Status One [2D RTS top-down] Nasza pierwsza gra w życiu

gamedev

#1

Hej, wraz z kolegą, popołudniami pracujemy nad naszą pierwszą grą “Status One”, którą zaczęliśmy tworzyć ponad rok temu jako zadanie domowe. Od tego czasu wiele się nauczyliśmy i zamierzamy kontynuować projekt, który jest wstępem do naszej przygody z gamedevem. W grze wcielamy się w dowódcę oddziału antyterrorystycznego, który wykonuje różne misje i walczy z wszelkiego rodzaju przestępczością. Oczywiście oddział można modyfikować i wydawać rozkazy jego członkom w czasie rzeczywistym. Dużo pracowaliśmy, a efekty tego pokazaliśmy w gameplayu:


Myślę, że projekt się spodoba. Prosilibyśmy również o feedback. Zmiany i więcej materiałów możecie znaleźć na naszym twitterze: https://twitter.com/StatusOneDev1


#2

Więcej screenów z gierki.


#3

kiedy będzie można zagrać? poziom trudności jak w hotline miami czy bardziej przystępny? każdy z członków z oddziału ma takie same funkcje?


#4

Aktualnie nie jesteśmy w stanie stwierdzić kiedy gra będzie gotowa, przed nami jeszcze dużo pracy. Postęp z robienia gry można śledzić na naszym twitterze. Co do poziomu trudności. Planujemy aby wraz z postępem w grze zwiększał się poziom trudności. Dodatkowo nie będzie opcji restartowania misji. Na aktualny moment każdy z członków oddziału ma takie same opcje rozkazów. Zakładamy dodanie osobnych umiejętności którymi wyróżniać będzie się każdy z członków zespołu takie jak np medyk lub saper. Dodatkowo po pomyślnie ukończonej misji będą zwiększać się statystyki twoich kompanów.


#5

Bardzo fajnie to wygląda, ale przyczepiłbym się do grafiki, a konkretnie do mieszana różnych styli. Jedne elementy są w hd inne wyglądają jak pixel art (trawa, czcionki). Ujednolicić to i będzie lepiej.


#6

Masz rację, trawa nie będzie robiona jak reszta mapy kratkami tylko będzie osobna wielka grafika która nie wygląda na powtórzone textury, wiem bo każdy o tej trawie mówi. Co do czcionki to na razie sobie je testujemy która wygląda najlepiej, akurat tak się złożyło do nagrania że była taka mocno pixelowa, a nie inna. Tak samo z ikonami rozkazu są nie spójności i będziemy je zmieniać a nawet przeniesiemy je w inne miejsce dla lepszego UX. Dzięki za trafną uwagę i miło że ci się podoba


#7

devlog2pl

Hej!

W tym tygodniu wprowadziliśmy kilka zmian, z którymi chcemy się z wami podzielić. Przede wszystkim poprawiliśmy ruch kamery, która lekko podąża za celownikiem przy brzegach, a dalsze celowanie stało się płynniejsze i ma teraz większy zasięg. Dodatkowo wprowadziliśmy nową broń - SMG, która dzięki swojej szybkostrzelności idealnie sprawdzi się w zamkniętych pomieszczeniach. W przyszłości planujemy dodanie jeszcze większej ilości broni i gadżetów! W prawym górnym rogu będzie od teraz można zobaczyć paski życia członków drużyny, a na mapie pojawiły się nowe tekstury i animacje. Wprowadziliśmy też kilka poprawek związanych z AI i planowaniem.

Najważniejsze zmiany możecie zobaczyć na nagraniu: https://twitter.com/StatusOneDev1/status/1363832241655316482


#8

no i elegancko, tak trzymać


#9

devlog3pl
Witam!

Kolejny tydzień za nami, a wraz z nim więcej zmian w Status One. Na wstępnie zajęliśmy się polepszeniem kilku tekstur, w tym grafiki trawy, chodnika, mebli itp. - dodano cieniowanie i drobne szczegóły, które w ogóle poprawiają szatę graficzną gry. Zaczęliśmy również pracę nad cywilami - dodaliśmy wstępne mechaniki i tekstury, które z czasem będziemy bardziej rozwijać. Mamy też w planach wprowadzenie mechaniki poddawania się przez terrorystów. Jeszcze wiele pracy przed nami, dlatego chętnie posłuchamy wszelkich rad i opinii. Zachęcamy również do obserwowania naszego twittera by być na bieżąco z nowymi zmianami.


