Sortowanie danych

Witam wszystkich :slight_smile:
Mam problem ze zrozumieniem 2 ostatnich linijek algorytmu sortowania szybkiego, którego znalazłem. Oto link: https://ideone.com/3OpEnn. Wiem, że chodzi o dalszą rekurencję. Jednak dlaczego nie możemy skorzystać z samych liter “i” i “j”, tylko dodatkowo dopisywać wyrazy “left” i “right”?
Pozdrawiam.

W tym temacie jestem laikiem, ale zmienne całkowite “left” i “right” to - z tego, co widzę - pierwotne wartości “i” oraz “j”. Równie dobrze możnaby nazwać te zmienne “i_origin” / “j_origin”. Ostatnie linijki wykorzystują po 3 parametry, zarówno zmodyfikowaną wartość “i” / “j”, jak i wartości zdefiniowane na początku.

O to ci może chodzi? :slight_smile:

Zmień myślenie. To nie litery i wyrazy tylko zmienne. Left i right to zmienne (parametry) wejściowe funkcji. Słyszałeś kiedyś na matematyce o y = f(x) ? Tak samo i w programowaniu funkcje mają swoje wejście i wyjście (z wyjątkiem funkcji bez parametrów wejściowych i/lub typu void).
Parametry wejściowe nie powinny być nigdy modyfikowane (różne języki pozwalają jednak na takie lub inne zachowanie się tych parametrów), Twoje ‘litery’ ‘i’ oraz ‘j’ to z kolei zmienne lokalne dla funkcji, to na nich robione są właściwe obliczenia.
Pod koniec kodu funkcji potrzebujesz zarówno wartości wejściowych (left, right) jak i wartości wejściowych odpowiednio zmodyfikowanych (i, j).

Zrozumienie istoty działania samego algorytmu pozostawiam tobie - jest to rzecz elementarna.

W tym przypadku nie posyłamy oryginałów zmiennych, tylko tworzymy na potrzebę funkcji zmienne left oraz right, dlatego modyfikacja ich nie miała by większego wpływu. Jednak potrzebne jest pozostawienie tych zmiennych w postaci pierwotnej i stworzyć dodatkowo zmienne pomocnicze i oraz j do modyfikacji, później wywołania rekurencji?

To wiem, jednak nie mogę zrozumieć dlaczego w dwóch ostatnich linijkach kodu potrzeba użyć naprzemiennie i,j oraz left,right.