Szukam osób do projektu stworzenia gry mobilnej


#1

Witam,
szukam osób do projektu stworzenia gry mobilnej - niestety sama na programowaniu znam się kiepsko (zakładam, że głównym językiem będzie tu Java), więc przydałby mi się mentor w tej kwestii - osobiście zajęłabym się projektowaniem postaci i fabułą, projektowaniem leveli, częściowo grafiką 2D. Gra będzie do użytku komercyjnego, jeśli chodzi o rozliczenie to mam tutaj dwa wyjścia. Płatne zlecenie i udzielenie mi wyłącznej licencji na grę (stawka godzinowa do ustalenia - mile widziana faktura VAT na świadczone usługi) lub udział w projekcie z zachowaniem praw do stworzonego przez siebie elementu, w ramach, póki co, działalności non-profit. Czemu “póki co”? Otóż po zakończeniu pracy nad grą planuję założyć firmę “na próbę” w akademickim inkubatorze przedsiębiorczości - po wprowadzeniu gry na rynek rozliczenie będzie odbywać się w oparciu o umowę o dzieło z inkubatorem (pokrywam koszty dołączenia do inkubatora danej osoby) - udział będzie procentowy od każdej sprzedaży lub zysku z reklam. Jest to raczej projekt długoterminowy i szukam zdecydowanych osób, które nie zrezygnują po paru dniach. Jest również opcja dołączenia do inkubatora z mniejszym procentem w zyskach i płatności 60% całej kwoty na umowę zlecenie/o dzieło. Chętnie udzielę informacji dotyczących samej gry - podpowiem, że będzie to gra logiczna (match-3) z drobnymi elementami RPG, osadzona w klimatach XVI wieku z nutką fantastyki. Szukam głównie kompozytora i pomocy grafika 2D/3D oraz animatora (krótkie, zapętlone animacje) ale rozważę również inne propozycje współpracy przy projekcie.
Uwaga: Ponieważ jako nowy użytkownik mam ograniczoną liczbę wiadomości, które mogę napisać prosiłabym o pozostawienie do siebie kontaktowego nr telefonu/ adresu e-mail/nicku w wybranym przez siebie komunikatorze w wiadomości prywatnej. Z góry dziękuję za zrozumienie.


#2

Cześć,
Jeżeli mogę, chciałbym zwrócić Twoją uwagę na kilka kwestii. Czy to Twój debiut? Jeżeli nie to z pewnością sobie poradzisz z procesem produkcji i problemami technicznymi (Np. odchodzący w trakcie pracy, obrażony grafik/programista itp.). Natomiast jeżeli jest to Twoja pierwsza przygoda z gamedevem napotkasz kilka problemów. Po przeczytaniu Twojej wypowiedzi mam wrażenie, że potrzebujesz całej ekipy a to spory wydatek. O ile wykonanie dzięków i muzyki do gry możesz zlecić pod koniec prac (Powiedzmy miesiąc/dwa przed wydaniem gry) o tyle koszt pracy grafika i programisty to w Polsce około 30 zł za godzinę (Jeżeli zatrudnisz w miarę ogarniętego juniora). Musisz wziąć pod uwagę, że czas jaki zajmie produkcja będzie długi. Tym bardziej przy grze RPG (Nawet mobilnej, która - trzeba to stwierdzić - nie będzie pełnoprawnym RPG) W zależności od złożoności mechanik jakie chciałabyś w niej umieścić może to zająć nawet rok. (Miesiąc pracy może Cię kosztować nawet 8000-10000 zł - zarobki programisty i grafika)
Na szczęście możesz zaoszczędzić sporo nerwów, czasu i pieniędzy jeżeli odpowiednio się przygotujesz.
Po pierwsze GDD. Utworzenie szczegółowej dokumentacji/planu projektu pozwoli Ci na lepszą komunikację z pracownikami i ułatwi przekazanie im Twojej wizji. Taki dokument powinien zawierać szczegółowy opis mechanik, fabuły i postaci oraz cel gry. (Gry, które stawiają przed graczem jasno określony cel łatwiej do niego trafią) Tworzenie takiego dokumentu “w biegu” sprawi, że stracisz sporo czasu, dlatego lepiej przygotować go przed zatrudnieniem osób trzecich. Polecam przeczytać ten artykuł: Jak napisać Game Design Document
Drugą sprawą jest Twoje przygotowanie mentalne do projektu. Musisz zdawać sobie sprawę, że to nie będzie kaszka z mleczkiem. Twórców gier często dotykają wątpliwości związane z ich dziełem. Pod koniec prac będziesz przemęczona i zła. Twoja gra zacznie wydawać Ci się bezsensowna. Wielu twórców porzuca swoje projekty ponieważ okazuje się, że mierzyli zbyt wysoko.
Możliwe, że to co napisałem brzmi zniechęcająco lub wręcz niemiło jednak nie powinnaś się zrażać. Chcę tylko byś upewniła się, że nie wyrzucisz zdrowia i pieniędzy w błoto. Polecam również zapoznać się bliżej z crowdfundingiem. Życzę powodzenia i w razie problemów mogę spróbować pomóc.
Z wyrazami szacunku, Artur.

P.S. Jeżeli chodzi o gry mobilne polecam szukać programisty znającego libGdx (Silnik graficzny w języku JAVA)


#3

Witam!
Nie ma problemu - nie obrażę się za napisanie samej prawdy. :slight_smile: Aczkolwiek tak - jeśli chodzi o gamedev to będzie to mój debiut. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że gry, mimo iż jej mechanika będzie średniozaawansowana, nie stworzy się w miesiąc/dwa i trzeba mieć nerwy ze stali, jeśli chce się wydać projekt. Rozumiem też jakie wiążą się z tym koszta - w końcu nie bez powodu Java/Python/C++ developer jest tak pożądanym zawodem. Jeśli mowa o crowdfundingu to rozmyślałam tę opcję, ale nie jestem jednak pewna czy ktoś przyłoży chociaż złotówkę do czegoś co nie jest o charakterze non-profit… Jestem też w trakcie pisania pliku z dokładnym opisem postaci, fabuły, świata przedstawionego, mechaniki gry i samej rozgrywki - w końcu nie da się pracować nad czymś co nie ma wizji.
Pozdrawiam i dziękuję za rady! :slight_smile:


#4

Mały update - do teamu poszukujemy już tylko animatora (od krótkich, zapętlonych animacji) i osoby od GUI (ewentualnie pomoc juniora od silnika Unity) :slight_smile:


#5

W sumie pisałbym się na juniora od Unity, ale jave znam tylko w stopniu podstawowym z racji tego iż moim głównym językiem jest c#.
W razie czego prosze o kontakt na pw


#6

Zasadniczo to każdy projekt fundowany w taki sposób powstaje po to by twórca na nim zarobił. W dzisiejszych czasach to jedna z niewielu opcji po early access, która pozwala sensownie stanąć na nogi amatorom szukającym funduszy na rozkręcenie biznesu (pomijam opcję sponsorów oczywiście). W Polsce to jest trochę utrudnione prawnie. Kickstarter z tego co wiem, nie działa oficjalnie w naszym kraju. Trzeba robić śmieszne myki z rejestrowaniem działalności w kraju, który ma do niego dostęp lub korzystanie z firm pośredniczących (tu wchodzi marża). Ale pewnie ktoś kto miał z tym bezpośrednio do czynienia mnie sprostuje jeśli się mylę :slight_smile:


#7

Z zagranicznych portali, dla nas (obywateli RP) najlepsze Jet Indiegogo, które pozwala na prowadzenie kampanii z Polski. (Ograniczenie jest takie, że kwota musi być zbierana w dolarach amerykańskich a jeżeli nie mamy konta bankowego w US, na koniec naliczona zostanie jednorazowa opłata 25 USD. Dodatkowo Indiegogo pozwala na tak zwane “bierzesz ile zabierzesz” Dla osób, które nie chcą prowadzić kampanii w języku angielskim zawsze istnieje możliwość skorzystania z jednego z naszych rodzimych portali. Np. PolakPotrafi albo Wspieram.to


#8

Dziękuję wszystkim za rady. :slight_smile: Prawdopodobnie skorzystamy z crowdfundingu jak tylko będziemy mieć chociaż prototyp grywalnego levela. Przypominam, że nadal szukamy animatora i GUI designera. :slight_smile:


#9

Dla gry mobilnej to nie ma sensu, chyba że masz wyjątkowo unikalny pomysł na mechanikę gry. Napisałaś, że robisz math-3 z elementami RPG, czyli w zasadzie klon [1] Czym gra się będzie odróżniać od setki podobnych?

Przy tak małym projekcie to dziwne, że chcesz 2 osoby to tych dwóch ról.

GUI design, mógłby ogarnąć designer gry, research w najlepszych grach konkurencji, trochę tutków o
projektowaniu GUI.

animatora - gotowe assety, programista + grafik2d to w zupełności powinno wystarczyć.

[1] https://play.google.com/store/search?q=match-3%20rpg


#10

Po przeczytaniu tematu, myślę że jestem w stanie dołożyć swoją cegiełkę :stuck_out_tongue:
Według mnie projekt ma kilka problemów:

  • Zbyt duży rozmach na pierwsze spotkanie autora z gamedev’em
  • Liczenie na crowdfunding. Jest masa produkcji która może być lepsza niż twoja (szczególnie na androida)
  • To co zostało wspomniane wcześniej, zbyt dużo osób na tak małą gierkę

Radzę także ograniczyć do minimum zakładanie firmy itp. Lepiej zająć się produkcją a nie formalnościami :smiley:

Serdecznie Pozdrawiam


#11

Witam,

Mam na imię Tomek mam 18 lat i od 2 siedzę w gamedevie. Głównie zajmuje się programowaniem w języku C# oraz level designem. Aktualnie steruje 6 osobową grupą, tworzymy grę na UE4. Co do twojego projektu jestem wstanie ci pomóc. Do gry mobilnej głównie polecam ci Unity oraz C# ponieważ ten język oraz silnik najlepiej sprawdzają się przy grach mobilnych. Pisz na mojego maila jeżeli masz jakieś pytania czy po prostu chcesz jakiś lekcji programowania, używania światła itp.

tomeknawrocki2000@gmail.com

Pozdrawiam