Space Runner - Mobilna gra zręcznościowa

gamedev

#1

Witam ,od paru miesięcy pracuję nad grą 2D na silniku Unity pt “Space Runner” w grze chodzi o to ,żeby jak najdłużej przeżyć w przestrzeni kosmicznej unikając asteroid ,planet oraz innych przeciwników.W grze również gracz zbiera monety dzięki którym może kupić np ulepszyć statek albo kupić nowy.Gra nie jest jeszcze ukończona ale poniżej załączam link do zwiastuna gry :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=wwJqijvW60s&t=44s

PS
Prosiłbym o ocenę gry w skali od 1 do 10 oraz napiszcie co o niej sądzicie :grinning:


#2

Część.

Wygląda ok. Niestety top-down shmup przewija się przez niemal wszystkie kursy i tutoriale na jakie trafiłem, więc … no trochę sztampowe. Ważne zatem, co jeszcze zostało zaimplementowane w grze, czy jest w jakiś sposób wyjątkowa, i jak się to odbiera, m.in bardzo dobrze że wprowadzasz jakiś system rozwoju. Fajnie byłoby jednak wrzucić zajawkę gameplayu na itch.io czy inny podobny serwer.

Z samego zwiastuna:

  • wyraźny łącznik przy przesuwania tła. To bardzo źle - musisz postarać się o tła które łączą się na krawędziach.
  • bardzo nierówne jakościowo sprity. Porównaj sobie to zielone ufo ze statkiem gra. To w zasadzie moja opinia, ale lepiej dać wszystkie sprity niskiej rozdzielczości i proste, niż uzupełniać braki tym co akurat masz pod ręką. Ihmo źle to wygląda. Jeżeli potrzebujesz więcej spritów, to przerabiaj te co używasz ( skala, barwa, przenoszenie komponentów ) zamiast wrzucania czegokolwiek. To wcale nie jest takie trudne, a nie wychodzi z tego taki składak.
  • Podobnie z łączeniem meteorów 3D i statków 2D.
  • Miejscami widać błędy w przypisaniu obiektów do leveli.
  • Planety jako przeszkoda to kiepski pomysł.
  • Chyba kolidery są znacząco większe od obiektów. Jakoś tak szybko znikają. I chyba jest tak, że wybuch meteorytu pojawia się w innym miejscu niż był meteoryt.
  • mam wrażenie, że animacja nie jest płynna. Może to być efekt widocznej linii łączenia.

Sugeruje tak - jeżeli to ma być projekt “uczę się” to po prostu dokończ i gdzieś wydaj. Jeżeli ma to być portfolio, to sugerowałbym jednak mocno popracować na doszlifowaniem.