Soulash, roguelike w którym wcielisz się w rolę zapomnianego boga pragnącego zniszczenia świata

gamedev

#1

Cześć,
Od około 2 lat pracuję “po godzinach” nad rogalikiem o nazwie Soulash i w końcu udało mi się posklejać moje dzieło w coś grywalnego. Głównym założeniem gry jest kierowanie “tą złą” postacią, która chce zniszczyć świat zamiast go ocalić, dlatego też penetrowanie lochów jest kwestią drugorzędną. Akcja dzieje się głównie w miastach, wsiach i twierdzach różnych ras, ale inne lokacje typu zrujnowane świątynie czy jaskinie również występują.

Z funkcjonalności dostępnych w grze to:

  • Sporej wielkości otwarty świat z przeróżnymi lokacjami, od wspomnianych wcześniej wsi, krasnoludzkich twierdz pod górami, elfickich twierdz między drzewami, po ogromną stolicę Imperium ludzkiego.
  • Wiele ras i profesji do wyboru - pomimo kierowania bogiem, aby móc utrzymać swoją obecność w świecie niezbędne jest utrzymanie śmiertelnego ciała.
  • Mechaniki znane z gier survivalowych, tj konieczność zdobycia pokarmu, wody lub krwi oraz odpoczynek i sen, które zmuszają do planowania rozgrywki.
  • Wybór umiejętności podczas awansowania na kolejne poziomy pozwala tworzyć hybrydy pomiędzy profesjami.
  • Crafting - zdobywanie surowców poprzez drwalstwo czy górnictwo, lub z odsyku ze zniszczonych przedmiotów.
  • Niemal wszystkie przedmioty w grze są tymczasowe, ich wykorzystanie zmniejsza ich wytrzymałość i nie da się ich naprawić, dlatego crafting ma większe znaczenie i umożliwia wytworzenie magicznych przedmiotów.

Gra póki co dostępna jest wyłącznie na Windowsa, działa również pod WINE. Demo jest już dostępne do ściągnięcia, natomiast v0.2 alfa pojawi się 21.06.2019, czyli już wkrótce. Zainteresowanych zapraszam do obejrzenia trailera poniżej gdzie można zobaczyć sporo gameplaya z nadchodzącej alfy.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=v-qGtZYKJH4
Strona: https://wizardsofthecode.itch.io/soulash
Devlog: https://wizardsofthecode.itch.io/soulash/devlog
Twitter: https://twitter.com/ArturSmiarowski


#2

Niektórych indie devów może zainteresować mój ostatni post podsumowujący progres w tworzeniu gry w 2019 roku, gdzie opisałem co udało mi się zrobić, ile czasu to zajęło, ilość kodu jaką napisałem, a także ile kopii gry udało mi się sprzedać przez ostatnie pół roku: https://wizardsofthecode.itch.io/soulash/devlog/117041/soulash-development-in-2019


#3

Hej, wygląda genialnie. Jakby nie jestem targetem gier “konsolelike”, ale ten światłocień, czary, strzały zrobiły na mnie efekt “wow”.


#4

Dzięki Czester, cieszę się że moja gra robi dobre wrażenie. :slight_smile:


#5

Witam wszystkich ponownie! Od mojego ostatniego posta na temat gry sporo się zmieniło, więc pomyślałem że wrzucę aktualizację. Gra dalej się rozwija, już latami, więc jest o czym popisać. :slight_smile:

Jakieś 3 miesiące temu zawiązałem współpracę z utalentowaną graficzką Xiclu która rozpoczęła przygotowania do trybu graficznego Soulasha, po 4 latach tworzenia gry w końcu mamy grywalne demo nie tylko w ASCII! Efekt można zobaczyć na najnowszym trailerze https://www.youtube.com/watch?v=rELSyLP2gNk a demko pobrać na itchu https://wizardsofthecode.itch.io/soulash - plik soulash-windows-demo-gfx.zip

Dzisiaj wystartowaliśmy też z Kickstarterem żeby spróbować zebrać trochę funduszy na rozszerzenie nowego trybu graficznego również o animacje postaci i statycznych obiektów. Dodatkowo zebraliśmy największe funkcjonalności o które gracze prosili przez ostatnie kilka lat jako stretch goals - na przykład chcielibyśmy dodać do gry tryb sandbox z proceduralnie generowanym światem, sługi zajmujące się wytwarzaniem przedmiotów czy zbieraniem surowców - w końcu takie czynności są nie godne naszej boskiej istoty. Również frakcje z którymi można nawiązywać kontakty inne niż walka, oraz umożliwienie budowania budynków, żeby budować świątynie czy lochy z których będziemy panować nad światem.

Jeżeli kogoś interesują tracydyjne rogueliki, lub chciałby wesprzeć Polską produkcję próbującą namieszać w niszowym gatunku gier, zachęcamy do wsparcia nas pod linkiem https://www.kickstarter.com/projects/asmiarowski/soulash-classic-fantasy-roguelike :slight_smile:


#6

Czołem misie pysie,

Dzisiaj znowu odgrzebuję posta z popiołów by pokazać wam już efekt bliski końcowego. Łącznie 5 lat pracy, ponad 7000 godzin programowania, planowania, marketingu i kilkadziesiąt tysięcy złotych by wyprodukować to oto dzieło sztuki. O czym jest gra można poczytać wyżej, Kickstarter nam się co prawda nie powiódł, ale i tak znalazłem sposób by dojechać do końca. Czasami jak się czegoś bardzo chce, to warto być jak karaluch.

Nasz najnowszy trailer: https://www.youtube.com/watch?v=dVj-RoBSe20
Więcej o samej grze można znaleźć tu: https://store.steampowered.com/app/1623210/Soulash

Życzę wszystkim robiącym własne gry rodakom jak najwięcej wytrwałości. To bardzo ciężka i często niewdzięczna fucha, ale na końcu jest satysfakcja jaką trudno znaleźć w dobrze płacących korporacyjnych posadach. Warto!


#7

Gratulacje i powodzenia, towarzyszu broni :smiley: Dorzuciłbym, na Twoim miejscu, tutaj i do filmu na yt link do Steama, bo chciałem sprawdzić z ciekawości jak to wygląda i nie ma odnośnika (a pewnie nie będę jedyny, który to zrobi) :slight_smile:

Tak z ciekawości: masz jakieś przemyślenia dlaczego Ci nie wyszła kampania na Kickstarterze? Będę za jakiś czas się przymierzał, zawsze fajnie posłuchać kogoś kto już przetarł szlaki


#8

Dzięki ByerN, sporo moich przemyśleń po Kickstarterze zostawiłem w artykułach na Patreonie:
https://www.patreon.com/posts/51834301
https://www.patreon.com/posts/51846013

Ogólnie nie udało się sfinalizować kampanii, ale wyszedł z tego całkiem niezły sukces, otworzył sporo nowych możliwości, na przykład kilka rozmów z wydawcami i całkiem przyzwoitą ofertę na kilkaset tysięcy złotych inwestycji na którą się ostatecznie nie zdecydowałem. Dzisiaj właściwie tylko dzięki tej kampanii mam ponad 16000 wishlist na Steamie i był to największy zysk z “działań marketingowych” jakie kiedykolwiek podjąłem. :slight_smile: