Silnik do prostej gry multiplayer 2D

gry
gamedev

#1

Hej, poszukuję jakiegoś silnika dla gry 2D, do której bez większego problemu będę mógł dodać tryb multiplayer. Gra będzie raczej prosta, w klimacie pixelowym. Na razie widzę na horyzoncie Godot’a, ale jeszcze nie wiem, jakie ma możliwości - nie wiem, czego będę musiał się douczyć.
Mój stack, który w miarę ogarniam, to: Pascal, PHP, JavaScript (tak raczej 3/5).

Nie byłbym zły, gdyby dało się tworzyć gry na konsole takie, jak Nintendo Switch :slight_smile:


#2

Jeśli chcesz wejść w branżę, to polecam zapoznać się z silnikami Unreal i Unity. Unity jest o wiele prostszym silnikiem i zdecydowanie lepiej nada się na grę 2D. Jedyny minus dla Ciebie to fakt, że Unity obsługuje C#, więc będziesz musiał nauczyć się nowego języka programowania. Prędzej, czy później i tak będziesz musiał nauczyć się jednego z tych dwóch silników, ponieważ zdecydowana większość firm ich używa.


#3

Albo patrzę nie tam gdzie trzeba, albo Unity jest płatne. Godot’a mam za free, więc to chyba lepsza alternatywa na start - tym bardziej, że nie wiem, czy zostanę w tej branży.


#4

A, faktycznie źle paczyłem :slight_smile: dla celów edukacyjnych i hobbystów jest darmowy


#5

Multi to raczej się nie kombi z “bez większego problemu”

Generalnie w każdym techu będzie sporo do nauki i nie będzie prosto.

Unity i UrealEngine powinny mieć jakąś wbudowaną albo łatwo do dorzucenia jako moduł replikację sieciową. Na pewno UE ma wbudowane bo to jednak silnik z korzeniami unreal tournamenta i teraz Fortnite’a więc multi jest w krwi. Ale poprawne użycie tego nie jest trywialne.

JS polecam poduczyś się Type scripta i mozesz sobie postawić serwer na node’js i bawić się na web socketach. Webapki bardzo spoko. Ale to też proste nie jest. I libów nie znam, pewnie jakieś są, powinny trochę pomagać ale raczej i tak bedzie sporo rzeźby.

Ktoś robił działajace lekkie multi i poleca jakiś stos? Ja tylko się odbiłem jak posiedziałem kilka h z różnymi stosami i nie znalazłem nic co by działało na start i zeby się pobawic w prototypowanie nie tech. Bo mnie akurat tech nie specjalnie interesował a bym jakieś małe multi chętnie też poklepał i pobawił się ze znajomymi. Ale nie chce mi się miesiąc uczyć jak zestawiać sockety czy konfigurować jakiś shit…

Właściwie starczy mi jakieś proste join game, i potem działający broadcast jakichś customowych eventów to sobie przetuneluję prosty gameplay. Jak będzie trzeba to JSONami więc send string starczy :stuck_out_tongue:


#6

Dobra, decyzji ostatecznej jeszcze nie podjąłem, ale to będzie albo Godot, albo Unity. Jest tylko pytanie: gdzie znajdę w miarę aktualne tutki, artykuły albo nawet ebooki do Unity? Na helionie trochę tego jest, ale niektóre już dość leciwe (7 lat :smile:)