Szukam Ekipy do MMORPG2D(styl margonem) Mapperzy, Graficy etc


#1

Cześć, szukam ludzi chcących stworzyć ze mną grę podobną graficznie do margonem. Gra będzie dostępna w przęglądarce(za pomocą unity webgl) oraz jako normalna wersja komputerowa i mobilna. Mechanizm gry jest taki sam jak w margonem - inaczej walka wygląda. Aktualnie po stronie silnika oraz samej mechaniki gry jest prawie wszystko gotowe.
Gra jest oparta o silnik Unity, ale nie martwcie się, posiadamy osobny edytor gry - który działa real-time (możemy edytować i odrazu patrzeć jak to wygląda w grze!).
Stworzyliśmy wszystko tak, aby można było tworzyć questy, eventy, mapy bez jakiejkolwiek znajomości języków programowania - wystarczy pare kliknięć.
Przykładowe SS’y z wersji 0.01

Poszukujemy:

Grafik główny - 2 osoby
->Osoba zajmująca się oprawą graficzną gry, "fan"artami oraz wszelakimi grafikami promującymi etc.
Grafik pomocnik - 1 osoba

Mapper - 2 osoby
-> Jak sama nazwa wskazuje, osoba odpowiedzialna za mapę naszej gry :slight_smile:
Mapper Pomocnik - 1 osoba

Pixelartowiec główny - 2 osoby
->Osoba tworząca wygląd przedmiotów, obiektów etc. Przykładowa praca Pixelartowca na wygląd NPC:

Pixelartowiec pomocnik - 1 osoba

WebDeveloper - 1 osoba
->Osoba zajmująca się stroną internetową, odpowiedzialna za jej funkcjonowanie oraz dalszy rozwój

QuestMaker - 2 osoby
-> Osoba odpowiedzialna za wymyślanie questów oraz pisanie ich linii fabularnych

Pisarz/Newsman - 2 osoby
-> Osoba odpowiedzialna za pisanie dialogów róznych postaci z gry, informacji nt. pracy nad grą oraz bezpośredniej komunikacji na drodze Gracz <—> Developerzy

Gość od fabuły - 1 osoba (może sam zatrudnić kogoś do pomocy)
->Osoba mająca wiele pomysłów, potrafiąca wykorzystywać je by tworzyć linie fabularną naszej gry.

Aktualnie wszystko tworzę non-profit - gdy gra wystartuje, planuję założyć firmę i zatrudniać normalnie pracowników.
Jeżeli ktoś jest chętny - zapraszam do dołączenia na discorda, tam przedstawię więcej informacji oraz odpowiem na wszelakie pytania:


#2

Nie chcę cie dołować, ale… wymyśl sobie inny projekt. Ten nie wypali. Widziałem dziesiątki takich, żaden nie wypalał. Brak graczy…


#3

Nie chcąc dołować szanownego kolegi, który widać, że ma motywację do niezwykle ambitnego projektu, widzę w tym parę błędów:

Czyli w zasadzie gra nie jest niczym oryginalnym, tak więc w zasadzie kolega chce stworzyć coś co będzie rywalizować z gigantem, który miał wiele lat na rozrost. Pytanie brzmi, kto w to będzie grał? Gracz nie zajmie się klonem margonemu, który miał wiele lat na dodawanie coraz to nowszego contentu, ta kopia zwyczajnie nie będzie mieć do zaoferowania niczego unikalnego, tak przynajmniej wychodzi z wypowiedzi kolegi, skoro i graficznie i mechanicznie margonem jest kopiowany.

Drugi problem, to team. 7 osób, przy czym widzę, iż znowu postać pisarza została rozdzielona na 3 i to w sposób w ogóle bez większego pojęcia.
“Gość od fabuły” “Pisarz/newsman” “QuestMaker” to nie są odrębne funkcje -_- Jak ktoś nie umie napisać któregokolwiek z tych elementów, to jest to za przeproszeniem d**a nie pisarz. Nie istnieje podział na wątki fabularne, ‘gościa’ od fabuły’ i pisarza dialogów, jak się jest pisarzem, to się pisze opowiadania/książki/fanficki i tu nie ma podziału, każda opowieść ma dialogi/linię fabularną/zadanie dla bohaterów. W skrócie, zostały napisane totalne głupoty w tym poście.

