System obsługi punktów restartu w grze 2d

game-design
projektowanie-gier
gamedev

#1

Witam. Prosił bym o pomocną radę jak mógłbym naprawić ten błąd


#2

Wystarczy przeczytac logi. Odwolujesz sie do referencji, ktora nie istnieje (UpdateStartPoints). Nie napisales takze co chcesz dokladnie zrobic. Pokaz drugi skrypt.


#3


#4

Wtedy by mu wyskoczył null ref. Tutaj błąd jest trochę dziwny bo niby nie ma definicji dla funkcji UpdstateStartPoints mimo że ona jest w tym RestartPointsManager. Chociaż może u autora ten błąd już zniknął po n-tej rekompilacji kodu w Unity.

Oprócz tego parę uwag

  1. Nie wklejaj kodu metodą robienia zrzutów ekranu, zaznacz kod potem ctrl + c/v, wstaw do nowej wiadomości w formie cytatu lub sformatowanego tekstu. Utrudniasz przez to robotę innym którzy by np. chcieli przekopiować taki kod by samemu sprawdzić w czym może być problem.
  2. Naprawdę wyrzuć ten MonoDevelop i zainstaluj Visual Studio, ewentualnie Visual Studio Code/Rider
  3. imo (bardziej kwestia gustu) zmienne powinny zawsze mieć modyfikatory dostępu private/public/protected/internal/. Potem w ułamku sekundu od razu widać i nie ma wątpliwości czy modyfikuję taką czy innego typu zmienną.
  4. W którymkolwiek edytorze byś tworzył, ustaw sobie motyw kolorów oparty na ciemnych kolorach.

#5

Mi to wygląda na to, że nie zostały zapisane zmiany w skrypcie RestartPointManager, i mimo że w MonoDevelop funkcja UpdateStartPoints jest widoczna poza swoją klasą, to Unity nie przekompilowało skryptu (bo nie wie że zostały w nim wprowadzone zmiany), i tej funkcji nie widzi