Systemy i silniki gier przeglądarkowych


#1

Chłopaki, nie chciałem nazwy najbardziej obecnie maltretowanego tytułu browserowego jak gwint w tytule tematu, więc piszę tutaj. Jak wygląda sprawa silników gier na którym taki gwint stoi?
https://res.cloudinary.com/lmn/image/upload/e_sharpen:150,f_auto,fl_lossy,q_80/v1/gameskinnyc/7/5/5/7558233d64cfe04.jpg tu macie skrina i w zasadzie nie wiem, oni to faktycznie w 3D zrobili czy wykorzystali prerenderowane sprite’y do robienia?

Są w ogóle jakieś opcje na więcej niż 2D w przeglądarce bez unity? Pytam bo akurat tutaj to nic nie wiem za bardzo :confused: .


#2

Hejka
Grafika wygląda na 2D. Jeśli chcesz coś więcej (3D) to polecam three.js - jest to biblioteka wykorzystująca canvas / webGL do tworzenia 3D jak i 2D w przeglądarce :slight_smile: Co do samych silników to do 2D jest chociazby phaser :slight_smile:


#3

No słyszałem o silniku playcanvas który na podobnych zasadach działa, tylko nie mogę nigdzie dobrego opisu znaleźć, albo to ja ślepy jestem…


#4

Bawiłem się trochę tym silnikiem, ale tak bardziej z ciekawości, niż żeby czegokolwiek w nim się nauczyć. Polecam stronę z tutorialami

https://developer.playcanvas.com/en/tutorials/

Wszelkie dema będą prowadzić do ich własnego edytora, tam już krok po kroku możesz posprawdzać co i jak. Jak już będziesz nieco kumał jak działają przykłady to zostaje dokumentacja

https://developer.playcanvas.com/en/user-manual/

Mam nadzieję, że js’a znasz :wink:


#5

Programistą nie jestem ale kiedyś js był w unity to trochę się go liznęło. Teraz jednak unity bardziej w c# poszedł to i js mniej, ale składnia podobna :confused: .


#6

Mam wielką nadzieje, że źle zrozumiałem, bo spadnę z krzesła. Ty chyba nie mówisz o podobnej składni miedzy JavaScript a C# ? Bo jeśli tak, to bez obrazy bardzo długo droga przed tobą. Oczywiście, jak to napisałeś nie jesteś programistą i tylko liznąłeś, wiec jest wszystko OK. Po prostu musisz jeszcze doczytać trochę.

A co do silników to sam mogę polecić bo w sumie tylko tego używałem three.js i phaser czyli to co już wspomniano.


#7

Nie jestem i nie będę. Matko jedyna, twoja wypowiedź brzmi jakbym uraził twoją programistyczną dumę, co wy ludzie macie z takimi przemowami z cyklu “zobacz jakim gównem jesteś i jak mało potrafisz”.
Mówiłem tylko że składnia wyglądała na podobną i TYLE. A równie dobrze mogła być to kwestia dodatków i dodatkowych komend z poziomu unity. I droga przede mną nie jest długa bo ja nią w ogóle nie idę więc przestań się czepiać geniuszu programowania, gigancie wiedzy :confused: .


#8

Spoko zluzujcie trochę.
Jeśli nie chcesz jakoś brnąć w programowanie to dobrze wybrałeś playcanvas. Jednak jakaś tam podstawowa wiedza o składni js oraz jego działaniu będzie wymagana :slight_smile: Samym wyklikaniem nie za bardzo się da wiele zdziałać :slight_smile:
Jeśli chodzi o różnicę między C# a JS to jest ona (delikatnie mówiąc) kolosalna, a oba języki są wykorzystywane do czego innego - to tak tylko czysto poglądowo. Jeśli chciałbyś poczytać o różnicach, internet Cię nie zawiedzie.

Dodałeś coś o Unity - śmiało możesz coś tam działać w Unity albo Unreal Engine 4 oba silniki z tego co kojarzę posiadają możliwość tworzenia w js. Mało tego, można używać w nich WebAssembly, stale rozwijanego, ale zawsze coś :wink:


#9

Chociaż ktoś mądry. Przyznam że mnie nie kręci programowanie bo zwyczajnie nie mam do tego głowy. Jakieś proste ciągi logiczne czy pętle if else mogę zrobić ale nic więcej - nie pcham się tam gdzie mnie nie chcą więc po co robić coś na siłę. Teraz właśnie kończę robić low poly trabanta na unity assetstore, a potem właśnie chcę się zabrać za jakiś prosty projekt na playcanvas. Wiem tylko że sam sobie z całością nie poradzę, ale najpierw chce zacząć zrobić coś, żeby być bliżej końca jak dalej. Nie mam za bardzo ambitnych planów, nic złożonego to nie będzie, ale mam chociaż nadzieję że ciekawe, bo przeglądarkowo to możesz odpalić wszędzie - komputer, telefon, android, iphone, mac, pralko suszarka, sokowirkówka…

No ale najpierw skończmy jedno bo coś ten samochód jedzie i dojechać nie chce :confused: .


#10

Post pod postem ale co tam - @ziunio znalazłem jeszcze coś takiego. https://www.babylonjs.com Jakbyś to oceniał? Przy playcanvas zachęca mnie całość edytora ale odrzuca to że nie mogę robić offline na komputerze jak w unity, i że wszystkie projekty są publiczne, chyba że wykupisz odpowiedni talon, a tu chyba jednak jest odwrotnie, ale nie jestem tego pewny za bardzo…
edit: https://html5gameengine.com/tag/webgl tutaj jeszcze znalazłem ciekawą rozpiskę, rzucisz okiem może?
edit2:“jeśli chcesz coś więcej (3D) to polecam three.js” ok spoko
edit3: Jakby ktoś szukał to znalazłem playlistę z tutkiem to three.js gościu nawet krótko tłumaczy, ale rany, wszystko w kodzie :confused: .


#11

Dla stworzenia gry online z webserwisem i prostą produkcją leveli polecam miomidor3D.
Całość napisana pod ThreeJS z fizyką Goblin, webservice Amf PHP. Edytor leveli w NW, ftp manager z pomocą gulp taksów.

Wrzucałem modele Dae stawiałem obiekty na mapie i klik deploy. Gra istniała na www.