Stworzenie gry przeglądarkowej


#1

Mam dostęp do serwera za darmo i chciałbym coś z tym zrobić, mianowicie grę. Backend muszę zrobić w php, chciałem użyć nodejs oraz socket.io, ale niestety, może być tylko php, również mam dostęp do bazy danych. Lecz ja bym chciał zrobić grę mmorpg w której w czasie rzeczywistym można spotkać kogoś, walczyć lub razem zabijać potwory. Jak to wygląda? Da się zrobić z php na backendzie? Nie mogę raczej nic dodatkowego tam instalować, po prostu upload’ować pliki. Gra nie będzie wymagająca pixel art z izometrycznym widokiem w 2d.


#2

Czytam to i mam taką reakcję:

A dlaczego? Bo mnie tak to rozbawiło :slight_smile: Nie obraź się drogi Fabianie, ale:

  • MMORPG to jest wyższa szkoła jazdy, której nie zrobisz bez pełnego składu co najmniej 6 ludzi z doświadczeniem w branży gamedev.
  • W czasie rzeczywistym? Z klientem to jeszcze, ale bez klienta to nie da rady
  • Pixelart, czy inne grafiki, nie ma znaczenia, wszystko ma swoją wagę, a w przypadku gier via www trzeba po prostu wiedzieć jak wielokrotnie wykorzystać jedną grafikę w paru miejscach.
  • Potrzebujesz więcej niż tylko “spotkać kogoś, walczyć lub zabijać potwory” to sprawi że ludzie może wejdą do takiej gry, ale szybko się znudzą.

Generalnie, jeżeli próbujesz kopiować Margonem, to odpuść sobie, tamta gra była robiona przez lata z udziałem masy ludzi. Mały zespół nie zrobi MMORPG, nie ważne jakie by prostackie ono nie było. PHP nie jest złym językiem, ale raczej nie do rodzaju gry o której marzysz, tu bez node.js czy podobnych się nie obędzie.


#3

Skoro nie wiesz ja to wygląda to sobie nie poradzisz. A jeden post odpowiedzi to za mało, żebyś się dowiedział, zrozumiał i umiał potem coś takiego napisać. Moja rada: kup sobie jakieś dobre książki i po prostu zacznij się uczyć programowania.

Nie no, trochę przesadziłeś, bo pomijając grafikę, to MMORPG jestem w stanie zrobić sam. Oczywiście było by to o kilka rzędów wielkości lepsze jakościowo niż te wszystkie margonemopodobne gierki.

Oczywiście, że da radę. Przeglądarka jest klientem. Jednak napisanie własnego klienta w jakimś porządnym języku (czyli nie JS) zapewni programiście dużo większy komfort pracy.

Może kiedyś się to liczyło, dziś oglądamy filmy full hd przez internet.


#4

Od strony kodu nie przeczę, jednak MMORPG to jeszcze fabuła, no i też zależy jak bardzo skomplikowana mechanika by miała tam być bo dochodzi kwestia czasu.

Ci co mają neostradę 1 mega to raczej nie :stuck_out_tongue: A target gier przeglądarkowych dobrze jak zakłada, że użytkownik siedzi na rozdzielczośc 1024x768 z dupiatym monitorem i ma neta co ledo dycha xD W końcu gry w przeglądarce to przede wszystkim dostępność dla każdego i wszędzie :slight_smile: aczkolwiek owszem, można w tych czasach to olać…


#5

No można i tak, ale tam gdzie ja grywałem to fabuła sprowadzała się do okresowych eventów będących okazją do nawalania się. Czasem dostęp do takiego eventu był uzależniony od zrobienia prostego questa, treści którego i tak nikt nie czytał. Więc od biedy takie coś był bym w stanie zrobić sam.
Pomijając czas, jest to do zrobienia w dwie osoby (ja + grafik), ale fakt, zeszło by długo.

EDIT:
Do wszystkich młodzików, którzy widzą dla siebie nadzieję w powyższym (“do zrobienia w dwie osoby”) - programuję od 15 lat. Zawodowo.


#6

Ano niestety, większość MMORPG się zwie jak zwie, nie wiedząc, że “Role playing” w nazwie oznacza odgrywanie jakiejś postaci w jakimś świecie :confused: Ja (fabularz, który pisze opowiadania i teksty od 17 lat) i jeden programista, robiliśmy MMORPG jako naszą pierwszą grę, zajęło 2 (prawie 3 lata) a efekt był dość mierny, dlatego nikomu nie polecam od tego zaczynać przygody w gamedevie bo można się i zniechęcić i rozczarować. Niby sam rozpisałem zaawansowane dialogi z npc’ami (21 npców) które reagowały nawet na płeć i rasę gracza, często zwracając się nawet po imieniu, ale ilość tekstu (questy, opisy przedmiotów, opisy miejsc) była po prostu zbyt duża by to szybko ogarnąć w pojedynkę, a siedzę w temacie dobrych wiele lat. Zamiast z motyką na słońce lepiej wydać prostą gierkę single player, point&click lub platformówkę i w ten sposób zebrać zespół :slight_smile:


#7

Jak nie możesz podmienić technologii w serwerze, tzn jest to pewnie serwer współdzielony - tutaj domniemam, że Twój serwer nie uciagnie wiecej jak 15-20 graczy