Rybacka gra 2D (Mighty Rod)

projektowanie-gier
gamedev

#1

Witam

Pracuję ostatnio nad pewnym pomysłem na grę o tytule Mighty Rod. A raczej chodzi mi po głowię i wyrzucić go nie mogę więc chcąc nie chcąc rozwijam go powoli aż naszło mnie żeby w końcu ten pomysł zrealizować. Gra rozgrywa się w świecie fantasy a głównym bohaterem jest chłopak wyrzucony z domu, który musi znaleźć swoją ścieżkę życiową. Tuła się po świecie aż zmęczony natrafia na opuszczoną chatkę rybacką. Postanawia więc zająć się na chwilę obecną rybactwem i próbuje obmyślić dalszy plan.

A więc w zamierzeniu ma to być prosta rybacka gra 2d, w której łowimy ryby i sprzedajemy je w mieście. Zamiast tego możemy je też przyrządzić dla siebie i zyskać łowiecką premię. W późniejszych etapach będziemy mogli rozwijać swoją chatkę, kupować lepszy ekwipunek, przynęty jak i pchać fabułę porzuconego chłopaka do przodu.

Grę mam zamiar stworzyć na silniku Construct 2, z którym mam już doświadczenie niestety brakuje mi grafiki a nie chcę tego rysować sam bo wyjdzie abominacja. Kasy też nie mam więc zakup assetów również odpada. Szukam zatem artysty 2d, który zechciałby wziąć udział w projekcie hobbystycznie w wolnym czasie. W sumie każdego kto zechce udzielić swoich umiejętności. Jeśli prototyp rzeczywiście będzie miał potencjał będzie można pomyśleć o jakimś kickstarterze, konkretnym zajęciu się grą i jej wydaniem.

Jeśli chcesz pomóc ale nie chcesz tu komentować, napisz do mnie na discordzie: MrKosiej
#6327. I tak tam będę organizować cały projekt.


#2

Czy po za konceptem w głowie masz coś więcej ,GDD spisane ?
Napisz coś więcej o grafice ( perspektywa i technika)


#3

Jeszcze za GDD się nie zabierałem bo uznałem, że jest tego zbyt mało na chwilę obecną żeby to spisywać ale mogę coś napisać zaraz jak trzeba. Jeśli chodzi o grafikę, trochę myślałem o kingdom two crowns jednak nie wiem czy chciałbym robić kolejnego pixel arta (chociaż kingdom było bardzo ładne) więc odpowiedniejszym porównaniem moich zamierzeń było by takie rayman legends ale w nieco bardziej ralistycznym klimacie. Podumowując: czysta grafika 2d jak dla sidescrollera.


#4

Skoro jest zbyt mało by brać się za GDD to tym bardziej by kompletować ekipę.


#5

Imo jest zbyt mało żeby pisać GDD bo jeszcze nie wiem jak chcę tę grę ostatecznie rozwinąć, jednak mam bardzo dobre wyobrażenie tego co przedstawiłem w pierwszym poście (czyli sam core rozgrywki i główne założenie) i mogę to opisać w kilka, kilkanaście minut.


#6

Ok, GDD zrobione i zacząłem tworzyć prototyp oparty na figurach geometrycznych.


#7

Pierwszy raz słyszę żeby ktoś GDD w 1h klepnął :open_mouth:
Pokaż co tak wyskrobałeś!


#8

Spoko, jak mówiłem za mało zrobiłem w myślach żeby pisać pełnoprawny GDD więc to szybki opis tego co zamierzam zrobić w prototypie.

A przez tę parę godzin skleiłem krótkie demo z assetów co miałem na kompie więc można sobie odpalić.
https://mega.nz/#!HJ8nCQRb!0eluwmoobmFG6DK8_18Y-Lt6N6E6PcXNRecP5APDwPc


#9

Dobrnąłem do pierwszej grywalnej wersji z minigrą łowienia i systemem wymiany ryb na hajs.