Staż w firmie Gamedev

gamedev

Uczę sie od około roku na grafika 3D, niedługo kończę szkołę i no oczywiście dalej bym chciał iść w tym kierunku. Niestety jestem tylko samoukiem i brak mi żadnego doświadczenia w grupie lub w jakimś np. zarobkowym projekcie. Nadal nie jestem przekonany czy iść na studia czy nie ale bardziej jestem na nie.
Mam parę pytań, przepraszam jeśli będą dziwne.

1. Czy jest możliwość dostać się na staż w firmie jeśli nie jest się studentem tylko “zwykłą osobą” ?
  2. Czy warto iść na staż czy próbować szukać już pracy jako junior? (może nieskromnie ale uważam że umiejętności mam już całkiem całkiem ale niestety 0 doświadczenia w branży, przyjmą kogoś takiego na juniora?)
  3. Czy jeśli potrafię już coś w tym temacie to studia mają sens? Czy lepiej douczać sie dalej samemu?

1. Szanse pewnie jakieś są, ale małe. Nie wiem jak to techniczno-prawnie wygląda.
  2. Z zerowym doświadczeniem to marne szanse na pracę. To taka branża, gdzie doświadczenie możesz łapać poza pracą zawodową, jeśli oczywiście masz skilla i chęci. Porób coś własnego, jakieś modele, postacie, budynki. Dołącz do jakiegoś zespołu w którym już coś konkretnego się dzieje, nikt nie pogardzi darmowymi modelami. Unikaj zespołów w którym ludzie zbierają się, żeby wspólnie ‘pouczyć się unity’.
  3. Sprawa mocno dyskusyjna. To zależy od tego, czy potrafisz uczyć się sam, czy musisz mieć bat nad dupą w postaci egzaminów. Ta branża nie wymaga papierka, wymaga za to skilla i dobrego portfolio, które wcale nie musi zawierać w sobie twojej pracy np inżynierskiej.

ja jestem samoukiem, a z tego co mi wiadomo to w szkole i na studiach często uczysz się technologii sprzed kilku lat, po skończeniu szkoły/studiów do niczego to Ci się nie przyda jeśli w domu wieczorami sam nie będziesz codziennie 4 godziny wałkował nowe rzeczy.