Szukam ekipy gra TPS RPG


#1

Witam zainteresowanych!

Szukam osób gotowych zainwestować swój czas i talent w tworzenie gry TPS RPG.
Jestem scenarzystą i przedstawiłem pomysły w kilku firmach, wszędzie odpowiedź byłą identyczna, muszą zobaczyć demo.
Dlatego zapraszam wszystkie osoby, które czują się na siłach aby sprostać wyzwaniu.

Pierwszym krokiem będzie stworzenie demo i pozyskanie środków na cały projekt.
Drugim, ukończenie gry.
Nie ma dla mnie znaczenia czy gra zostanie wykonana w Unreal czy w Unity, a także czy będzie to gra Triple-A czy grafika w stylu Minecraft - zobaczymy kto się zgłosi.
Ja ze swojej strony zapewniam scenariusz gry/questów i koordynację całego projektu, reszta zależy od Was, ile czasu chcecie zainwestować i na jakie zyski chcecie liczyć.

Jednocześnie chciałbym wyraźnie zaznaczyć, że harmonogram prac nad wersją demo ustalimy wspólnie, a każda osoba, która nie będzie szanowała czasu innych osób wyleci z projektu. Mam oczywiście na myśli nagminne opóźnienia i problemy w komunikacji - każdy może się rozchorować, czy mieć problemy osobiste, ale jak Ty potraktujesz ekipę, tak ekipa potraktuje Ciebie.

Demo powinno zostać ukończone w miesiąc max dwa. Ocenie będzie podlegała jedynie część grafiki i oczywiście grywalność.

Zapraszam do kontaktu - to może być przełom, na który czekałeś.


#2

Zadam kilka ważnych pytań:
Więcej informacji o projekcie?
Jakie zalety jakie będzie miał programista/grafik oprócz słów “to może być przełom, na który czekałeś”?

Polecam dołączyć do jakiejś istniejącej “ekipy”. Wątpię żeby scenarzysta (który pewnie nie ma doświadczenia w produkcji gier) znajdzie ekipę. Jeśli nawet to projekt się skończy wcześniej niż się zacznie.

Pozdrawiam


#3

Chyba nie ma większej nierozwagi (delikatnie rzecz ujmując), niż opisywanie pomysłu na forum publicznym, a już tym bardziej takiego, który się spodobał.

Wszyscy szanujący się scenarzyści zawsze spisują umowy NDA - jako scenarzysta nie wiesz tego?
Projekt nie może skończyć wcześniej niż się zacznie - to taki wyświechtany i bezsensowny kolokwializm.

Wiele osób szuka tutaj swojej szansy na odniesienie sukcesu. Pozostali tylko narzekają. Szukam tych pierwszych.

Pozdrawiam!


#4

Co innego opisanie gry (kilka krótkich, konkretnych zdań) a udostępnienie scenariusza. I tak osoba która dołączy do ciebie może przejąć pomysł. Scenariusz a główne założenia i “pomysł” to dwie różne rzeczy.


#5

Wszyscy rozsądni ludzie takie umowy podpisują.
Opiszę grę na forum gamedev.pl znajdę kilka utalentowanych osób, skończymy świetne demo i… nie otrzymamy środków na jej ukończenie, ponieważ prace nad skończeniem gry zajmą nam np. dwa lata, a pomysł już hula po necie i średnia firma może zrealizować bardzo podobny w pół roku.
Ewentualnie środki otrzymamy, a że pojawimy się na rynku z produktem łudząco podobnym do już sprzedawanego, zyski będą symboliczne.
Wtedy ja stanę przed całą ekipą i inwestorem i powiem “przepraszam Mirystym chciał kilka krótkich zdań”.

Mam nadzieję, że wszystko Ci wyjaśniłem. Jeżeli jeszcze w czymś mogę pomóc, pisz śmiało.


#6

Ogólnie pomysłów na gry jest bardzo wiele, jest tu nawet chyba taki temat na forum. One nic nie kosztują, a ich realizacja tak. Jeśli miał byś świetny pomysł na grę to myślę, że znalazł by się wydawca.
Jeszcze dodam ze swojej strony, że fajnie jak byś podał przedział wiekowy i miejsce (chociaż okolice).


#7

Pomysł to podstawa, przez brak której wiele gier kończy z pobraniami na poziomie kilku miesięcznie, ponieważ każdy grafik myśli, że zrobi świetną grę bo potrafi wykonać super realistyczne modele, ale zapomina o programiście, dźwiękowcu, specjalistach od reklamy, a już kompletną porażką jest zbagatelizowanie historii - gra to nic innego jak interaktywny film, a ile widzów chodzi na film ze świetnymi zdjęciami, ale beznadziejną historią?
Nie twierdzę, że scenariusz to wszystko, ale to jego, najczęściej “brakuje” tym grom, które się nie przebiły.
Co to znaczy, że pomysł nic nie kosztuje? Kto Wam takie brednie wciska?
Najlepsze gry bazują na najlepszych pomysłach. Gdyby nie to, wszyscy by zarabiali na swoich produkcjach, a nie zarabiają, bo większość pomysłów to “mam super pomysł, wampiry w kosmosie, tego jeszcze nie było”, albo “Angry Birds, ale z pingwinami”.

Wydawca ocenia jedynie wstępnie sam pomysł - podoba się albo nie.
Każdy chce zobaczyć demo, bo każdy pomysł można zepsuć (źle wykonać), a to jest przecież biznes - ktoś inwestuje żeby zarobić, a nie zrobić.

Wiek i miejscowość nie ma dla mnie znaczenia - szukam zdolnych ludzi. Demo można zrobić zdalnie, a jak zaskoczy to będą środki na przeprowadzkę, a gdyby ktoś nie chciał to większość pracy i tak będzie można wykonać zdalnie.


#8

Proszę cię. Jak kolega wyżej napisał, pomysłów jest dużo ale tylko część przechodzi do skutku.
Znam się trochę i dobrze ci radzę, jeśli pomysł nie przeszedł u studiów które zajmują się produkcją gier to tutaj tym bardziej nie przejdzie. Porządny programista/grafik bo takich potrzeba do RPG’ów do ciebie nie dołączy bo nie widzi sensu.
Podświadomość przyjacielu.

Co do słów “każdy grafik myśli, że zrobi świetną grę bo potrafi wykonać super realistyczne modele, ale zapomina o programiście”, naprawdę człowieku?
Z choinki się urwałeś (bez urazy, ale poziom tych wypowiedzi jest poniżej krytyki)?

Serdecznie Pozdrawiam i mimo wszystkiego życzę sukcesów :slight_smile:


#9

Najwidoczniej nie widziałeś gier w których za wyjątkowo dobrymi modelami nic więcej nie ma.
Super, że wypowiadasz się za wszystkich programistów i grafików.
Będę wdzięczny jak już sobie odpuścisz te przemyślenia, bo z tego co zauważyłem wszystkie twoje komentarze są identyczne, na temat projektów, o których twoja wiedza jest żadna.

Szukam ludzi do projektu. Twoja opinia jest mi zbędna i tylko tracę czas na odpisywanie.


#10

A to powinno mieć znaczenie. Bo skoro masz pomysł na grę to ‘klimat’ gry powinien być częścią pomysłu. A ogromną składową klimatu jest właśnie grafika i jej styl.
Rekrutując grafika powinieneś więc od razu podać jakiego rodzaju artów będzie wymagać gra. Bo przecież masz ta wizję, prawda?

Wybór silnika też ma ogromne znaczenie. Najpierw powinieneś zrobic research - skoro nie jesteś programistą a chcesz takich programistów zwerbować, będą oni robić coś, co chcesz przekuć w pieniądze, to chyba warto by było od samego początku używać dobrych narzędzi. Przyjdę do ciebie i powiem ci, ok robimy ale w JME 3.0. Wiesz co to JME? Wiesz czym się różni od Unity, UE czy Godota? Wiesz jakie w tym gry można robić? Nie.
I ok, nie musisz znać wszystkich silników, ale powinieneś wiedzieć w jakim silniku najlepiej zrobić grę wg twojego pomysłu. Popytaj fachowców.