#10

Szkoda, że na youtube nie dajecie jakichś filmików z gierki, nawet takich krótkich z usprawnieniami :slight_smile:


#11

devlog4pl devlog5pl


Hej! Minęło trochę czasu, ale wracamy z kolejnymi zmianami. Przez ten miesiąc sporo pracowaliśmy nad mechanikami, bazą danych. Od teraz jest szansa, że wrogowie poddadzą się, gdy zostaną oślepieni lub ich morale drastycznie spadną. Oczywiście dodane zostały do tego odpowiednie grafiki i system ich aresztowania. Dodatkowo przy rzucaniu granatem widać jego trajektorię, a fizyka drzwi została ulepszona. Zrobiliśmy też nowy soundtrack do gry, który możecie odsłuchać na naszym kanale na Youtube. Zaczynamy również pracować nad systemem zarządzania zespołem w menu i możliwością customizacji ekwipunku.

nowy soundtrack

Nagrania zmian zobaczyć możecie na naszym twitterze


#12

devlog6pl




Hej! Wracamy do was z nowymi zmianami w naszej grze. Do tej pory poprawiliśmy wiele błędów, ale najważniejsze zmiany pokazane są na grafice. Po pierwsze od teraz można wywarzyć drzwi bez użycia ładunku wybuchowego. Następnie zmieniliśmy pozycję panelu wydawania rozkazów. Aktualnie znajduje się on przy wybranej postaci, a nie w dolnej części ekranu. Kolejną większą zmianą jest poprawienie systemu leczenia. Sojusznicy już nie biegną wszyscy naraz, żeby uleczyć rannego, a gracz potrzebuje na to więcej czasu niż wcześniej. Dodatkowo w menu planowania można zaplanować rzut granatem. Następną rzeczą jaką chcemy wprowadzić to ekran końca misji. Trwają również prace nad fabułą.


#13

Hej, w międzyczasie powstał nowy soundtrack zatytułowany “Project 02” do naszej gry! Dajcie znać co myślicie. Wkrótce więcej zmian i nowości.


#14

Wypuściliśmy kolejny soundtrack do naszej gry! Praca wrze, a niedługo wleci kolejny devlog.


#15

devlog7pl
Hej! Kolejny tydzień za nami, a wraz z nim kilka zmian i nowości w Status One. Dodaliśmy nową broń, jaką jest shotgun, której pole rażenia jest znacznie większe niż innych broni. Zrobiliśmy również drobne poprawki w oświetleniu i kolorach. Ponadto wprowadziliśmy system zdrowia dla przeciwników. Od teraz zarówno terroryści jak i antyterroryści, są tak samo wrażliwi na postrzały, a jedyne co może obie strony uchronić od śmierci to kamizelka kuloodporna. Dodatkowo zmieniono i poprawiono trochę tekstur.



#16

Hej! Po krótkiej przerwie wracamy z wieloma nowymi zmianami. Najważniejszymi nowościami, jakie wprowadziliśmy są:

  • działający system zapisywania gry;
  • system rekrutacji członków Team’u;
  • ulepszony ruch kamery;
  • poprawa kolorów, świateł i UI;
  • dodano nową mapę;

Przez cały czas pracujemy i dajemy z siebie jak najwięcej, aby zakończyć wstępną fazę tworzenia Status One. Wkrótce możecie spodziewać się nowych devlogów, a aktualne zmiany możecie zobaczyć na nowo powstałym gameplay’u:

Liczymy na wasze propozycje i komentarze! Do usłyszenia.


#17
  • jedna z map cały czas w budowie

  • druga mapa już bardziej dopracowana
    image

  • kilka randomowych grafik
    image

  • screeny z gierki
    image
    image
    image
    image
    image

  • grafiki rang dostępnych do uzyskania w grze
    image

  • panel rekrutacji operatorów. każdy operator będzie miał unikatowy wygląd i perk. Operatorzy “generują się” z losowymi statystykami, od których zależy ich cena i utrzymanie
    image

  • sklep jest prawie w 100% zrobiony, będziemy dodawać do niego nowe bronie i gadżety
    image


#18

Cześć wszystkim!

Oto wyniki naszej pracy na przestrzeni ostatnich miesięcy. Całkowicie przerobiliśmy interfejs użytkownika i dodaliśmy fazę przygotowań, w której można kupić sprzęt i rekrutować operatorów. Na końcu każdej misji znajduje się również ekran podsumowania, na którym widać postępy swojej drużyny. Dodaliśmy również system sławy i doświadczenia. Wraz ze wzrostem sławy otrzymujesz nowe, trudniejsze misje, za które oczywiście dostajesz więcej pieniędzy. Z każdą misją twoi sojusznicy zdobywają doświadczenie, które wpływa na ich statystyki i umiejętności. Mechanika AI jest coraz lepsza. Zapobiegliśmy utknięciu AI w drzwiach. Obecnie chcemy skupić się na mechanice HQ i nowym systemie przeciwników. Przedstawiamy wam rozgrywkę z najnowszymi zmianami