Stworzenie pierwszej gry


#1

Witam,
Uczęszczam do Technikum informatycznego na profilu technik informatyk. Od dłuższego czasu chciałbym się zabrać za stworzenie własnej gry typu RPG, tylko nie mam zielonego pojęcia jakich narzędzi potrzebuje.
Mógłby mi ktoś objaśnić co mogę pobrać na początek do nauczenia się, jak i do późniejszego doskonalenia umiejętności?


#2

Jak MMORPG to potrzebujesz okolo 200 ludzi :smiley: od programistow do grafikow.
Najpierw wybiez jezyk programowania/albo gotowy silnik itp itd… zacznij sie w nim bawic… a potem dokumentacja i uczysz sie rozwiazujac problemy :smiley:


#3

Jaki silnik jednak dominowałby w nauce tworzenia gier? :stuck_out_tongue:
Oczywiście nie napalam się na nie wiadomo jaką produkcję, chciałbym aby pierwsze gry były zrobione od początku do końca i w ogóle działały :slight_smile:


#4

Masz jakieś doświadczenie programistyczne?
Czy będzie to twój pierwszy ukończony projekt?

Jeżeli tak, to radziłbym wybrać coś innego niż RPG - nie dlatego że nie wierzę w twoje umiejętności, ale ilość rzeczy które trzeba w takim projekcie ogarnąć jest nawet nie wyobrażasz sobie ile razy większa niż w przypadku prostszych gier. Grubo ponad 90% funkcji zrobisz źle (ponieważ na tym polega nauka) - będziesz pracował nad swoim RPG przez rok, spojrzysz na kod napisany 10 miesięcy wcześniej i słusznie stwierdzisz, że jest beznadziejny. Mówię to z własnego doświadczenia, ponieważ dokładnie w ten sposób zaczynałem - skończyło się tak że po ponad pół roku pracy (~600h) zrobiłem przerwę na zrobienie czegoś prostszego, w moim wypadku Pac-man, a następnie przerobiłem co się dało z RPG na prostą grę zręcznościową i uważam, że była to najlepsza decyzja w kwestii gamedevu. W grze z gatunku RPG jest tyle ukrytych rzeczy, że stworzenie nawet samych funkcji dla 20% z nich zajmie dużo więcej niż ukończenie innego projektu - od systemu walki (atakowanie, hitboxy, triggery, raycasty), systemu ekwipunku, loota, grywalne klasy, AI przeciwników, gromady ukrytych triggerów z dziesiątkami wyjątków, systemu dialogów, buffy / debuffy, interfejs który musi być czytelny + intuicyjny + ładny, historia świata oraz ras, wszelkie wątki fabularne, system questów, system zapisywania gry… można tak wymieniać długo. Pracuję w tej chwili nad grą RPG (bardzo prostąi lekką warto nadmienić), i po 2 latach (ok. 2500h) wciąż jestem na etapie dodawania feature’ów, zmieniania wielu rzeczy, i tworzeniu grywalnego contentu.

Jeśli masz doświadczenie, zignoruj co napisałem, tylko jeśli zadajesz pytania “od czego zacząć”, wątpię żeby jakiekolwiek doświadczenie które masz było szczególnie znaczące :slight_smile: Naprawdę, może to brzmi głupio, ale każdy ci powie żebyś “start small” - zrób klon czegoś, coś co będzie działać od początku do końca, znaną starą grę - Arkanoida, Ponga, prostą platformówkę jednoekranową, wyścig “w górę ekranu”. Serio, nauczysz się tak wielu rzeczy, że sam będziesz zaskoczony.

Ściągnij Unity albo Unreal Engine, jeśli chcesz tworzyć modele 3D to Blender, jeśli tekstury dla modeli lub sprite’y dla gier 2D to GIMP albo Krita. Odpalasz Youtube, wpisujesz “Unity podstawy” albo “UE first game”, robisz krok po kroku i jak działa to super. Potem próbujesz trochę edytować skrypty czy blueprinty i patrzysz co się zmienia. Kolejny tutorial, youtube czy Unity forums, i tak dalej. Jak utkniesz, pisz na forach, nikt cię nie zje.

Powodzenia!


#5

Bardzo dziękuje za tak wyczerpującą odpowiedź!
Dokładnie tak jak napisałeś, zadając pytanie od czego zacząć słusznie stwierdziłeś że jestem laikiem i dopiero chcę się w to wdrążyć.
Zrobię dokładnie tak jak napisałeś, na pewno mi to pomoże!
Jeszcze raz dziękuje!!


#6

Wydaje mi się, że fajnym początkiem są też edytory pokroju GameMaker i RPG maker.
Ja w sumie tak zaczynałem jak byłem w gimnazjum.
Wydaje mi się też, że fajnym pomysłem są mniejsze silniki albo biblioteki żeby ogarnąć samo programowanje grafiki. Jak to działa od podszewki.