Na razie to wygląda tak, jak byś zwołał wszystkie dzieci z okolicy, kazde przyniesie swoje klocki i potem zbudujecie z nich zamek na który już teraz masz pomysł. :slight_smile:


#11

Nie ma dla mnie znaczenia ponieważ fallout 2 i 4 to najlepsze przykłady - grafika zdecydowanie inna, chociaż w tym samym klimacie, silnik pewnie inny, ale jakie to ma znaczenie???

Z tego co zauważyłem to tutaj jest wielu twórców gawędziarzy, każdy jest znawcą ale jakoś CDPR o nich nie zabiega.
Odrobinę realizmu Panowie i Panie.
Znajdę zdolnego programistę, który poradzi sobie w unity i o wiele słabszego w ue, to dlaczego mam wybrać silnik, a nie talent i umiejętności?
Znajdę świetnego grafika 2d to dlaczego mam się upierać przy słabym 3d? Itd. Itp.
Nie mam budżetu, który pozwoli mi wybierać co chcę.
Na chwilę obecną wszystkie furtki są otwarte - kto chce może wejść.
Tyle w temacie.


#12

No z takim nastawieniem to Ty ekipy nie uzbierasz.

BONUS ROUND:
Tworzysz jakiś mały projekt, albo udzielasz mniej doświadczonym kolegom rad na forum? Cóż, jeśli największe studio gier w kraju o Ciebie nie zabiega to najpewniej jesteś zwykłym gawędziarzem :sunny:

Powodzenia :smiley:


#13

Zamieściłem jeden post na forum, nie skomentowałem żadnego, a więc trudno zarzucić mi komentarze nie na temat.
Szukam ekipy - “Porządny programista/grafik bo takich potrzeba do RPG’ów do ciebie nie dołączy bo nie widzi sensu”, “Na razie to wygląda tak, jak byś zwołał wszystkie dzieci z okolicy, kazde przyniesie swoje klocki i potem zbudujecie z nich zamek na który już teraz masz pomysł.” i Twoje “No z takim nastawieniem to Ty ekipy nie uzbierasz.”
Po co ten spam? Projekt nie dotyczy Was lub nie jesteście zainteresowani, OK! Macie do tego prawo, ale wasze komentarze nic nie wnoszą.

Może ekipy nie znajdę, może projekt nie ruszy, ale jak ruszy, na pewno zostanie ukończony, a jak zostanie ukończony, jest szansa, że będzie dobry, a jak będzie dobry to cała ekipa będzie miała większe szanse na zahaczenie się w jakieś dużej firmie, albo ruszy z kolejnym projektem.

Wasze komentarze są bez sensu, wnoszą kompletnie nic, więc darujcie sobie przemyślenia i opinie, bo nic o projekcie nie wiecie. A znając życie, jak projekt zaskoczy i będzie kontynuacja, to pojawicie się pod innymi nickami i będziecie chcieli dołączyć - ale świat jest mniejszy niż się wydaje, a ludzie się znają.


#14

Znaczenie jest olbrzymie, to jaką grę robisz bezpośrednio wpływa na koszty, czas, grupę docelową.

A co rozumiesz pod zwrotem TPS? Jaki typ gry?

2 miesiące małego zespołu np. 3 osób to realnie można zrobić demo platformówki 2d lub topdown 2d.

W tych firmach wiedzą, że pomysł jest wart 1$ i jedyne co się liczy to czy potrafisz go zrealizować czyli pokazać demo.


#15

i to będzie moja ostatnia odpowiedź dla gawędziarza.
chcesz krytykować, wezmę to na klatę i wdam się w dyskusje, jak następny gawędziarz dołączy link do swojej gry - chcecie się pochwalić dokonaniami? niech i ja się wypowiem na temat Waszych dokonań - śmiało!
prawda jest brutalna, doświadczenie mamy zbliżone, czyli małe lub żadne, z tą różnicą, że ja nie spamuję pod innymi postami zgrywając profesjonalistę :blush:


#16

Większość osób na tym forum, przekazuje Ci doświadczenia ze swoich porażek, bo te uczą bardziej niż sukcesy.

Na forum masz listę projektów, czytaj śmiało: https://forum.gamedev.pl/c/projekty-produkcje

Napisałeś ogłoszenie które można streścić tak:
Anonimowa osoba z internetu: “Mam super pomysł. Na pewno na nim zarobimy. Poświęć mi 2 miesiące swojej pracy”


#17

Do autora: trollujesz czy serio uważasz, że znajdziesz ekipę po tym jak traktujesz ludzi piszących pod Twoim własnym postem? Nigdy bym nie chciał pracować z kimś takim i zakładam, że to już nie jest tylko moja opinia :stuck_out_tongue:

To, że pomysł jest najtańszą rzeczą, to chyba nie jest coś odkrywczego. To jest zwyczajny fakt. Opisanie zajawki pewnie by Ci pomogło zjednać i znaleźć ludzi. Zamiast tego obrażasz pytającego w pierwszym zdaniu odpowiedzi:

“Chyba nie ma większej nierozwagi (delikatnie rzecz ujmując), niż opisywanie pomysłu na forum publicznym, a już tym bardziej takiego, który się spodobał.”

dodatkowo pisząc zupełne brednie. Zero kultury. Mam nadzieję, że nikt z młodszych na tym forum nie weźmie tego co mówisz za prawdę i nie zacznie w to wierzyć.


#18

Nie żeby coś, drogi autorze, ale odpisanie przez ekipę, że chcieliby zobaczyć demo jest taką samą reakcją, którą dostałaby każda osoba z nimi pisząca, bo to oczywiste. Ogólnie mam wrażenie, że za bardzo podjarałeś się tym faktem i uważasz, że są zainteresowani.

Pomysł może być wybitny, a raczej niktCi go nie ukradnie, jest to małe prawdopodobieństwo.

PS. Jeśli to firma PlayWay, to odradzam.


#19

Fabio, mam wrażenie, że tu wieje gibazą i dlatego ludzie się wymądrzają. Normalne podejście jest takie - chcesz zrobić grę, super, ale wiele osób chce, to moje portfolio grafika, a to moje programisty, zainteresuj mnie swoim pomysłem, to może dołączę.
Przeczytaj sobie co piszą typki wyżej.
Ja mam się wypruć z pomysłu, a nie wiem z kim rozmawiam - może to dzieciak bez jakichkolwiek umiejętności, albo ktoś kto ma dziesięć gier na koncie z łącznym pobraniem 20 (on i kolega).
Pomysł może jest rewaluacyjny, a może jest beznadziejny, ale tak jak utalentowane osoby wybierają z kim chcą pracować, tak i ja wybiorę sobie ekipę - za stary jestem żeby mi jakieś dziecko tupało nóżkami, że on chce więcej informacji.

Pomysł to “Wiedźmin” (na podstawie książki) i tego nikt nie ukradnie z kilku powodów (prawa do książki, czy ogrom pracy nad grą), ale także “Angry Birds” i z kradzieżą takiego pomysłu jest o wiele gorzej.

To nie PlayWay, ale może się do nich zgłoszę - co z nimi nie tak?


#20

Widać jakie masz podejście do ludzi, oceniasz kogoś po ilości pobrań jego gry ?
A ile ty masz ukończonych i wydanych gier z jakąkolwiek ilością pobrań ?
Naprawdę takich wątków i projektów było już wiele, a często były dużo lepiej opisane.

W jaki sposób chcesz w takim razie zachęcić kogokolwiek bez konkretów dotyczących projektu.
Ale jestem ciekaw czy chociaż uda się zebrać ekipę z takim podejściem :wink: