Szukam chętnych do pomocy w tworzeniu gry


#1

Witajcie,

Poszukuję osób do produkcji gry z kategorii MMORPG osadzonej w Średniowieczu.

O mnie
Jestem programistą od kilkunastu lat, specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań i aplikacji klient/serwer oraz w technologiach internetowych. Od dłuższego czasu staram się opanować Unreal Engine 4 (+VR). Wcześniej pracowałem na Cinema4D, Maya, XRay, Bryce i Vue (z 2D Corel, Photoshop od wersji 6.0). Interesuje się także psychologicznym aspektem gier i interakcją gier gatunku MMO z graczem. Prywatnie dawny fan Tibii, Neverwintera, Baldur’s Gate, Mount and Blade, nieustanny fan WoW. Grywam także w Skyrim oraz w Gloria Victis. Moje umiejętności są raczej analityczne, nie jestem artystą i to wstrzymuje mnie nieco przed kolejnym krokiem.

O grze
Nie jest to projekt o odgórnym budżecie, nie jest to także w zamyśle projekt bez środków finansowych. Gra różni się od innych przede wszystkim interesującymi rozwiązaniami ogólnej logiki oraz promuje powrót do genezy gier komputerowych i wszelkich wersji Vanilla, gdzie w mojej ocenie, na pierwszym planie były trudne wyzwania przed graczem, realistyczny grinding i rozwój postaci.

Gra posiadać będzie kilka istotnych cech, których moim zdaniem brakuje w większości produkcji, i których brak odbiera przyjemność z gry i realizm. Są to m.in:

  • Non-target PVP
  • Rozległy świat gry rozbudowany do poziomu aby stymulował wyobraźnie jednocześnie oddając klimat Średniowiecza i poczucie przestrzeni gracza
  • Długi (rozsądnie długi) czas potrzebny na przemierzanie świata bez nierealistycznych ułatwień
  • Długi rozwój postaci na każdym poziomie, przeciwieństwo systemu 2 questy = 1 level
  • Brak odgórnego limitu levelu (brak mechanizmów hamowania rozwoju postaci)
  • Przemyślana implementacja kary za śmierć i dropu po śmierci
  • Posiadanie w grze własnych instancji (domy, obszary)
  • Wolność w wyborze skillów i profesji
  • Wybalansowana polityka dóbr pozyskiwanych z gry do wartości waluty w grze - w założeniu wolna ekonomia i brak restrykcji co do handlu i wymiany dóbr (brak rozwiązań w stylu Soulbound)
  • Zbliżony do logarytmicznego stosunek czasu przeznaczonego na grę do siły postaci.
  • wiele innych

Gra jest też formą eksperymentu odnośnie potrzeb graczy oraz odpowiedzią co tak naprawdę interesuje nas w interakcji z innym graczem w wirtualnym świecie. Celem gry jest symulacja jak najbardziej rzeczywistych realiów do minimum ograniczając ingerencję patchów w pierwotną logikę gry. Gra będzie promować w założeniu wiernych graczy (czas spędzony na grze).

Gra będzie osadzona w klimacie Średniowiecza z elementami fantasy, występującymi przede wszystkim w nazewnictwie, scenariuszu i questach aby zachować możliwość ciekawego rozwoju globalnej fabuły oraz elastycznym doborze ewolucji gry do potrzeb graczy. Dodatkowo grę cechować będzie:

  • Realistyczne animacje ruchu i gestów modeli postaci kontrolowanych przez gracza
  • Wybór klasy postaci
  • Dowolność w rozwoju specjalizacji względem klasy postaci (ostrożna implementacja)
  • Mimo ogromnego wyzwania w implementacji, na dalszym etapie gry dostępna będzie magia i możliwość kształcenia się w tej klasie w stylu “Wizard”. Klasa ta cechować się będzie dużo większą trudnością w rozwoju postaci i kompleksowością gameplay’u. Podobny mechanizm został stworzony w Gothicu w pewnym sensie. W zamyśle wybór tej klasy będzie zaimplementowany w konwencji rewarding czyniąc magów wysokich poziomów, którzy doskonale opanowali swoją klasę najpotężniejszymi postaciami w grze w znacznej przewadze do niższych poziomów jednak z zachowaniem rozsądnego balansu dla podobnych i wyższych poziomów innych klas.

Domyślny język gry to polski. W wersji beta nastąpi transkrypt na angielski. Gra zbudowana będzie na silniku Unreal Engine 4. Testuję także nowy Amazon Lumberyard, który wygląda równie obiecująco oraz CryEngine. Gra będzie dostępna wyłącznie na PC przez co nie będzie konieczności redukcji kompleksowości interfejsu i sterowania pod konsole.

Limit czasowy, targety oraz wykres Gantta i resztę szczegółów związanych z planowaniem preferuję ustalić i omawiać już w zespole.

Kogo poszukuję
Chciałbym zbudować przede wszystkim ekipę pasjonatów. Każdy uczestnik jest mile widziany. W trakcie prac nad grą chciałbym oprzeć się o profesjonalną metodykę projektową i systematycznym (ale z pewnością ograniczonym czasowo) wkładzie każdego z uczestników. Jak wspomniałem nie jestem artystą ale moim zdaniem posiadam umiejętności aby scalić i zintegrować pracę wszystkich w zespole.

Na początkowym etapie (zbieranie i analiza wymagań):

  • Twórcy fabuły do gry, nazwy gry, scenariusza, questów, dialogów, opisów świata itd. z dużą wyobraźnią do tworzenia nazw oraz ewentualnie treści promocyjnych
  • Osoby doświadczonej w tworzeniu oraz riggingu modeli postaci i itemów w 3DS max/Maya. Kluczowa jest dokładność. Najchętniej z wiedzą z zakresu światła i renderingu.

Na pierwszym etapie chciałbym zebrać wszystkie pomysły do jednolitego briefu aby przede wszystkim móc pokazać to Wam wszystkim w sposób mniej chaotyczny i bardziej profesjonalny. Nad tym obecnie pracuję.

Jeżeli znajdzie się ktoś zainteresowany współpracą i ma podobne zamiłowania do gier i konwencji gry opisanej powyżej to zapraszam do kontaktu.


#2

Jeśli będziesz potrzebował muzyki do gry, chętnie podejmę się współpracy.
Zapraszam do przesłuchania demo:


#3

Cześć,
Napisz do mnie na pw :smiley: Mógłbym zająć się tworzeniem konceptu świata, qestów i ogólnie wymyślaniem wszystkiego :wink: Potrzebuję tylko kilku dokładniejszych szczegółów.


#5

Hej!
Wpadnij na moje PW, chętnie pomogę z pomysłami na fabułę gry, questami, dialogami czy opisami świata :wink:


#6

Cześć jestem zainteresowanie pomocy w projektowaniu gry, mogę zająć się ogólno pojętym desingie, od fabuły, questy, po całościowe tworzenie postaci, zdolcości. Dysponuję czasem i checiami.
Odpisz lub napisz maila
proelium@onet.pl


#7

hej jestem jak najbardziej chętny do pomocy


#8

Jeżeli ogłoszenie nadal aktualne chętnie pomogę :slight_smile: Mogę pomóc w wymyślaniu fabuły gry, nazwy, scenariusza, questów, dialogów itp. Mam dużą wyobraźnie i chętnie rzucę jakimś pomysłem :slight_smile:
Kontakt: polskipiorun@gmail.com


#9

Hej, dzięki wszystkim za zainteresowanie. Zespół już mamy niemal w komplecie. Zawsze programiści i graficy mile widziani ale myślę, że do poziomu MVP uda się to ogarnąć. W razie czego będziemy się odzywać i na pewno gdy ogarniemy komunikację, zarządzanie projektem i pierwszy etap to damy znać ponownie. Na pewno będziemy także potrzebować testerów, mam nadzieję w niedalekiej przyszłości :slight_smile:

Poszukujemy jeszcze Project Managera najchętniej jeśli jest takowy w gronie.

Pozdrawiam wszystkich i całą społeczność serdecznie.