Status One [2D RTS top-down] Nasza pierwsza gra w życiu

gamedev

#1

Hej, wraz z kolegą, popołudniami pracujemy nad naszą pierwszą grą “Status One”, którą zaczęliśmy tworzyć ponad rok temu jako zadanie domowe. Od tego czasu wiele się nauczyliśmy i zamierzamy kontynuować projekt, który jest wstępem do naszej przygody z gamedevem. W grze wcielamy się w dowódcę oddziału antyterrorystycznego, który wykonuje różne misje i walczy z wszelkiego rodzaju przestępczością. Oczywiście oddział można modyfikować i wydawać rozkazy jego członkom w czasie rzeczywistym. Dużo pracowaliśmy, a efekty tego pokazaliśmy w gameplayu:


Myślę, że projekt się spodoba. Prosilibyśmy również o feedback. Zmiany i więcej materiałów możecie znaleźć na naszym twitterze: https://twitter.com/StatusOneDev1


#2

Więcej screenów z gierki.


#3

kiedy będzie można zagrać? poziom trudności jak w hotline miami czy bardziej przystępna? każdy z członków z oddziału ma takie same funkcje?


#4

Aktualnie nie jesteśmy w stanie stwierdzić kiedy gra będzie gotowa, przed nami jeszcze dużo pracy. Postęp z robienia gry można śledzić na naszym twitterze. Co do poziomu trudności. Planujemy aby wraz z postępem w grze zwiększał się poziom trudności. Dodatkowo nie będzie opcji restartowania misji. Na aktualny moment każdy z członków oddziału ma takie same opcje rozkazów. Zakładamy dodanie osobnych umiejętności którymi wyróżniać będzie się każdy z członków zespołu takie jak np medyk lub saper. Dodatkowo po pomyślnie ukończonej misji będą zwiększać się statystyki twoich kompanów.


#5

Bardzo fajnie to wygląda, ale przyczepiłbym się do grafiki, a konkretnie do mieszana różnych styli. Jedne elementy są w hd inne wyglądają jak pixel art (trawa, czcionki). Ujednolicić to i będzie lepiej.


#6

Masz rację, trawa nie będzie robiona jak reszta mapy kratkami tylko będzie osobna wielka grafika która nie wygląda na powtórzone textury, wiem bo każdy o tej trawie mówi. Co do czcionki to na razie sobie je testujemy która wygląda najlepiej, akurat tak się złożyło do nagrania że była taka mocno pixelowa, a nie inna. Tak samo z ikonami rozkazu są nie spójności i będziemy je zmieniać a nawet przeniesiemy je w inne miejsce dla lepszego UX. Dzięki za trafną uwagę i miło że ci się podoba


#7

devlog2pl

Hej!

W tym tygodniu wprowadziliśmy kilka zmian, z którymi chcemy się z wami podzielić. Przede wszystkim poprawiliśmy ruch kamery, która lekko podąża za celownikiem przy brzegach, a dalsze celowanie stało się płynniejsze i ma teraz większy zasięg. Dodatkowo wprowadziliśmy nową broń - SMG, która dzięki swojej szybkostrzelności idealnie sprawdzi się w zamkniętych pomieszczeniach. W przyszłości planujemy dodanie jeszcze większej ilości broni i gadżetów! W prawym górnym rogu będzie od teraz można zobaczyć paski życia członków drużyny, a na mapie pojawiły się nowe tekstury i animacje. Wprowadziliśmy też kilka poprawek związanych z AI i planowaniem.

Najważniejsze zmiany możecie zobaczyć na nagraniu: https://twitter.com/StatusOneDev1/status/1363832241655316482


#8

no i elegancko, tak trzymać