Soulash, roguelike w którym wcielisz się w rolę zapomnianego boga pragnącego zniszczenia świata

gamedev

#1

Cześć,
Od około 2 lat pracuję “po godzinach” nad rogalikiem o nazwie Soulash i w końcu udało mi się posklejać moje dzieło w coś grywalnego. Głównym założeniem gry jest kierowanie “tą złą” postacią, która chce zniszczyć świat zamiast go ocalić, dlatego też penetrowanie lochów jest kwestią drugorzędną. Akcja dzieje się głównie w miastach, wsiach i twierdzach różnych ras, ale inne lokacje typu zrujnowane świątynie czy jaskinie również występują.

Z funkcjonalności dostępnych w grze to:

  • Sporej wielkości otwarty świat z przeróżnymi lokacjami, od wspomnianych wcześniej wsi, krasnoludzkich twierdz pod górami, elfickich twierdz między drzewami, po ogromną stolicę Imperium ludzkiego.
  • Wiele ras i profesji do wyboru - pomimo kierowania bogiem, aby móc utrzymać swoją obecność w świecie niezbędne jest utrzymanie śmiertelnego ciała.
  • Mechaniki znane z gier survivalowych, tj konieczność zdobycia pokarmu, wody lub krwi oraz odpoczynek i sen, które zmuszają do planowania rozgrywki.
  • Wybór umiejętności podczas awansowania na kolejne poziomy pozwala tworzyć hybrydy pomiędzy profesjami.
  • Crafting - zdobywanie surowców poprzez drwalstwo czy górnictwo, lub z odsyku ze zniszczonych przedmiotów.
  • Niemal wszystkie przedmioty w grze są tymczasowe, ich wykorzystanie zmniejsza ich wytrzymałość i nie da się ich naprawić, dlatego crafting ma większe znaczenie i umożliwia wytworzenie magicznych przedmiotów.

Gra póki co dostępna jest wyłącznie na Windowsa, działa również pod WINE. Demo jest już dostępne do ściągnięcia, natomiast v0.2 alfa pojawi się 21.06.2019, czyli już wkrótce. Zainteresowanych zapraszam do obejrzenia trailera poniżej gdzie można zobaczyć sporo gameplaya z nadchodzącej alfy.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=v-qGtZYKJH4
Strona: https://wizardsofthecode.itch.io/soulash
Devlog: https://wizardsofthecode.itch.io/soulash/devlog
Twitter: https://twitter.com/ArturSmiarowski


#2

Niektórych indie devów może zainteresować mój ostatni post podsumowujący progres w tworzeniu gry w 2019 roku, gdzie opisałem co udało mi się zrobić, ile czasu to zajęło, ilość kodu jaką napisałem, a także ile kopii gry udało mi się sprzedać przez ostatnie pół roku: https://wizardsofthecode.itch.io/soulash/devlog/117041/soulash-development-in-2019


#3

Hej, wygląda genialnie. Jakby nie jestem targetem gier “konsolelike”, ale ten światłocień, czary, strzały zrobiły na mnie efekt “wow”.


#4

Dzięki Czester, cieszę się że moja gra robi dobre wrażenie. :slight_smile:


#5

Witam wszystkich ponownie! Od mojego ostatniego posta na temat gry sporo się zmieniło, więc pomyślałem że wrzucę aktualizację. Gra dalej się rozwija, już latami, więc jest o czym popisać. :slight_smile:

Jakieś 3 miesiące temu zawiązałem współpracę z utalentowaną graficzką Xiclu która rozpoczęła przygotowania do trybu graficznego Soulasha, po 4 latach tworzenia gry w końcu mamy grywalne demo nie tylko w ASCII! Efekt można zobaczyć na najnowszym trailerze https://www.youtube.com/watch?v=rELSyLP2gNk a demko pobrać na itchu https://wizardsofthecode.itch.io/soulash - plik soulash-windows-demo-gfx.zip

Dzisiaj wystartowaliśmy też z Kickstarterem żeby spróbować zebrać trochę funduszy na rozszerzenie nowego trybu graficznego również o animacje postaci i statycznych obiektów. Dodatkowo zebraliśmy największe funkcjonalności o które gracze prosili przez ostatnie kilka lat jako stretch goals - na przykład chcielibyśmy dodać do gry tryb sandbox z proceduralnie generowanym światem, sługi zajmujące się wytwarzaniem przedmiotów czy zbieraniem surowców - w końcu takie czynności są nie godne naszej boskiej istoty. Również frakcje z którymi można nawiązywać kontakty inne niż walka, oraz umożliwienie budowania budynków, żeby budować świątynie czy lochy z których będziemy panować nad światem.

Jeżeli kogoś interesują tracydyjne rogueliki, lub chciałby wesprzeć Polską produkcję próbującą namieszać w niszowym gatunku gier, zachęcamy do wsparcia nas pod linkiem https://www.kickstarter.com/projects/asmiarowski/soulash-classic-fantasy-roguelike :slight_smile: