Szukam ekipy do stworzenia gry. Unreal Engine 4


#1

Witam wszystkich.

Szukam ekipy do stworzenia gry, nie profesjonalistów lecz osób, które chcą się czegoś nauczyć.
Gra będzie się tworzyć z naszych pomysłów - niczego nie narzucam póki co.

Pisz wiadomość - coś postanowimy.


#2

Z wielką chęcią mam cały team brakuje mi tylko drugiego programisty więc wejdę do zespołu z całym teamem


#3

A ja mam pomysł. Być może by się wam spodobał :slight_smile:


#4

Dajesz może się coś uda stworzyć.


#5

Jaki pomysł ? Rozpisz się tu lub na pw.


#6

Duchowy spadkobierca Gothica. Nie duży świat, ale podzielony na strefy klimatyczne, oraz kulturowe. Grafika prosta (jako przykład mogę podać grę Disney Infinity 3.0 i tu chodzi bardziej o postacie). Mechanik jest kilka, np.: miecz można mieć przez całą grę, ale trzeba o niego dbać (ostrzyć itd), aby nie pękł. Tak samo jest z zbroją. W niej trzeba wymieniać sprzączki od pasów, paski, rzemienie, nity, płaty blachy, drącą się kolczugę i przeszywanicę. Bronie i zbroje nie mają statystyk. Walka zależeć będzie od umiejętności gracza. Na postać będzie również wpływać temperatura. Także ciało postaci będzie się zmieniać - zależy to od jedzenia i aktywności, które wykonuje. Chudy - będzie szybszy, ale mniej wytrzymały. Gruby - wolniejszy, ale za to wytrzymały. Napakowany - czyli i szybki i wytrzymały, ale w połowie wartości grubego i chudego. Zmniejszymy HUD do minimum - tylko wskaźnik pkt. życia oraz wytrzymałość. Pkt. “staminy” będzie się zwiększało bieganiem (nie wiem czy to dobra mechanika, ale wydaje się być ciekawa). Mapa będzie pusta, ale gracz będzie mógł sam umieszczać na niej znaczniki. Umiejętności będzie się kupować u trenerów. Zawsze będzie się przysłowiowym “żulem”. Nie będzie potworów. Gra ma graczowi nie narzucać przygód. On sam ma je przeżywać
Jestem artystą i pisarzem, oraz tworzyłem mechaniki do gier rpg, więc mogę pracować nad grafiką, scenariuszem, muzyką oraz mechanikami. Mogę też poszukać kilku osób. Piszcie czy jesteście zainteresowani… Dziękuję za uwagę.


#7

Jeżeli uważacie, że ten wam się podoba, lub jest zbyt skomplikowany, to mam jeszcze jeden :slight_smile:


#8

Ambitne. Nie powiem że nie.
Według mnie bardzo ciekawe.
Masz już jakieś własne rozwiązania niektórych mechanik?


#9

Tak. Nie jestem programista wiec nie wiem jakby to miało wyglądać od strony programowania… ale mam rozwiazanie na zmieniajace się ciało bohatera. W UE4 o ile pamiętam istnieje funkcja “morph” (chyba tak się nazywa). Zmienia jeden model w inny. Wiec tutaj bysmy zrobili 3 modele: chudy gruby i napakowany. Modele te by sie morphowały pod wpływem zmiennych, które narzucał by gracz podczas wykonywania aktywności


#10

Jestem chętny. Grafik 3D


#11

Według mnie to tutaj coś ci nie pykło. Chyba, że nie dokończa rozumiem definicje szybszy i wytrzymalszy.