Ostatnia rzecz to fakt, iż kolega chyba nie wie, iż margonem rozpoczął się jako amatorski projekt studentów na zaliczenie :stuck_out_tongue: Więc próba stworzenia tego MMO bez kapitału ogromnego i ludzi na starcie by rywalizować z tą grą, jest nieco niczym rzucanie się z motyką na słońce ^^


#4

https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=480366


#5

Zabawne jest to, że ten Fantasy World korzysta z assetów rpg makera, tych podstawowych. Ludzie na prawdę nie czytają licencji, w której jest wyraźnie napisane, że kupując rpg maker, można tworzyć z assetów podstawowych TYLKO w obrębie rpg makera. Praktycznie większość assetów do niego, nawet tych tworzonych przez randomowych pixelarciarzy, również daje taką licencję, że jest to TYLKO do rpg makera :stuck_out_tongue: Ktoś by ten fantasy world podkablował to by poszedł z torbami już dziś bo ASCII, a zwłaszcza Enterbrain, bardzo nie tolerują używania ich assetów gdzie indziej :wink:


#6

Oni podobno mieli w teamie jakiegoś grafika, który miał im to namalować wszystko od nowa, ale chyba coś nie pykło…W ogóle sam fakt, że ta gra została ukończona to coś niezwykłego, przeważnie autorzy tego typu gier się szybko poddawali (za mały skill) albo docierało do nich, że projekt nie ma sensu (duży rozsądek). W tym wypadku skill był chyba większy od rozsądku. No ale jak kto lubi, MMO z kilkudziesięcioma graczami na serwie, żeby nie było, to grywałem na tak zaludnionych serwerach w Lineage 2, było… kameralnie :wink:


#7

Kameralna gra ma swoje uroki z perspektywy gracza :smiley: Wiem sam lubię, ale z punktu widzenia developera to raczej znak, że coś nie poszło tak jak powinno :wink: Nie zmienia to faktu, że ich gra wyszła i jest pełna nielegalnego artu, którego używać nie mogą :stuck_out_tongue:


#8

W Lineage 2 było tyle dramy, że jak GM zbanował gracza (słusznie) to potem gracz wylewał hejt na wszystkich możliwych forach + zdarzało się, że wykupywał ‘usługę’ DDOSu serwera. Nie wiem, czy w grach margonemopodobnych społeczność jest aż tak wredna, ale czasem wystarczy na prawdę jeden dobrze zorientowany i jednocześnie nieżyczliwy człowiek.


#9

Ale panowie, margonem ma również assety, a bardziej tilesety z RPG Makera - np. początkowa postać, którą zaczynamy grę, jest to prosto z RPG Makera, tak samo tilesety trawy w większości lokalizacjach itp.


#10

Jesteś pewien, że to są tilesety 1 do 1, identyczne z tymi z RPG Makera? A może po prostu zrobione od zera i celowo wyglądają bardzo podobnie.


#11

Eh margonem z tego co mi wiadomo, wykorzystuje bodajże modyfikacje Koemushi template (wystarczy wygooglować). jej autor stworzył ją na licencji CC0, jednak mogę się mylić. Wiem, bo sam szukałem swojego czasu assetów darmowych od twórców, którzy wykonali je podobnie jak rpg maker, nie dając im licencji polegającej na wyłącznym użytku w programie rpg maker. Jeżeli chodzi o pozostałe assety, w 99% mają albo swoje albo od biedy coś na bazie darmowych assetów nie objętych licencjami od Enterbrain’a.


#12

Może jestem początkujący, ale zapraszam do kontaktu https://www.facebook.com/Vinto-Design-474703136246856/


#13

Zapraszamy na nasze forum developerskie gry https://forum.miraclum.pl


#14

Zapraszamy, dalej aktualne! link do discorda https://discord.gg/hdMFQWz
link do naszego forum: https://forum.miraclum.pl!