, dając swojemu panu pole do popisu. Tworzy lodowe pociski, które spadają na głowę niczym moździerz, a także odbiera siły bohaterowi poprzez falę energii która wysysa manę i życie.

Nightmare Snowball:

Każdy chyba wie jak to jest oberwać porządnie ubitą śnieżką prawda ? Działanie tej kupy śniegu jest proste. Im bardziej chcesz ją zniszczyć, tym bardziej ona chce zniszczyć ciebie. Tworzy ogromne ilości pocisków, których nie sposób uniknąć. Jej szybkostrzelność rośnie wraz z obrażeniami jakie przyjęła.

Cave Rat:

Podstawowy potwór w Forgotten Tomb, niezbyt szybki i groźny. Typowe mięsko do ubicia. Atakuje jedynie w zwarciu.

Skeletor:

Agresywny szkielet, należący najprawdopodobniej do jednego z poległych w podziemiach. Po jego świecących czerwonych oczach można wywnioskować, że nie ma pokojowych zamiarów.
Walczy w zwarciu.

Lost Soul:

Astralny stwór który po osiągnięciu pewnego dystansu przyzywa spaczone duchy przenikające przez ściany i potwory i bohatera. Walczy także w zwarciu.

Rogue:

Łotrzyk to bardzo szybka postać. Wyprzedza wszystkie inne kreatury, ale najbardziej uwielbia złoto gracza. Potrafi rozrzucać złoto po lochu, które po chwili znika bezpowrotnie. Nikt nie wie gdzie owo złoto się podziewa. Łotrzyk potrafi także solidnie uderzyć.

Gravedigger:

Grabaż jest najwolniejszym potworem z biomu. Jednak jest bardzo wytrzymały jak na swoje lata. Walczy w zwarciu i wyrządza niemałe szkody. Lepiej trzymać go na dystans.

Grim Reaper:

Kostucha to jeden z bossów jakiego spotkamy w Forgotten Tomb. Wygląda groźnie i sieje niezły zamęt. Zrobi wszystko żeby położyć cię do grobu. Jeśli podejdziesz za blisko skróci cię o głowę przy pomocy kosy, potrafi przyzywać 3 ożywione szkielety, które rzucają się na ciebie, jednak to nie wszystko. Jeśli zabijesz jej sługi, ich czaszki zaczną orbitować wokół Kostuchy, a w przypadku kontaktu z nim, dostajesz obrażenia, a dana czaszka rozsypuje się. Jej słabym punktem jest dość wolna szybkość poruszania się.

Bloody Lord:

Pan i władca krwi. Jeśli jesteś zbyt daleko, potrafi zmienić się w szybkiego nietoperza i gonić aż wyczuje pulsującą krew. Wysysa energię życiową z ofiary, lecząc się przy tym. Czasami rzuca fiolkami z krwawą żrącą substancją. Lepiej nie wdepnąć w tą kałużę krwi.

Anti Hero:

Jeden z najodważniejszych obywateli Runiki, który udał się w otchłań podziemi. Widocznie jego odwaga i pewność siebie obróciły się przeciwko niemu i został opętany przez złe moce. Walczy bardzo dynamicznie, wykonując cięcia mieczem, a także doskakując do gracza, jeśli zobaczy że uciekasz. Sporo życia i obrażeń. Jedyny sposób to unikać ciosów i tłuc ile fabryka dała.

10.Podsumowanie:

Jeśli kogoś interesuje moja twórczość, a np. chciałby wziąść udział w zamkniętej alphie, która mam nadzieję już niedługo, może wpaśc na FP gry, gdzie w zamkniętej grupie kilku osób będziemy wyhaczać błędy.

Pozdrawiam serdecznie :wink: Wojtek Włudarkiewicz


#2

Projekt zapowiada się świetnie. Bardzo fajna specyfikacja :wink:
Nie napisałeś w czym tworzysz projekt, a że jest to forum o gamedevie to pewnie wiele osób to interesuje.


#3

Dzieki za komentarz.
Silnik to Clickteam Fusion 2.5 Developer :relieved:


#4

Daje okejkę, bardzo fajny projekt tylko dodałbym trochę światłu bardziej realizmu. Z tego co widziałem na filmikach to pochodnie mają animację, ale światło (kółko) jest statyczne. Można by to zmienić żeby ono również się zmieniało wraz z animacją :slight_smile:


[PC] Project Car tune