#12

Już tłumacze. Zależy od aktywności: bieganie, jedzenie i walka to tak będzie zmieniało sie ciało postaci.
Chudy- czyli uzupełnianie życia owocami itd “zdrowym jedzeniem”, dużo biegania itp, to postać bedzie hmm… miała sylwetke “sportową” :p. Bedzie szybszy w walce i bedzie mial wiecej staminy, ale będzie bardziej narazony na obrażenia.
Gruby - gracz jezdzi tylko na koniu, mało biega, żre mięso i pije piwsko to wtedy bedzie odporniejszy na obrażenia, ale bedzie wolniejszy i szybciej bedzie sie męczył
Napakowany - dużo walczy, podnosi ciężkie obiekty (aby np nimi rzucić), biega i je no wiadomo kurczaki, ryż owoce itd ( taka dieta :stuck_out_tongue:). Bedzie wtedy szybki i wytrzymaly ale nie tak jak chudy, czy gruby. Aby było to zbalansowane gracz będzie musiał nad tą sylwetką dużo pracować i oczywiscie ja utrzymywać.
To pozwoli graczowi dynamicznie zmieniać styl gry. Z szybkiej małpy na słonia i ze słonia na ludzki czołg. Mam nadzieję że dobrze to wytłumaczyłem i to zrozumiałeś :slight_smile:


#13

Ale super! Modelujesz bardziej postaci, czy obiekty jak domy itp. A może nature? Drzewa kamienie itp? :stuck_out_tongue:


#14

Nie obrażając nikogo, nie wiem jakie masz doświadczenie w sporcie i z zdrowym odżywianiem.
Jeśli o chudego to mogę się nawet zgodzić. O ile by się nie żywił tylko owocami. Po mijam kwestie, że wytrzymałość w bieganiu dzieli się na długi dystans(wolniej, dłużej) i krótki(szybciej, krócej). Inny trening, inne mieście i inna wytrzymałość. Sam biegałem długie dystanse wiec z doświadczenia wiem.

Jeśli chodzi o Grubego:
Przede wszystkim widać, że nie miałeś okazji jeździć konno. Sam jeżdżę , wiec pisze z doświadczenia. To jest bardzo duży wysiłek i kalorii spalasz bardzo dużo. Znajdź mi grubego jeźdźca. Wiec jak na grubego, to nie odpowiedni transport, no chyba, że wozem konnym. Nie wiem za bardzo co tłuszcz ma do bycia odporniejszym na obrażenia, chyba, że przed uderzeniem pięścią, bo przed mieczem nic mu nie da, ale ujdzie, wiem, że często tak pokazują . Co to ostatniego bycia wolnym i meczeniem się to się zgadzam.

Napakowany hmmm czyli jak Strongmen, Model na okładkę, czy ktoś uprawiający kalinestykę?
Jaka jest różnica między dietą chudego,a Napakowanego ? Strongmen nie będzie szybki, ale podniesie traktor wiec bardzo silny, na jak długo czyli wytrzymałość siłowa , kalinestyk będzie szybki, zrobi flagę ma silne mięśnie, na jak długo czyli wytrzymałość siłowa, ale nie podniesie traktora, wiec nie super silny.

Ogólnie pomysł fajny, ale musisz przemyśleć dokładniej charakterystykę postaci itp. No i zapoznać się z faktami, jeśli chcesz żeby było realne z rzeczywistością. Pisałem szybko, wiec za ewentualne błędy czy niejasności przepraszam. Potem uzupełnię jak coś.


#15

Spokojnie sam ćwicze i mam pojecie o jezdzie konno, a o walce mieczem moge się dużo wypowiedzieć bo walczę mieczem długim, uczę sie tzw “Niemieckiej szkoły miecza”. Tłuszcz na brzuchu daje ochronę dla flaków (wiedzieli to już gladiatorzy). Ale jeżeli rozumiesz mozna naciagnąc wiele faktow bo to w końcu gra, ale trzeba wszystko zbalansować, wiec musimy nad tym usiąść. Chodzi o to aby gracz miał ogolne wyobrażenie tych aktywności :slight_smile:. Chyba że chcesz to możemy pomyśleć nad tym głębiej :slight_smile:


#16

W skrócie - to musi byc nagiete bo tego aż tak dokładnie nie zrobimy. Trzeba nagiąć i uogólnić aby to działało w grze :wink:


#17

Dzięki za włączenie się do dyskusji.
Takich ludzi trzeba, konstruktywnie.
Masz jakiś pomysł na “resztę” możliwości dynamicznego kreowania postaci lub inny ciekawy pomysł?

Widzę że główka pracuje - trzeba zapytać.


#18

System reputacji. Akcje jakie będzie podejmował gracz, będą się odbijały w reakcji NPC’tów na widok bohatera. Tego chyba nie muszę tłumaczyć :wink:. Też reakcje na jego zachowanie. Kogoś zabije, a ludzie zaczną krzyczeć “Morderca!” i albo uciekną albo się na niego rzucą z widłami, kosami itd (albo mieczami no wiadomo, orężem). Będzie możliwość zostania dybukiem (z mitologii żydowskiej to grzesznik w ciele żywego. My tylko dodamy mu moce). Nie będą to moce, które sprawią, że bohater będzie OP. O nie! Delikatnie pomogą, ale też będą miały swoje konsekwencje (zamienianie się w dym, zjadanie ludzi, zamienianie się w smoka, a jak nie w smoka to w niedźwiedzia. Delikatnie silniejsze ciosy i szybsza postać. Jeżeli zobaczy to jakiś NPC, no to wtedy widły, pochodnie, nagroda za głowę itd.). Sprawi to że postać sterowana przez gracza stanie się jedynym potworem w całym świecie. To będzie opcjonalne. Trzeba będzie wspiąć się na wielką, zimną górę i pokonać paru mocnych przeciwników po drodze d postaci która zamieni nas w tego dybuka.

Nie wspominałem o fabule, a mam jej zalążek. Jak dla mnie jest trochę kiczowata, ale to stan przejściowy. Na początek bohater wraca z wojny do swojego rodzinnego, szlacheckiego dworu. Oczywiście na miejscu dworek jest spalony, a jego matka i siostra powieszone na dębie przed budynkiem. Zrobił to rówieśnik bohatera z drugiej, wrogo nastawionej rodziny. Walczą, bohater oczywiście przegrywa. Ten “główny złol” odchodzi wraz ze swoją drużyną, a do dworku wraca kamerdyner. Radzi bohaterowi aby pochował siostrę i matkę i zajął się odbudową dworku i zebraniem drużyny do jego obrony (z tego możemy zrobić kolejną mechanikę - odbudowywanie dworku i zbieranie drużyny). Z czasem okaże się że “główny złol” nie jest taki zły, matka i siostra chyba żyją iiiiii taaaaak daaaaleeeeej… ale można też od razu iść do złola i próbować mu spuścić manto, co będzie piekielnie trudne.

Inne mechaniki? Niech nie będzie drzewek umiejętności i perków. Co gracz będzie chciał się nauczyć to sobie pójdzie do trenera i kupi, ale u jednego wszystkich umiejętności nie będzie rzecz jasna.

Miecz od kamienia, murów itp będzie się odbijał (i oczywiście strasznie tępił, a czasami łamał), a w drewno się wbijał i to będzie się tyczyło również przeciwników (będzie można tak unikać ciosów, aby jego miecz czy toporek utknął w drewnie. Potem wystarczy kopnąć i pozbawić przeciwnika broni - to działa również w drugą stronę). Będzie można zamawiać miecze, customować je i zależnie od stali i jakości wykonania tak będzie to wpływało na obrażenia.

No w sumie tyle tego mam…


#19

Z doświadczenia (jako gracz rpg’ów) wiem że samo kupowanie umiejętności nie jest zbyt zachęcające, a drzewka przybliżają Cię do mmorpg’ów gdzie nie ma tej niezwykłości przygody… Ale gdyby znaleźć coś pomiędzy myślę że mogłoby być ciekawie.

Co do fabuły, zarys nawet nie taki zły, lecz ja bym nie wskrzeszał rodzinki (wiem, po prostu przeżyły) lub tylko jej część… Nie dało by to tego uczucia “every time happy end”, a dodałoby różnych emocji - to co trzyma gracza.

Takie moje skromne zdanie. :stuck_out_tongue:


#20

Ja osobiście nienawidzę happy end’ów… wolę właśnie te mieszane uczucia. A reszta mechanik? Jak to widzisz? :slight_smile: