Symulacja wojny atomowej na androida


#1

Cześć,

Obserwuje forum od dawna choć się tutaj za bardzo nie udzielam. Tym razem jednak poczynię odstępstwo od reguły ponieważ po kilku latach rzeźbienia w wolnym czasie wydałem swoją grę na androida. Do jutra rozdaję kody promocyjne gdyby ktoś był zainteresowany zagraniem:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.highthere.nuked

pozdrawiam
Marcin


#2

Jaki masz pomysł na marketing? Czemu gra premium a nie free?

Plusy:

  • Fajny trailer

Minusy:

  • Uprawnienia: “prevent device from sleeping”, i cała litania innych, do czego gra ich potrzebuje? Bo wygląda jak jakiś trojan? Z powodu tych uprawnień to odradzałbym instalacje komukolwiek.
  • Literówki w opisie.
  • Od screenshotów bolą oczy (z powodu napisów w dziwnej kolorystyce).
  • Sama czcionka / ikony / menu w grze wyglądają średnio fajnie.

#3

cześć tanku,

Dzięki za uwagi. Napisz mi proszę gdzie ta literówka, thnx.

Uważam że na grę free trzeba mieć dobry pomysł, na samych reklamach się niewiele zarobi w dzisiejszych czasach pomijając już fakt że jest to bardzo irytujące. Co do promowania to wierzę że jak coś jest dobre to się sprzeda a marketing to dziecko szatana :wink:

Z tymi uprawnieniami to mnie zadziwiłeś, ta cała litania to 6 ale mogę jeszcze raz przejrzeć, sądziłem że WAKE_LOCK to norma ale może czas zweryfikować niektóre przekonania.

Grafiki z pewnością poprawię przy kolejnym zleceniu, niestety uprawiam gamedev w stylu “one man army” :wink: .

pozdrawiam


#4

What? Użyj słownika.

Hmm widzę, że już część poprawiłeś ale został akurat wake lock. Ja nie bardzo widzę przypadku użycia by to było potrzebne w jakiejkolwiek grze.

A skąd ludzie mają wiedzieć, że Twoja gra jest dobra?


#5

patrzę na permissiony w innych grach - duże tytuły : Chess Free, Angry Birds, 8 Ball Pool, Alto’s Adventure - wszystkie mają wake lock, nie chcę marnować więcej czasu.

Konsola google play podkreśla błędy na czerwono - nie trzeba słownika.


#6

Z takim podejściem daleko nie zajdziesz, bo nawet najlepszy produkt się nie sprzeda jeżeli nikt o nim nie będzie wiedział.


#7

@Filip_And Dlatego rozdaje sie darmowe wersje prasie i youtubera albo sie robi presskit. Z tym graniem za darmo to sie tak ludzie na Androida nauczyli i tyle to jest lawina tego ze tam albo ma byc za 5groszy albo najelpiej za darmo. Na iOS nigdy nie widzialem zeby ludzie sie pieklili o 1Dolka nawet jak gra jest słaba najwyzej prosza o zwrot. W dzisiejszych czasach takie wersje Lite to jedynie przy systemie gdzie dokupuje sie chaptery gier albo maja jakies inappy. No chyba ze sie ma naprawde ogarniety marketing reklam etc w to moza gre za darmo wystawic. Ale ja takich gier nie instaluje bo reklamy czesto w najmniej oczekwianym momencie mi wyskakuja psujac zabawe.


#8

cześć

Dzięki, być może tak jest choć ja mam odwrotne obserwacje z życia wzięte. Jeżeli jednak podeprzesz się jakąś historią wyciągniętą ze swojego bogatego doświadczenia to mogę zmienić zdanie!

Naturalnie uprawiam jakąś autopromocję w miarę swoich skromnych możliwości ale z tego co wiem dobry marketing kosztuje dużo kasy i niewielu się na tym zna. Nie znam nikogo takiego i myślę że jeżeli ktokolwiek zna to raczej nie dzieli się takimi informacjami, taki rynek.


#9

Aha, jak tak to spoko, myślałem że nigdzie nie promujesz gry tylko wstawiłeś ją na google play i czekasz na pobrania, bo i takich widziałem. Ja zazwyczaj wstawiam na jak najwięcej forów i innych miejsc gdzie gra może być zauważona.


#10

Zgadzam sie z kolegami wyzej apropo uprawnien oraz wersji f2p. Niestety uzytkownicy androida nawet nie chca wydawac 2zl na gre, tym bardziej ze screeny nie urzekaja :slight_smile:

Chcialbym rowniez zapytac, dlaczego robic gre od ‘kilku lat’ nie zainwestowales chociazby z 20/30zl w GUI? :slight_smile:
To GUI wyglada jakby bylo zrobione na odwal sie, a moze nawet powiedziec, ze go nie ma.

Uwazam, ze najwazniejsze co powinienes zrobic w obecnej sytuacji to:

1.Zmienic wersje na F2P. (Nie wiem czy po wydaniu mozna to zmienic, wiec jezeli nie to juz trudno)
2.Zmienic GUI.
3.Marketing

Pozdrawiam serdecznie :wink:


#11

błędne założenie

czy mógłbyś się pochwalić jakie pobrania mają Twoje gry i ile z tego zarabiasz na reklamach i IAP ?

mógłbyś polecić kogoś kto się na tym zna ? Jeżeli sam się na tym znasz to śmiało pisz co trzeba robić.
pozdrawiam


#12

Trudno mi powiedzieć cokolwiek o samej grze, bo to zupełnie nie mój typ.
Moje uwagi odnośnie tego co widzę z poziomu google play:
-design jest niespójny. W tych czasach zwyczajnie nieprzyjemnie dla oka wygląda łączenie “rzeczywistej” grafiki (zdjęcia satelitarne czy co to jest) i komputerowej.
-gui niszczy imersję. Jest odcięte od reszty gry.
-początek trailera wygląda jak zlepek stocka
-generalnie trailer nie porywa. Spróbuj wyłączyć gui na czas kręcenia ujęć i zobaczysz, że będzie trochę lepiej. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej :slight_smile:

Co do ceny- ja np myślę, że lepiej jest pójść albo w stronę f2p albo bardziej “premium” z wyższą stawką i odpuścić sobie taką sprzedaż za 2zł. Rynek androida jest przesycony. Gry bez dobrego marketingu wchłania limbo. Ludzie szukając czegoś porządnego zaczynają patrzeć na droższe gry, bo nie chcą grzebać w tonie śmieci. Pierwsze co zrobią to spojrzą na cenę i czołówkę. Jeśli czołówka będzie ciekawa, to zajrzą na trailer. Jak trailer się spodoba to kupią. Jak trailer nie zaciekawi przez pierwsze kilka sekund, to odpuszczą.

Wbrew pozorom, bez silnej kampanii marketingowej, wydaje mi się, że łatwiej jest sprzedać drogą grę niż f2p


#13

@ByerN
Dzięki! Ciekawe uwagi, szczególnie imersje zapamiętam :slight_smile:
pozdrawiam