Silniki / Programy do Gier Tekstowych


#1

Witam!
Otóż tworzę na ten moment gry tekstowe w Twine. Średnio podoba mi się interfejs, lecz prostota i wygoda jest.

Przychodzę z pytaniem, czy są równie dobre programy / silniki do tworzenia właśnie gier tekstowych

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie odpowiedzi.


#2

http://textadventures.co.uk/quest/

http://textadventures.co.uk/squiffy

http://www.tads.org/

https://renpy.org/

http://www.adrift.co/


#3

No jest też tak zwany QLG ( SilentDream Engine )
… no ale to pytałeś czy sa… no i tak jest…

Tylko tego silnika nie dostaniesz…
a tak krótki Fun Fact, silnik wspiera robienie gier 2D 3D i tekstowych
a co fajniejsze to można je nawet mieszać ze sobą…

innymi słowy w konsoli Windowsowej możesz mieć grafiki itp.
w końcu wystarczy uzyskać uchwyt do konsoli w czym pomoże sama funkcja windowsa
i potem bez problemu można na konsoli rysować co się chce :x…

Aczkolwiek odpowiadając na pytanie:

  • Tak, są…

Przykładowa gra tekstowa na QLG:


ew


#4

Chyba najpopularniejszy na ten moment engine do tekstowych gier to Ren’Py. Nigdy w nim nie dłubałem, ale wydaje się być jak najbardziej odpowiedni.


#5

a Unitowy Fungus?

asset


#6

Hej, jeśli znasz lub chciałbyś się nauczyć języka Lua (bardzo prosty) to mogę Ci osobiście polecić silnik Defold - całkowicie darmowy silnik do tworzenia gier 3D i 2D, do którego napisałem moduł pozwalający na prosty import z Twine (format Twinson) - szukaj Defork - jest on zintegrowany z modułami RichText lub Defold-Printer służącymi do ładnego, animowanego wyświetlania tekstu z dodatkowymi efektami (np kolory, różne fonty, pogrubienia, skalowanie, falowanie, shake etc). Dołożenie wyświetlających się sprite ów (jeśli chcielibyście visual novel) to będzie drobnostka. W razie czego możesz pisać pw lub bezpośrednio na forum Defold - tam też znajdziesz linki do gotowych przykładów i podobne posty z odpowiedziami - a nawet jeśli napiszesz coś nowego, to dostaniesz odpowiedź nawet bezpośrednio od teamu stojącego za silnikiem (duży plus) :wink: