[szukam do zespołu] programista, grafik, muzyk


#1

Cześć!
Jeśli stęskniliście się za idea-boy’em, oto jestem :slight_smile: Zacznę od tego kim jestem - Michał, lat już 24 i z gamedevem mam niewiele wspólnego, moje doświadczenie ogranicza się do napisania jednej, podstawowej gry w Unity (która i tak nie działała xD). Mam za to dużo pomysłów, a ten najnowszy dotyczy właśnie dziedziny tworzenia gier. Sam jestem człowiekiem, który bardzo angażuje się w projekty, w których biorę udział i to jedyny wymóg, jaki stawiam przed chętnymi (o ile jacyś się znajdą, rzecz jasna).

Zacznę od twardych konkretów, by nie tracić Waszego czasu. Podejrzewam, że wiele osób podejmie już teraz decyzję czy zechce doczytać mojego posta do końca, czy też to nie temat dla nich:

  • nie mam doświadczenia w tworzeniu gier. Jeśli chodzi o moją rolę w tym projekcie, zajmę się organizowaniem, koordynowaniem oraz fabułą i klimatem gry. W pisaniu jestem nie najgorszy - swego czasu zarabiałem pisząc artykuły, zresztą wydanie książki pozostaje nadal moim aktualnym celem. Biorę też na siebie promocję (o ile nie znajdzie się ktoś, kto się naprawdę na ty zna!) i koszty związane z produkcją gry;
  • koszty, wynagrodzenia etc - nie mogę zaproponować sztywnej stawki, ba, nie mogę obiecać żadnego wynagrodzenia. Szukam raczej osób, które chciałyby - podobnie jak ja - zobaczyć swoje nazwisko w jakiejś produkcji w Sklepie Play :slight_smile: Ale to nie znaczy, że nie mam nic do zaoferowania. Gra, którą wstępnie opracowałem, ma szansę na siebie zarobić. Nie ma co gdybać i dzielić skóry na niedźwiedziu, ale gdyby tak się wydarzyło, widzę tu możliwość bonifikaty. Ponadto też, jeśli zbierze się kilka osób, myślę, że byłbym w stanie zagwarantować okresowe spotkania organizacyjne, to jest pokryć koszta zakwaterowania, dojazdu etc. Chciałbym żeby to była przede wszystkim zabawa z szansą nauczenia się czegoś oraz z całkiem realną szansą zdobycia jakiegoś tam grona fanów;
  • rozwijając poprzedni punkt, chciałbym, aby gra ta tworzona była po godzinach, ale jednak z zaangażowaniem. Myślę, że 8 miesięcy to realny czas, w jakim można by ją ukończyć, to mimo wszystko ma być nieszczególnie skomplikowana gra na smartfony. Z tego powodu wydaje mi się, że moja propozycja ma szczególną szansę u studentów czy zwyczajnych hobbystów, ale zachęcam wszystkich;
  • wykonałem GDD (Game Design Document), który liczy obecnie 11 stron znormalizowanego tekstu, nie jest jednak kompletny. Udostępnię go wszystkim tym, którzy wyrażą chociaż szczątkowe zainteresowanie tematem;
  • mam dosyć szczegółowy zamysł tego, jak będzie wyglądała gra, ale to nie znaczy, że będę się go trzymał za wszelką cenę. Wręcz przeciwnie, jeśli w projekcie znajdą się dziury lub ktoś wpadnie na ciekawsze rozwiązanie, lub rozwiązanie które będzie łatwiej zaimplementować kosztem jakiegoś wymyślonego przeze mnie elementu, nie widzę żadnych przeszkód by je wdrożyć.

Kogo szukam? Przede wszystkim kogoś, kto zająłby się najważniejszą częścią, czyli zaprogramowaniem gry. Myślałem o tym, by gra powstała na silniku Unity bo sam troszeczkę go poznałem i wydaje się być dobrze przystosowany do pomysłu, ale przez wzgląd na moje zerowe doświadczenie, pozostawiam wolną rękę w wyborze środowiska.
Jeśli chodzi o grafików, mam kilkoro znajomych zajmujących się tym i myślę że gdybym zapytał, zechcieliby wspomóc projekt, niemniej jednak jeśli na forum jest ktoś, kogo przekonałem opisem, również witam z otwartymi ramionami :slight_smile:
Potrzebny będzie także ktoś od oprawy dźwiękowej, bo nie chciałbym chyba pozostać z randomowymi dźwiękami znalezionymi w Internecie.

I na koniec sama gra. Mój najnowszy pomysł, do którego chciałbym zaprosić podobnych mi zapaleńców, dotyczy gry mobilnej o chyba unikatowej rozgrywce, przynajmniej mi się nie zdarzyło na podobny trafić. Gotycki klimat, inspirowany twórczością Lovecrafta czy Brama Stokera, estetyka nawiązująca do gry Darkest Dungeon - tak widzę ten pomysł od strony wizualnej. Oczywiście jest to tylko prosta gra mobilna, więc nie sposób szukać w niej mnogości opcji, interakcji oraz rozbudowanej fabuły, niemniej kilka, tak myślę, ciekawych rozwiązań mogę zaproponować.
Gra miałaby posiadać grafikę 2d, czytelne i ostre rysunki (nie jestem fanem grafiki 16bitowej ani podobnych).
Toczy się w fantastycznej krainie otoczonej niedostępnymi górami. Krainą tą, zwaną Levore, przed wiekami żelazną ręką władał arcydemon, mający pod swoimi rozkazami legiony plugawych potworów. Wykorzystywali oni szczątkowe plemiona ludzi do katorżniczej pracy, sami siejąc zniszczenie i wszechobecny chaos. Kres temu położyli tajemniczy magowie z gór, spychając zło do podziemnego więzienia, a sami przystąpili do kształtowania krainy na nowo, tworząc ocalałym ludziom wspaniałe, żyzne miejsce do życia, gdzie panuje wieczny dzień. Raz jeden w całym roku zapada zmrok - magowie byli świadomi ułomności swojego zaklęcia, dlatego nakazali wybudować swoje osady ludziom w takiej odległości od gór (gdzie zamknięto demony), by nie były w stanie zagrozić ludziom podczas tej Nocy Strachu.
Gra rozpoczyna się w momencie, gdy zamiast jednej Nocy Strachu, mieszkańcy krainy musieli zmagać się aż z dwiema - gracz wciela się wówczas w śmiałka, który godzi się na to, by wyruszyć w niebezpieczną podróż mającą na celu zapobiec zagładzie.

Mechanika gry jest prosta, ale niepopularna (przynajmniej mi nie zdarzyło się na podobną grę trafić) i widzę w tym największą siłę pomysłu. Samo zarządzanie postacią odbywa się na statycznej mapce miasta, walka zaś przenosi do innego ekranu.
Tutaj, oprócz standardowych informacji dotyczących poziomu bohatera, jego ekwipunku etc., mamy dziewięć, równo ułożonych kart w trzech kolumnach - osiem potworów i jedną kartę gracza. Gracz za każdym razem znajduje się w środku. By zaliczyć etap, musi zdobyć odpowiednią ilość punktów, a te zdobyć może poprzez walkę z potworami - każda karta potwora opisana jest ilością ran, które zada naszemu bohaterowi oraz własną ilością życia. Gracz decyduje którą kartę zaatakować, następuje aktualizacja danych (odjęcie od paska życia ilości ran, które otrzymał) oraz wylosowanie nagrody, która pojawia się w miejscu pokonanego przeciwnika. Nagrodą może być przedmiot regenerujący życie, potężna broń, czasowy bonus dający nietykalność etc. Dopiero walce bohater może zmienić swoje położenie, zbierając kartę nagrody - wówczas w pustym miejscu, gdzie stał wcześniej, pojawia się kolejna karta potwora.
Koncept ten szczegółowo rozpisany jest w GDD, który, jak wspominałem, udostępnię każdemu, kto wyrazi zainteresowanie. Tutaj faktycznie mogło wkraść się troszkę chaosu, ale to naprawdę prosty pomysł.

Dziękuję za poświęcenie mi kilku minut i zachęcam do przyłączenia się. Poniżej zostawiam kontakt do siebie, jeśli ktoś woli inną drogę niż tutaj, na tym forum:
mail: hamrash6@gmail.com
GG: 7892318

Pozdrawiam!


#2

Hej chciałbym się zgłosić jako programista do twojego teamu. Jestem twórcą gry the oblivion asylum (jest dostępna na gamejolt i itch.io znajdziesz ją po przez Google). Mam 4 letnie doświadczenie z projektami unity. Nie jest to doświadczenie w komercyjnych projektach lecz w indie. Znam szereg języków programowania c#, Java, c++, python, php. Po za tym umiem obsługiwać Photoshopa, corela, affinity Photo, ilustratora. Jestem inżynierem informatyki od 5 miesięcy.
Jeżeli chcesz się ze mną skontaktować pisz na pw tu.
Pozdrawiam


#4

(wpis wycofany przez autora, zostanie automatycznie usunięty za 24 godziny, chyba że zostanie oflagowany)