Silnik do gier 2D dla początkującego twórcy gier


#1

W innym temacie pytałem o tutoriale do allegro, ale dostałem informację, że lepiej nie korzystać z biblioteki a skorzystać z lepszego silnika. Padła propozycja Unity3D, ale nie wiem, czy to coś dla mnie - ja potrzebuję czegoś do stworzenia gry 2D.
Na wstępie powinienem powiedzieć, że co nieco wiem o programowaniu w ObjectPascalu, PHP, JavaScript, Java i poniekąd C++. To chyba ważne przy wyborze silnika, nie? :stuck_out_tongue: Czy jesteście w stanie mi jakiś polecić?


Prosta gra platformowa 2d - początkująca ekipa
#2

Poczytaj o Godocie:
https://godotengine.org/features


#3

Polecam Ci

  • Corona SDK - interesujący i w miarę posty framework 2D i 2.5D wykorzystujący język Lua. Obecnie z niego korzystam :slight_smile: Napisałem w nim jedną grę i tworzę kolejną. Prowadzę blog w którym opisuję swoje zmagania z tym narzędziem. Polecam mój wpis pt. Czemu wybrałem Corone SDK?

  • Phaser - kiedyś korzystałem i uważam że jest bardzo dobry. Znajdziesz sporo materiałów. Wymaga znajomości JS.

Pozdrawiam
ldurniat


#4

Unity to świetny wyboru ; )
Jest dość uniwersalny, łatwy, dużo osób z niego korzysta.


#5

Unity3D posiada bardzo dobre narzędzia do 2D. Stosunkowo łatwy by w niego wejść, dodatkowo ma pewną ciekawą cechę. Nawet w dwuwymiarowej grze wszystko jest ułożone w trójwymiarowym układzie współrzędnych, co pozwala Ci na np. łatwe sterowanie kamerą. Widok 2D jest uzyskiwany poprzez kamerę ortograficzną, która “nie widzi” perspektywy.


#6

Jeśli potrzebujesz czegoś do zrobienia prostej gry to warto zacząć od wspomnianego Godota, ewentualnie Defolda. Świetne są też LOVE, libGDX (gdy chcesz stworzyć coś w Javie na Androida), czy i Cocos2dx (też na mobilki). To zależy jak widzisz przede wszystkim od platformy, w którą celujesz.
Jeśli masz w perspektywie dalsze tworzenie gier to Unity będzie bardziej przyszłościowym wyborem. Totalnie multiplatformowy, z C# (taką “lepszą” IMHO Javą ;))


#7

Nie obrażaj C# porównując go do Javy :stuck_out_tongue:


#8

Heh, no przecież wszyscy wiedzą, że C# lepszy :smile:
Ale nie chciałem nikogo urazić :stuck_out_tongue:


#9

Wybaczam. Twoje grzechy zostały odpuszczone.


#10

Tak jak kolega wyżej myślę że Godot to świetny wybór, duży plus że można developować na linux/win/mac. Sam go używam do prototypowania, w tym jest błyskawiczny i wygodny, dodatkowo ma bardzo ciekawy sposób tworzenia i kompozycji obietków oparty o node/sceny. Dodam, że nie wiem jak sprawdzi się w dużych projektach.

Innym ciekawym jest Duality - główna zaleta C# - główna wada działa tylko na windows


#11

Z mojego doświadczenia przy rosnącym projekcie Godot, czy raczej GDScript staje się nieporęczny. Słabo np. wspiera dziedziczenie, brakuje funkcji anonimowych, silniejszego typowania (żeby wyrzucać błędy już na etapie kompilacji).


#12

Niestety to typowe bolączki dynamicznych języków.
Jednak należy wspomnieć, że wersja Godot 3.0 ma wspierać C# (wszyscy razem hura!) oraz programowanie wizualne (coś jak blueprint w UE4). Osobiście bardzo czekam na csharp’a jeżeli to będzie “first class citzen” a nie jakis dodatek który nie dorównuje GDScript.

PS. Dla niewtajemniczonych GDScript to język skryptowy używany w programowaniu Godota, w dużym skrócie taki Python.