System strzelania. Pytanie (nie)początkującego dewelopera


#1

Witam. Mam pytanie odnośnie systemu strzelania. Nie wiem czy prawidłowo tak się to nazywa.
Mam pomysł na grę drugo-wojenną zaawansowaną a jednocześnie prostą. Moździerz, bazooka, czołgi itp. będą strzelać na zasadzie systemu bullet. Problem a raczej niezdecydowanie polega na strzelaniu z broni. Jeśli zechcę zastosować system bullet to nie wiem jak zrobić rozrzut, tutaj proszę o linki, małe wskazówki lub wskazanie w dokumentacji, jak wykonać rozrzut z systemem bullet. Jeśli wybrałbym raycast wtedy rozrzut wiem jak napisać ale powstaje pytanie czy te “pociski” mogą otrzymać fizykę żeby opadały. Zależy mi na małej symulacji pocisków żeby opadały.
Z jakiego systemu (raycast, bullet) korzysta seria gier red orchestra?

Edit. Pytanie dodatkowe (nie trzeba odpowiadać). Jeśli w grze pojawi się system bullet to jak wycentrować tak by zawsze w środek ekranu strzelał pocisk.

Edit 2. Zapomniałem dodać że używam silnika Unity3d.


#2

http://answers.unity3d.com/questions/11696/how-to-make-my-bullets-spread-when-fired.html

Nie znam się ale skoro Google tak mówi tak musi być.
Dodatkowo na chłopski rozum; jeśli chcesz by przy serii czy też szybkimi oddawaniu strzału rozrzut był rosnący najpewniej trzeba dodać modyfikator z uwzglednieniem czasu.